horseyfries schreef:lique schreef:@ horseyfries...
ik pikte ergens een zin uit je stukjes....
Zonder lijkt het meer op "hobbelen op je paard", en dat is in mijn ogen toch echt niet hetzelfde.
..
dit meen je toch niet serieus he...
Ik rij mijn paard gewoon bitloos...en gewoon op m niveau...misschien vind jij dat niet hoog ,maargoed tis ook wel wat anders dan rond hobbelen..,
moet wel eerlijk zeggen dat ik veel langer moet losrijden dan met bit,maargoed dat kan ook aan mij liggen..
Je haalt dit uit de context omdat het gaat in vergelijking tot de opmerking dat bitloos rijden dansen met je paard is. Nogmaals, ik ben ervan overtuigd dat als je paard mét bit goed is opgeleidt, je zonder bit ongeveer dezelfde oefeningen kan rijden. Maar om dan te zeggen dat bitloos dansen met je paard is en met bit rijden je paard afdwingen, forceren en breken, dat gaat me niet iets te ver, maar véél te ver.
ja okey snap ik ...ik rijd misschien bitloos maargoed ben niet anti bit ofzo...
maargoed niet heel vervelend bedoelt maar ken toch echt een kwpn die bitloos is beleerd en ook op m niveau lest..dus ik denk niet dat een bit nodig is om een bepaald niveau te kunnen lopen...
nu praat ik niet over de oefeningen boven het z1, want daar heb ik gewoon weg geen verstand van..
Mijn ervaring is wel dat het met bit allemaal wat vanzelfsprekender gaat, je hebt toch een ander soort contact.