Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lovely schreef:Opaal, je laatste alinea klopt wel grotendeels, maar dat stukje rechtgerichtheid hoort gewoon thuis in de basisopleiding van paard en ruiter en is strikt gezien iets anders dan wat AdB predikt.
HKO is een erfelijke aandoening die eenmaal ingezet niet meer kan genezen, paarden kunnen wel wat geholpen worden met speciaal beslag en aangepast werk, maar dat is allemaal slechts tijdelijk werkzaam.
Lovely schreef:Behalve dan dat de uitgangspunten van De Bodt niet helemaal kloppen, of zeg maar gerust helemaal niet.
Arabesk schreef:Wageningen universiteit zou onderzoek gaan doen naar de methode van AdB ben benieuwd wat daar uit gekomen is.
aerdenhout1 schreef:IK durf bijna niet te reageren, maar ga het toch doen!
Als ze mij, met een verstuikte voet met een geweer op mijn kop gericht, zouden vragen om te rennen....reken maar dat ik liep, hard en niet kreupel ook!
Als je een paard met een zweep tussen de oren voorwaarts moet houden...loopt het paard! Heeft geen idee meer dat hij kreupel is, maar rent eigenlijk in paniek en probeer te overleven.
Sorrie, maar zag vanmiddag weer een van mijn pensionklanten door de baan gaan op deze manier, met een paard dat zijn rug totaal wegdrukt en een hoofd in de hemel.
Ik snap er nog steeds geen hout van en hoop echt dat ze binnenkort toch gaan inzien dat dit niet gaat werken.
Misschien moet ik er bij vertellen dat 2 van deze mensen tot voor kort wedstrijden reden en hun puntjes haalden, en de osteophaat niets niets kon vinden! paarden waren dus keurig recht en hadden geen rugprobleem!
Nu zie ik 2 paarden die met hun kop in de lucht zonder impuls door de baan gaan! Geef mijn portie maar aan fikkie!
Lovely schreef:Iedere goede paardenarts kan je dit vertellen, maar ik denk dat die soms een beetje overgeslagen worden omdat ze misschien soms wat confronterende (en angstige) mededelingen hebben.
aerdenhout1 schreef:Misschien moet ik er bij vertellen dat 2 van deze mensen tot voor kort wedstrijden reden en hun puntjes haalden, en de osteophaat niets niets kon vinden! paarden waren dus keurig recht en hadden geen rugprobleem!
Nu zie ik 2 paarden die met hun kop in de lucht zonder impuls door de baan gaan! Geef mijn portie maar aan fikkie!
aerdenhout1 schreef:IK durf bijna niet te reageren, maar ga het toch doen!
Als ze mij, met een verstuikte voet met een geweer op mijn kop gericht, zouden vragen om te rennen....reken maar dat ik liep, hard en niet kreupel ook!
Als je een paard met een zweep tussen de oren voorwaarts moet houden...loopt het paard! Heeft geen idee meer dat hij kreupel is, maar rent eigenlijk in paniek en probeer te overleven.
Sorrie, maar zag vanmiddag weer een van mijn pensionklanten door de baan gaan op deze manier, met een paard dat zijn rug totaal wegdrukt en een hoofd in de hemel.
Ik snap er nog steeds geen hout van en hoop echt dat ze binnenkort toch gaan inzien dat dit niet gaat werken.
Misschien moet ik er bij vertellen dat 2 van deze mensen tot voor kort wedstrijden reden en hun puntjes haalden, en de osteophaat niets niets kon vinden! paarden waren dus keurig recht en hadden geen rugprobleem!
Betteke schreef:Arabesk schreef:Wageningen universiteit zou onderzoek gaan doen naar de methode van AdB ben benieuwd wat daar uit gekomen is.
Klopt, maar omdat alle paarden zuiver liepen na zijn instructie was er geen onderzoek mogelijk. De onderzoekers stonden perplex.
Betteke schreef:Nee, geen uitkomst. Er kon geen onderzoek gedaan worden omdat de kreupele paarden na instructie binnen 10 minuten allemaal rad liepen en er dus niks te onderzoeken viel. Aldus AdB himself.
opaal schreef:Lovely schreef:Iedere goede paardenarts kan je dit vertellen, maar ik denk dat die soms een beetje overgeslagen worden omdat ze misschien soms wat confronterende (en angstige) mededelingen hebben.
Ik heb alle klinieken hier in Nederland gezien toen der tijd met mijn paard, ben bij ADB terecht gekomen omdat niemand mij hier wist te vertellen wat mijn paard mankeerde. Heb op Lienden het ene na het andere onderzoek met hem meegemaakt, zelfs een scintygrafie waar niks uit kwam. Allerlei osteopaten, krakers enz. Moest hem van de fijne kliniek in Utrecht met twee zwepen gaan rijden want beweerde dat hij gewoon wat baldadig was. Het beest was zo atactische als wat!
De verdere mensen die ik in de tijd bij ADB heb ontmoet waren of uitgedokterd zonder resultaat of hadden de diagnose HKO te horen gehad waarna ze de paarden met allerlei pijnstillers/sublimenten vol aan het proppen waren. Ook zenuw doorsnede ben ik tegengekomen en dit allemaal bij die fijne DA's hier in Nederland....
EdskoTakens schreef:Heb een leerling van een directe leerling van hem op een paard gehad. Ging eerst goed totodat het paard dus helemaal niet meer recht kon lopen en in de trailer alleen maar omviel, terwijl het eerst perfect was op de trailer. Heeft een half jaar geduurd totdat alles weer redelijk was. Het betreffende paard kan nog steeds niet in de helft van een twee-paards trailer staan met een tussenschot, terwijl het voor die tijd perfect in zo'n plekje stond. Plaats er dus een vraagteken bij.