Bloedheet weer -> evengoed peesbeschermers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marrrr

Re: Bloedheet weer -> evengoed peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:08

ik rijd altijd met peesbeschermer of het nou warm of koud is maakt niet uit. als ik het niet doe wordt mijn paard kreupel!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:09

Van bloedheet is inmiddels geen sprake meer dacht ik zo Vork

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:13

Huilen van het lachen

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:36

het ligt eraan wat voor arbeid je gaat verichten, als je wilt gaan springen zou ik het wel omdoen, maar dan van te voren gewoon met koud water nat spuiten aan de binnenkant, en dan om doen. Anders zou ik ze aflaten

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:38

ja, heb ze altijd om! ik heb ze niet voor de warme benen, maar voor de bescherming en die krijgt hij ook als het warm is..

Aardbijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:44

Ik gebruik 'koel' peesbeschermers zodat het niet al te warm word

Merya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:02

Mijn paard heeft achter absoluut peesbeschermers nodig omdat hij aantikt (loopt als het ware gekruist van achter) . Die doe ik dus ook met warm weer om.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:57

Annetje schreef:
Ik vind peesbeschermers voor een ruiter die enkel op B / L-niveau loopt echt onzin. Pas bij de zijgangen e.d. zie ik een paard zichzelf daadwerkelijk aantikken en de peesbeschermers in werking gaan. Ik rijd dus zonder peesbeschermers, maar dat doe ik ook met koud weer. Knipoog
Bij het springen doe ik ze met dit weer pas na het losrijden om en tijdens het uitstappen doe ik ze alweer af. Dan zitten de beschermers zo kort mogelijk om.

dit vind ik wel wat kort door de bocht. een jong paard kan ook schrikken en opzij springen en daarbij zichzelf beschadigen!! dus dat b/l niveau vind ik nergens op slaan!

turbo_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:02

gewoon omhouden, en na de training lekker die zweetbeentjes afspoelen~!

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:57

Ik doe alleen achter om omdat, ie daar nog wellis wil aantikken.
En met springen doe ik ze natuurlijk om !!

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:35

Nope. Ik doe geen om. Lachen Of hooogstens de achterste, maar meestal gewoon geen.
(en ik spring zowiezo al niet vaak, en al zeker niet als't echt warmmmm is, dus dat is dan ook niet van toepassing. Lachen Maar ik gebruik wel steeds beenbescherming als ik spring, dus moest het voorkomen dat ik in de hitte moet springen, zou'k ze wel omdoen denk ik. Lachen )

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:45

gewoon om. kunnen zich met koud en warm weer raken dus hou ze lekker om

Ryouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:35

ik hou ze om, maar het ligt natuurlijk ook aan je paard. Tikken ze aan, zijn ze gevoelig voor blessures enz
en zo heet wordt het in dit kikkerlandje nou ook weer niet, daarna gewoon lkkr afspuiten en de beetjes laten koelen

Just_Tasch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:43

Ik doe ze altijd af.. zou het zelf ook niet fijn vinden zoveel hitte, en het kan geen kwaad Haha!

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:45

ik doe ze gewoon om want ik rijd in een weiland en ik rijd niet hoog dressuur en srping niet hoog dus ik denk dan beter die dingen om en daarna lekker beentjes afspoelen dan telkens struikelen Clown

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:17

mijn instructrice wil liever niet dat ik peesbeschermers of bandages omdoe.
zij heeft een keer een onderzoek gelezen in een blad, en daar kwam uit de als je peesbeschermers of bandages omhebt , de temperatuur daaronder kan oplopen tot schadelijke hoogte,
ik rij recreatief en af en toe een onderling wedstrijdje dus vind ik het ook niet echt nodig,

ik zou ze met warm weer sowieso af laten! Knipoog

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:18

als je ze niet nodig heb moet je ze ook niet omdoen nee....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:47

Ik vind het onzin om beenbeschermers om te doen, wanneer een paard niet strijkt of zichzelf op een andere manier verwond. Het lichaam van mijn paard denkt daar exact hetzelfde over; van bijna elke beschermer krijgt hij wondjes. We hebben hem dus zo lang mogelijk zonder bescherming gereden.
Onder het zadel spring ik niet met hem, dus zie ik geen reden om zijn benen te beschermen. Hij kan prima op zijn eigen benen lopen.
Voor de wagen doen we mee aan marathonwedstrijd (vergelijkbaar met cross ohz), daarbij moet hij zo snel mogelijk en snel afwisselend links/rechts. Sinds hij dat spelletje snapt en sneller dan draf gaat, krijg hij beschermers om. Zijn benen vliegen alle kanten op in zo een hindernis, dus ik wil hem dan graag tegen zichzelf beschermen. Maar of het nu -2 is of 30 graden, die beschermers krijgt hij om.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 07:49

Mijn paard tikt zichzelf aan tegen de kogels (voorbenen tegen elkaar), maar ik wil geen oververhitte pezen (op wedstrijd rijden we 10-12 uur). De oplossing is strijklapjes om de voorbenen. Bescherming waar nodig en geen oververhitte pezen Lachen

Dankzij een goede smit is het aantikken al tot minimaal beperkt, maar bij de kogels blijft het.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 08:02

Annetje schreef:
Ik vind peesbeschermers voor een ruiter die enkel op B / L-niveau loopt echt onzin. Pas bij de zijgangen e.d. zie ik een paard zichzelf daadwerkelijk aantikken en de peesbeschermers in werking gaan. Ik rijd dus zonder peesbeschermers, maar dat doe ik ook met koud weer. Knipoog
Bij het springen doe ik ze met dit weer pas na het losrijden om en tijdens het uitstappen doe ik ze alweer af. Dan zitten de beschermers zo kort mogelijk om.

In de L wijk je toch ook al? Mijn merrie tikt zichzelf altijd aan omdat ze een lichte afwijking aan haar achterbenen heeft waardoor ze zowel met achter voor aantikt en de achterbenen tikken soms tegen elkaar. Met warm weer rijdt ik vooral 's avonds of 's morgens. Gewoon met peesbescherming en springschoenen, kan niet anders. Verder koel ik de benen goed ervoor en erna. Voel nooit dat de benen enorm warm zijn ofzo..gebruik gewoon neoprene voering. Ze zijn er niet voor niets.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:08

ik doe het wel Lachen het gaat om de bescherming van mijn paard. En ookal is het warm wij hebben met warm weer ook schoenen aan...
Daarna lekker de beentjes afspuiten met koel water Lachen

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:18

Ik doe ze ook altijd om.
Ook met warm weer.
Wel heb ik speciale peesbeschermers gekocht
Die met air helpt wel haar benen zijn niet warm en zijn droog.
Nog een groot voordeel is dat je de binnenkant kan wassen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:21

Ik moet zeggen dat ik gisteren zijn beschermers om heb moeten doen (zodat ik er reflectorbanden omheen kon doen). Maar zelfs met dit koude weer, waren zijn benen loeiwarm onder de beschermers!!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:30

Ik heb altijd met rijden peesbeschermers om om eventuele kreupelheden te voorkomen. Ik kan aan mijn beschermers zien dat hij zich wel raakt met rijden, dus hij heeft ze wel nodig.

Sowieso rijd ik met warm weer 's morgens, dan is het nog wat koeler. Ook rij ik niet al te lang, vaak alleen wat basiswerk en eventueel wat oefeningetjes. Ben meestal een halfuurtje bezig met zulk weer.

paardje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 09:20

Ik deed ze vroeger alleen voor het springen aan,maar nu heb ik
een 3 jarig merrietje,en soms loopt ze nog wat over haar tempo,of wil ze nog te veel show geven,
of schrikt ze... En dan tikt ze wel is aan,

Maar kan ik dan niet beter,springschoenen oid aan doen ?