mening -> Draf&Galop verharde weg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Draf&Galop over verharde weg?

NEE!
75 (22%)
Tuurlijk, waarom niet?
60 (17%)
Niet al te vaak
73 (21%)
Heeel soms
48 (14%)
Anders..
78 (23%)

Totaal aantal stemmen: 334

Faroly

Re: mening -> Draf&Galop verharde weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:27

Paljassofie schreef:
Faroly schreef:
Het schijnt voor mijn pony juist goed te zijn heeft iemand me verteld. Ze heeft een peesblessure gehad. Het blijkt dat haar pezen hierdoor sterker worden. In de draf dan he, galop over het asfalt doe ik niet aan..

ja maar goed opbouwen he, niet de eerste ritten gaan draven op het asfalt, begin maar eerst met lange stapritten, die zijn ook goed voor de pezen Ja en dan kan je af en toe drafstukjes inbouwen. En van daaruit altijd ietsje vaker, langer,...

Ja doe ik ook, ben veelste bang dat ik het verpest Knipoog Ik doe het niet al te vaak, alleen het stukje als ik naar de bossen loop. Ik denk zo'n 500m. Knipoog

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:19

Draf kan wel als je een drukke weg over moet ofzo,, voor de rest stap

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:44

annebe schreef:
Is dit een verhaaltje wat je klakkeloos hebt overgenomen of heb je er ook daadwerkelijk ervaring mee?
Ben ook erg benieuwd welke racties van mensen komen die altijd maar in de bak rijden en alles maar overnemen van een ander....

Wat zou ik zo iets klakkeloos overnemen? Ik heb me een tijd lang verdiept in de hoef en het hoefmechanisme de beweging en gewichtsverdeling van een paard in verschillende gangen, evenals me regelmatig met hoefsmeden onderhouden. Dus nee ik heb wel degelijk kennis van zaken. Knipoog

jasmijntje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:38

Ik vind dat als er een berm is je daar zowiezo gebruik van moet maken, maar dat een kwartiertje draven over een verharde weg het limiet is. Galop zowiezo niet...

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:41

ik vind dat het niet kan. stel je voor hij/zij glijd uit.... en dan??
Iedereen moet het voor zichtzelf weten maar ik zou het nooit doen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:24

Citaat:
Wat zou ik zo iets klakkeloos overnemen? Ik heb me een tijd lang verdiept in de hoef en het hoefmechanisme de beweging en gewichtsverdeling van een paard in verschillende gangen, evenals me regelmatig met hoefsmeden onderhouden. Dus nee ik heb wel degelijk kennis van zaken.

Goed van je dat je er meer in verdiept hebt. (ook van spieren en pezen?)
Ik merk bij bokt dat veel mensen alles maar klakkeloos overnemen van diegene die het harste roept.
Maar eigen ervaring hooo maar.

(even offtopic) wat een prachtige tekeningen heb je in je profiel staan)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 09:21

Het zou misschien wel kunnen, maar het is niet erg goed voor de hoeven. Sommige pony's hebben al niet zulke sterke hoeven, en wordt het door draven en galopperen op de straat ook niet echt beter van. Ze gaan brokkelen o.i.d.

petsboem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:11

Af en toe draven over de harde weg kan geen kwaad, maar galop is echt niet goed voor de pezen.

Ik draaf af en toe ook wel eens met hem over de weg.