Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Redrumfox schreef:Mijn reactie uit het andere topic:
Ik vind het zelf veel veiliger om eraf te stappen; mócht hij dan aan de kletter gaan dan gaat hij alleen zonder mij. Of je er nou op zit of ernaast staat; als een paard er écht vandoor gaat dan is hij in beide gevallen niet te houden. Dan heb ik liever dat hij alleen gaat dan met mij er bovenop: mijn eigen veiligheid vind ik zo'n geval belangrijker.
). Ik probeer altijd te blijven zitten want het is door het afstappen van de vorige eigenaar dat hij dit heeft aangeleerd, inclusief steigeren. Wanneer hij echter echt op de rand van diepe sloten gaat staan steigeren of op een drukke weg, dan stap ik wel af. Ik weet gelukkig wel dat hij eigenlijk nooit echt op hol zal slaan, eens ik op de grond sta is hij weer helemaal rustig. 
Danielle_h schreef:Ik stap feitelijk nooit af, ik waarschuw omstanders of geef een gebaar naar automobilisten als ze even moeten wachten.
Ik stap enkel en alleen af als we op de rand van de sloot staan of hoge berm.
waarop mijn paard kapte met zijn voorbenen, al steigerend, om dan het dak van die auto op 10cm na te missen, vervolgens bijna zijn evenwicht te verliezen...
neenee, automobilisten waarschuwen is niet altijd te vertrouwen
Het enige waar dat paard aan denkt is weg, weg, weg.. En hoe maakt dan echt niet uit. (helaas heb ik het zelf eens meegemaakt, kon het paard met geen mogelijkheid meer sturen of remmen en ben er dus afgesprongen, pas toen bedaarde het paard) 
is een theorie van parelli, noemt savvy. Allemaal logisch eigenlijk
BeautyEmily schreef:Ik stap niet af,
dan weet het paard helemaal niet meer wat er aan de hand is?
Dan denk ik dat hij eerder overstuur raakt.
Dus ik zeg, gewoon blijven zitten!
Behalve als er echt wat ergs is..
Dan zou ik tog ook echt voor mijn eigen veiligheid gaan.