Val van een paard teugels loslaten of niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beautylover1

Re: Val van een paard teugels loslaten of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:07

ik houd ze altijd vast. en dan krijgen ze mischien wel een ruk aan hun neus maar dan vaak stoppen ze dan. ik houd ze ook in de bak vast want dan weet ik gewoon zeker dat er niks gebeurt.

ntmphoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:52

Ik probeer ze ook gewoon altijd vast te houden.
Moet wel zeggen dat ik van mijn eigen paard nog nooit ben afgevallen al had hij het nog zo graag:+

*afkloppen*

ellen_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:53

ik heb het vanavond nog meegmaakt. Ik maakte een buitenrit en was bijna thuis toen er iemand de weg vroeg. Ik, behulpzaam als ik ben, stoppen. Die persoon zwaaide ineens met zijn plattegrond en mijn paardje schrok zo dat hij razendsnel 180 graden omdraaide en ervan door ging. Nou ja....dat laatste heb ik van een afstandje kunnen bekijken, ik lag er dus naast. Het enige wat ik dacht: vasthouden!! maar het ging zo snel en hard dat ik de teugels toch losliet. Dag paard....gelukkig stond hij netjes op de oprit van de stal op me te wachten en mankeert hij niks. Ik zou ze dus heeeeel graag vasthouden, die teugels, maar in praktijk werkt het niet altijd zo.

_mutseputs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:09

Ik hou de teugels ALTIJD vast. kan niet schelen of ik nou in de bak of in het bos ben. maar niet bewust! gwoon onbewust, maakt niet uit hoe hard ik er af val!!

Leintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:47

Als ik in de bak ben laat ik sowieso altijd los, want je weet maar nooit of het paard valt ofzo of tegen je op steigert als je daar voor hem hangt, dus dan kan je hem/haar beter door de bak laten rennen als dat je je half vasthoud aan de teugels... Vork

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:08

Ik zou hem eigelijk [proberen] in het bos de teugels vast te houden in de bak maakt het volgensmij niet echt uit.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:11

Tijdens het buitenrijden probeer ik ze wel vast te houden, al blijft hij de keer dat het gebeurd ook heel rustig staan. maar in de bak kan hij niet weg, en dan zal ik daar ook niet over nadenken.
Als het buiten eens gebeurd dan voel ik al dat ik ga vallen en dan schiet toch door mn hoofd; ohja mn teugels. Maar als ik er buiten afval is dat meestal niet doordat hij ontzettend gaat knetteren, maar meer door een schijbeweging die ik even niet verwacht heb.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:31

Ik hou eigenlijk altijd vast vooral bij jonge paarden. Tenzij ik onder het paard terecht kom. Als je het altijd doet als je valt leert het paard vanzelf dat hij bij moet blijven.

Efi79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:24

Ik probeer ze vast te houden, maar ik val niet zovaak...hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je valt, als je er met een zwaai afgeworpen wordt, dan is het natuurlijk lastig... Knipoog

Eline_Fergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:34

Als ik val, houd ik de teugels vast als een soort reflex. Is alleen af en toe niet zo handig...

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:37

Ik probeer altijd de teugels vast te houden tenzij het onmogelijk is!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 07:18

Hoewel ik het wel probeer lukt het vaak net niet omdat het erg snel gaat.

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:08

Ik ben er toen ik nog niet zo heel lang reed eens afgevallen en dat was dan de eerste keer dat ik eraf viel en toen had ik men teugels losgelate maar jaa dat was niet echt een probleem omdat het gewoon in de bak was. Sindsdien val ik er meestal niet zo spectaculair meer af dus dan heb ik men teugels nog vast. Ik denk er ook niet bij na, het is gewoon zo.

Horses_4_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:37

je moet nooit de teugels loslaten als je gevallen bent en zeker niet bij een wedstrijd. Ik heb bij een wedstrijd gezien dat iemand de teugels los liet en dat paard ging in rengalop ervandoor en is gestruikeld over de teugel en is heel hard gevallen en kon niet meer opstaan want de teugels zaten om zijn benen dat was heel zielig. Hij had een zware peesblessure. Maar als je het echt niet meer vast kunt houden kun je het als beste loslaten.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:48

Hangt er vanaf. Ik ben twee keer op m'n hoofd gekletterd, toen liet ik wel los ja. Maar als ik val en ik kán ze vasthouden, dan doe ik dat.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:51

Als ik val, dan denk ik meestal niet eraan om mijn teugels vast te houden of juist los te laten.. Dan ben ik meer bezig met proberen enigszins een beetje fatsoenlijk te landen Knipoog

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:10

Ik probeer ze altijd vast te houden. Niet altijd dat het lukt maar toch probeer ik dat Knipoog ik heb ze eens een keer losgelaten en toen hebben we er een tijdje aan gezeten voor we de pony terug hadden gevangen :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:17

Ik laat altijd los, heb namelijk mogen mee maken wat er kan gebeuren als je vast houd.

Zou een merrie rijden, welke vrij groen was en al een poos niks meer had gedaan. Ze was zeer jolig en bokte af en toe eens, geen problemen mee gewoon vrolijkheid en op die momenten even doordrijven. Tot ik heel lúllig de stevigheid van mijn enkel verlies, er door heen ga en er naast glij. Tot daar toe geen enkel probleem. Merrie galopeert door omdat ze nog niks in de gate heeft, tot ze de ruk in dr mond voelt. Schrikt, draait zich om, maar land boven op mij schrikt daarvan en zet weer af terwijl ze op me staat.

Kan zeggen dat ik daarna niet helemaal heel meer was Knipoog
Sindsdien laat ik ze lekker gaan, weet van mijn eigen paard dat hij toch niet zover durft zonder mij en me gewoon weer komt halen.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 06:43

Ik hou automatisch vast.
Terwijl je denk ik toch maar beter kan loslaten.
Heb een keer gehad dat ik een paard vast hield en toen ging die steigeren lag ik eronder gelukkig
liet ik optijd los en kon ik wegrollen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:37

Nu ik eraan denk had ik heel vaak m'n paard of pony nog vast. Clown Gewoon een reflex ofzo, ik denk echt niet van "nu goed opletten dat ik m'n teugel blijf vasthouden". Als mijn paard/pony dan zou beginnen steigeren of trekken terwijl ik nog op de grond lig, laat ik wel los hoor... Heb zo ooit eens iemand gezien die meegesleurd werd. Eng. Nagelbijten / Gniffelen

Overigens ben ik nog nooit van mijn paard afgevallen.

IRIS_JELLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:50

ik ben 2 x gevallen:
en de lesgeefster was niet aan het opletten ze stond te praten na 4 rondjes dat dat paard er
vandoor ging was ik mijn teugels en 2 beugels kwijt!
ik hield me vast aan het zadel en was bang om op het hek te vallen dus ik liet los in de hoek!
ik kan het me goed herinderen ik kon niet eens bij de teugels dus kon ze moeilijk vasthouden haha.
de 2e keer dat ik viel is vorig jaar geweest ik reed op een manege pony maar had geen les,
het was geen goed weer en voelde had hoofdijn ineens begon dat paardje te rennen (gelukkig was het een welsh) die zijn niet zo groot, maar hij rende wel vaker ineens een kant op..
..maar dit keer bokte die dat had ik niet verwacht en boem daar lag ik !
hij stond meteen stil en ik had de teugels nog vast,
zo zie je maar bij elke val is dat anders nu ga ik meer op mijn eigen paard rijden en mischien zelfs wedstrijdjes dus wie weet hoe vaak ik nog ga vallen haha
groetjes iris
Laatst bijgewerkt door IRIS_JELLE op 01-06-08 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:52

Ik heb geleerd om altijd te proberen de teugels vast te houden. Dus bij een val probeer ik dit ook altijd wel.

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:56

als ik buiten van mijn paard val probeer ik altijd vast te houden
meestal lukt dat ook wel heb een keer buiten men paard over traat gehad te rennen...
maar als ik gewoon in de bak rij met omheining of bakrand dan laat ik wel los net alsof het iets automatisch is heel gek, maar dan denk ik er niet eens bij na om vast te houden ver weg kan die tog niet ...

Iriis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:21

heei,
Ik zou me teugels loslaten in de bak!
Maar als ik buiten zou rijden proberen vast te houden, want anders ben je misschien je pony kwijt, behalve als het gevaarlijk is!
Want het is niet verstandig om achter je paard aan te hangen en over de grond mee te slepen! Lachen

xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:35

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-22 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt