Wat doen jullie oude paardjes nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Wat doen jullie oude paardjes nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:27

Fototje van Warina van vanmiddag... met een stoffig modder-monster hoofd Haha!
Afbeelding

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 06:43

ze ziet er echt nog goed uit!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:41

Ze is nu ook vreselijk hengstig Huilen van het lachen
Echt een pismerrie is het dan Clown

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:15

haha mijn merrie ook, letterlijk en figuurlijk pismerrie..

Nancyy_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:31

Bij ons staat een merrie van 25 oud en daar wordt gewoon nog rustig mee gereden ze is zelfs nog heel levendig en geeft af en toe zzelfs nog echte felle bokken!

sharon80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:29

Mijn oma van 20 wordt gewoon nog 6 x in de week gereden. Wel iets minder intensief nu ik niet meer met haar op concours ga. Ze heeft Z gesprongen en Z dressuur gelopen en doet alle oefeningen nog als ik ze vraag. Dit doe ik overigens wel minder. Op deze manier hou ik haar fit en wordt ze niet al te stijf. Vaak zie je dat paarden die altijd in de sport hebben gelopen en ineens bijna niets meer doen toch snel oud worden! (stijf enz.) Die van mij wordt langzaam aan wel ietsje stijver maar dat is normaal voor die leeftijd. Ze ziet er wel nog super uit voor haar leeftijd, gewoon nog steeds als een sportpaard. Haha! Ja

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:10

Ik heb een 23 jarige merrie (vliegenschimmel) Rij er nog minsten 3 maal in de week mee en als het goed weer is en er een mederuiter is dan gaan we inde bossen rijden recent heb ik nog een wandeling van 4 uur gedaan en dat ging vlot.
Bij het buiten wandelen is ze wel veel actiever dan in de piste.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:32

Ik ga met mijn 20-jarige 10 mei een HC B-parcours springen. Clown
Hij heeft afgelopen week stilgestaan (behandeling osteopaat) en meneer werd er strontchagerijnig van. Ja

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:50

Mijn oudje (33/34) houd samen met wat anderen paarden op de pensionstal het gras kort.
Zo'n 1x per maand maak ik nog een rustig buitenritje (vanwege zijn leeftijd maar ook omdat ik het meestal nogal druk heb Haha! ) Hij heeft er dan wel plezier in.
Ik ken hem al sinds dat ik 4 ben, en dat is nu 17 jaar. Hij gaat dus echt nooit meer weg.
Afbeelding
Het is de bruine met de buscas deken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:18

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:21

Ik meld me dan ook maar even Clown
Mijn verzorgpony is nu rond de 25, maar die gaat nog altijd net zo makkelijk 3 uur mee naar buiten, en dan geen rustige stapritjes maar regelmatig een stuk crossen Lachen En dan nog zich gedragen alsof hij harderharderharder wil Duivel Maar ook hij heeft geen echte doorgezakte rug, er ligt een westernzadel op. Verder spring ik wel niet met hem, dat kan die voor geen meter Clown
Hierbij Moon Pling
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:27

gewoon vertroetelen, afentoe een buitenritje enzo

dukeenkaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:29

Mijn verzorg paard Duke is 22 jaar en doet alles nog. Luister naar je paard , dat is het beste. Als Duke iets niet wil dan zegt hij het wel op zijn manier. Ik rij om de dag en kijkt hoe hij zich voelt. Hij heeft van die dagen dat hij niet te stoppen is en dat is vaak. Dus ik denk elke paard is anders luister gewoon naar hem of haar.GENIET VAN DE DAG EN VAN JE PAARD
Afbeelding

superfriesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:42

ik ken een pony en die is ongeveer 25, en die heeft nog heeeel veel pit. *LOL* *LOL*

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 21:30

onze kwpn-er van 21-22(??) jaar loopt nog iedere dag (voor zover mogelijk) en dan gewoon een uurtje en soms 1,5-2... hij kan het nog makkelijk!! al wordt hij wel wat stijver en duurt het wat langer voor dat hij wakker is... of misschien is hij gewoon liever lui dan moe, want als hij mag springen zou je denken dat hij nog heeeel jong is en absoluut geen 20+ Bloos
Verder loopt hij nog supergraag buitenritten!! en ook dan is er van zijn leeftijd niets te merken!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:26

Ik heb een verzorgpaard gehad een Kwpn ruin van 20. Met hem reed ik 2 keer per week ongeveer drie kwartier. Meestal ik de bak, draven vond ie niet zo tof dus t was stappen of rustig galopperen. Springen kom niet meer vanwege zijn spronggewricht. En soms een buitenritje zonder galop. Haha!

Babblesas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:19

Met Yentle reed ik nog elke dag, van dr 27e tot dr 30 en dr laatste jaartje alleen af en toe een rustig buitenritje..
ze kon ook nog gewoon goed een uur dressuur doen, en dat vond ze ookw el superleuk om te doen1
en als we naar het bos gingen dan werd ze helemaal wild Haha!
ze is nu helaas ingeslapen op dr 31e vanwege artrose, en ze kon niet meer opstaan..
op de foto is ze 29 Pling

Afbeelding

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:34

Onze 22 jarige rij ik afentoe dressuurmatig, zodat ze soepel blijft. (heeft allerlei beenproblemen, en daarbij ook nog eens niet verkeersmak helaas, dus veel meer wat buigoefeningen en stap en draf kan je niet meer.)

Mijn 18 jarige zou ik met gemak zo nog elk weekend willen uitbrengen op wedstrijd, als ik het geld had.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:32

vraagje aan jullie Haha!

ik heb sinds een paar maandjes een nieuw zadel, nu is het dus tijd om de kussens op te vullen. Het probleem is alleen dat ik bang ben dat we het zadel, door een doorgezakte rug, nooit meer zo krijgen dat het dieptepunt echt goed komt te liggen.
Een ander zadel is bijna geen optie,dit zadel is tot nu toe het enige zadel dat normaal op hem ligt Lachen . Hoe doen jullie dat met de oude ruggetjes en achteroverkantelende zadels?

KLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:57

Met mijn 18-jarige verzorgmerrie rij ik tijdens een gewone week zo'n 3 keer.
Eigenlijk maar 2 keer. Ik rij haar 2 keer en een andere dag draaf ik haar gewoon wat los.
Als ik op wedstrijd moet, rij ik haar 2 keer, en dan concours.
Ik moet er namelijk rekening mee houden dat ze vorige jaar een zware knieblessure gehad heeft en dit jaar heeft ze ook al 2 à 3 maand moeten stappen door een dik been..

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:49

rohotje : helaas geen oplossing voor jou, aangezien ik bij mijn oudje dit probleem niet zozeer had. Ben wel, toen ie al tegen zijn pensioen aanzat, zonder zadel gaan rijden (foto in profiel).

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:00

Mijn pony is nu alweer 20 jaartjes. We rijden nog Z2 tussen de paarden op wedstrijden. Gaat nog goed. Niemand verwacht dat hij al zo oud is!

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:08

dukeenkaya schreef:
Mijn verzorg paard Duke is 22 jaar en doet alles nog. Luister naar je paard , dat is het beste. Als Duke iets niet wil dan zegt hij het wel op zijn manier. Ik rij om de dag en kijkt hoe hij zich voelt. Hij heeft van die dagen dat hij niet te stoppen is en dat is vaak. Dus ik denk elke paard is anders luister gewoon naar hem of haar.GENIET VAN DE DAG EN VAN JE PAARD
Afbeelding

Hee wat grappig dat je verzorgpaard ook duke heet Haha!

Zo heet die van mij ook ... begint ook al een opa'tje te worden hij is inmiddels alweer 21 .
Ik rij hem recreatief , longeren en stappen aan de hand buiten...
Meestal wordt hij 3 in de week gedaan soms 4 x

PaardenLeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:57

Mijn verzorgpaard heeft wat aan haar rug; dus er kan ook niet meer mee worden gereden. Maar meestal staat ze gewoon in de wei, en poetsen;wandelen;longeren etc Knipoog

Eline_Fergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:09

Mijn paard is 31. Ze staat nu een aantal weken stil, omdat ze uitgegleden is of een rare beweging in het land gemaakt heeft. Het bevalt haar totaal niet, ze wil echt werken. Dan is ze ook op haar best. Gelukkig mogen we vanaf volgende week weer rustig aan beginnen met stappen. Dit zal haar ook wel niet bevallen... Vork Het zal wel een strijd worden om in stap te blijven. Ze geniet namelijk van buitenritten en hard door het gras galopperen. Idd rust roest en snel ook!