Slaan tussen de oren, wel of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sundancer

Re: Slaan tussen de oren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:29

Zie zelfs altijd ook mensen lopen met volle colaflessen, en dan slaan ze even ermee. Ziek volk.

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:35

Als een paard iets moeilijk vind of weigert te doen vindt ik slaan absoluut geen oplossing. En al helemaal niet in de buurt van het hoofd.

Ik vind wel dat wanneer een paard echt gemeen begint te steigeren, je hem een tik tussen zn oren kan geven.
Het paard denkt zo dat hij zijn hoofd stoot, en zal het echt niet nog een x doen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:38

geef jij jouw paard dan nooit een tik? met hand of zweep?

ik sluit me aan bij row_bow. Ik ga er vanuit dat mensen niet zomaar slaan en eerst bekijken wat de reden is van het omhoog komen.
Noob steigert vaak, soms uit onwil, soms uit onmacht. Onmacht is een teken dat hij iets niet begrijpt of niet kan en dan krijgt hij geen tik.
Hij krijgt een beloning als hij weer netjes op de grond staat en wat passen naar voren heeft gezet en ik doe met de training een stapje terug.
Komt hij echter omhoog omdat hij schrikt van een boomblaadje dat langsdwarreld of omdat hij het idee heeft dat hij mij dan bang krijgt, dan krijgt hij een lel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:44

Sundancer schreef:
Zie zelfs altijd ook mensen lopen met volle colaflessen, en dan slaan ze even ermee. Ziek volk.

Hoe rijden ze daar in hemelsnaam mee dan???

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:45

Tja, ik vind dat je dan niet helemaal spoort. Bloos
Als je eerst de oorzaak opzoekt.. En sommige mensen doen dat inderdaad ook en als er dan niks te vinden is mag je maar tussen de oren slaan?
Dus echt niet!

Een tik geven kan ik inkomen maar tussen de oren.. Scheve mond

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:46

Sonja schreef:
Sundancer schreef:

Hoe rijden ze daar in hemelsnaam mee dan???

Lopen....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:47

Ik snap het colaflessen verhaal ook niet helemaal, hoe gaat dat dan?

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:48

Als een paard vervelend is dan even met de colafles tussen de oren slaan (zit meestal water in)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:48

Sundancer, hoe kan iemand in hemelsnaam van NAAST een paard een steigerend beest met een colafles tussen de oren slaan?
Misschien ben ik TE pragmatisch ingesteld hoor, maar daar kun je stomweg niet bij... Knipoog

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:50

Sonja schreef:
Sundancer, hoe kan iemand in hemelsnaam van NAAST een paard een steigerend beest met een colafles tussen de oren slaan?
Misschien ben ik TE pragmatisch ingesteld hoor, maar daar kun je stomweg niet bij... Knipoog

Ik heb het ook niet over steigeren, maar over andere dingen die het paard doet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:50

flessen, eieren, zakjes bloed........ allemaal onzin Lachen althans IK heb er geen tijd voor Lachen

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:52

Ik verhef mijn stem en dan luisteren ze gewoon. Ik sla ze nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:54

KiWiKo schreef:
flessen, eieren, zakjes bloed........ allemaal onzin Lachen althans IK heb er geen tijd voor Lachen

Nee had ik ook niet met de echte draken.
En met anderen geen enkele behoefte toe of noodzaak aan.
Ik vind dit echt Broodje Aap-verhalen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:56

Broodje aap verhalen Sonja?
Er zijn mensen die het doen hoor. Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:58

snap ik niet, ik heb er geen tijd voor om een ei, zak bloed of wat dan ook uit mijn zak te toveren .......... ik ben op dat moment bezig heelhuids op de grond te komen

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:59

KiWiKo schreef:
snap ik niet, ik heb er geen tijd voor om een ei, zak bloed of wat dan ook uit mijn zak te toveren .......... ik ben op dat moment bezig heelhuids op de grond te komen

Ik heb het over wanneer je er naast loopt. Die personen weten precies wat hun paarden doen, en nemen dan een fles cola mee.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:00

detour schreef:
Tjaldur, heb je het dier dan gemept tussen de oren? Zoja, hoe reageerde het erop?

Ja, was destijds ook een topic. Hij probeerde het en zodra hij omhoog kwam heb ik hem met de achterkant van mn zweep een flinke mep verkocht tussen zijn oren. Voorheen ging ik er altijd af, omdat ik dan bang werd. Hij schrok zich een hoedje, liep gewoon door en heeft het sindsdien niet meer gedaan.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:01

KiWiKo schreef:

Wat als je paard dan iedere keer stijgert als je net zit dus net je voet in de beugel hebt gezet.. Als hij dat nu altijd doet kan je jezelf er makkelijk op voorbereiden niet waar?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:01

Meestal zijn het gewoon domme boeren die met zulke middelen in de weer zijn, is mijn ervaring althans....
De mestvork, de praam, de schep, de klomp, en nu ook de colafles.... de weg van de minste weerstand, en van onkundigheid. Ninx komt wel even langs om een colafles in een scrotum te laten landen, per ongeluk!!!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:02

Fardauxzep schreef:
ja dat vind ik ook !
ik rijd ook niet met zweep xd

ik vind het vreselijk als mensen dat doen!!
rij ook zonder zweep.. Knipoog

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:02

Ninx schreef:
Meestal zijn het gewoon domme boeren die met zulke middelen in de weer zijn, is mijn ervaring althans....
De mestvork, de praam, de schep, de klomp, en nu ook de colafles.... de weg van de minste weerstand, en van onkundigheid. Ninx komt wel even langs om een colafles in een scrotum te laten landen, per ongeluk!!!

Inderdaad Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:04

Ninx schreef:

Inderdaad.. Het zijn meestal de mensen die niet kijken naar de oorzaak van het probleem..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:05

Ja maar dat vind ik ook zo'n raar verhaal; een vervelende hengst tussen z'n ballen schoppen... Ik weet niet hoe lang andermans benen zijn hoor, maar als een beetje hengst gaat lopen etterzakken dan kom IK niet dusdanig dichtbij dat ik 'm daar uberhaupt al zou KUNNEN schoppen, ALS ik dat al zou willen...

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:05

row_bow schreef:
Als een paard iets moeilijk vind of weigert te doen vindt ik slaan absoluut geen oplossing. En al helemaal niet in de buurt van het hoofd.

Ik vind wel dat wanneer een paard echt gemeen begint te steigeren, je hem een tik tussen zn oren kan geven.
Het paard denkt zo dat hij zijn hoofd stoot, en zal het echt niet nog een x doen.

dat is idd waar.. ze gaan het associeren met iets slechts, zodat ze denken : als ik dat doe, voelt dat niet lekker..
dat snap ik wel, maar vind het nog beetje raar.. ik heb dan liever je benen erin zetten dan op z'n hoofd slaan.. ik heb daar niet eens de tijd voor Vork ben bezig met blijven zitten Tong uitsteken

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:07

Sonja schreef:
Ja maar dat vind ik ook zo'n raar verhaal; een vervelende hengst tussen z'n ballen schoppen... Ik weet niet hoe lang andermans benen zijn hoor, maar als een beetje hengst gaat lopen etterzakken dan kom IK niet dusdanig dichtbij dat ik 'm daar uberhaupt al zou KUNNEN schoppen, ALS ik dat al zou willen...

Ligt eraan wat jij etterzakken vind..
Als hij staat te happen of bedoel je echt in het rond schoppen?

Verder heb ik van deze term nog nooit gehoord.