Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
runningkawa schreef:Maar je kunt een paard in de B/L niet overvragen?
LDRD schreef:En wat denk je nou dat als een paard niet volgroeid is dat het lijf helemaal níks aan kan? Neem aan dat jullie inrijden dan met 8 jaar?
Ik vind het echt nonsense hoor.
Eens dat het niet nodig is om elk paard met 6 jaar naar het Z2 te schoppen, maar om nou alles over één kam te scheren vind ik nogal kortzichtig en getuigen van weinig kennis van zaken.
. 
LDRD schreef:Midgie, je wil alleen maar jezelf horen hoor.
Even concreet nogmaals dan, mijn hengst is zadelmak gemaakt met 3.5 jaar en vervolgens met rust gelaten tot 4 jaar. Hij is toen zo'n 3x in de week opgepakt, half uurtje, de rest gewoon de wei, keertje longeren. Met 5 is hij L gestart en nu met bijna 7 jaar (in april) is hij Z2+10 en loopt binnenkort op het NK. Hij is met een gemiddelde van 7x per jaar meegeweest. Hij loopt nog steeds niet dagelijks, nooit een vol uur en de ene keer meer naar ontspanning, de andere keer wat meer inspanning. Verder komt hij gewoon dagelijks op de wei.
Als je dat veel vindt geef ik het op hoor.
manie schreef:Ik denk dat Midgie zelf niet het talent heeft om op dit niveau te rijden.
Als jezelf niet veel verder komt dan wat rondhobbelen, dan kun je je waarschijnlijk moeilijk voorstellen dat er mensen en paarden zijn die wel talent hebben en de Z2 in no-time op hun sloffen halen
Wat laten we eerlijk zijn zo verschrikkelijk zwaar is de Z2 niet, het blijft immers BASISsport.
. midgie schreef:'JIj vind Z2 een basis sport ,zal best , maar veel pennymeisjes willen ook in het Z met hun pony, ga daar eens een dagje naar die trainingen kijken?
. Citaat:Waarom heb je hem met 3.5 ingereden en dan terug in de wei gezet, waarom niet tot 4 gewacht in de wei en dan pas begonnen??

midgie schreef:Ik zeg mijn mening ,
midgie schreef:Je hoort dat ook wel eens van paardjes met 2.5 inrijden en een jaar terug zetten, ik zie het nut daar niet van in, soort van inprentings fase , denk dat die gedachte erachter zit.
midgie schreef:Ik val verder toch niemand aan
midgie schreef:ik heb het dier met 3 gekocht en het was lichamelijk en geestelijk nog een pure baby die al lichamelijk verkl**t was, nu is hij 6 en kan gelukkig af en toe mee op een bos ritje en hij heeft gelukkig geen pijn, maar denk dat als hij nog op die manege zou lopen , hij al lang een kroket was geweest.
midgie schreef:En daarom ben ik denk ik ook errg fel als het om zulke jonge dieren gat en dan al berhoorlijk moeten presteren.
midgie schreef:Ik heb idd de ambitie niet om in het Z2 te rijden, ben niet zo`n paardenmens.
midgie schreef:Maar het feit is er dat een paard met 3 nog niet volgroeit is toch??
midgie schreef:ik zeg ook niet dat jij niet met je paard in het Z mag lopen met 6, maar ik zeg mijn mening daarover,