Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

femke_harley schreef:Qimm schreef:femke_harley waarom voel jij je zo ontzettend aangevallen over sporen opmerkingen?
Spoortjes zijn bedoelt om fijnere hulpen te kunnen geven, als jij daarom met sporen rijdt dan is dat prima. Doe je dat omdat je paard niet voorwaarts is dan moet je je afvragen of je wel goed bezig bent. Een spoortje is geen gaspedaal.
Ik heb je nooit zien rijden, ik ken jou en je paard niet dus ik kan niet zeggen of jij goed met sporen rijdt, ik kan alleen zeggen wat ik vaak zie en war mijn eigen ervaringen zijn. Als jij je daardoor aangevallen voelt...
omdat een paar pagina's wordt gezegt dat ik maar beter op
een ander paard kan rijden, en ja dan voel ik me aangevallen,
want ik probeer alles zo goed mogelijk te doen voor Femke
wat ik hier eerder ook heb gezegt is dat ik ze ook

femke_harley schreef:Dit heb ik dus ook, ik kan makkelijk rijden zonder sporen
maar ben ik na 20 minuten dood van het aansporen..
femke_harley schreef:oh ze is aardig goed aan het been, maar ze wil gewoon
er veel ondersteuning, we zijn nu bezig dat ze ook gewoon
door loopt zonder aan te sporen, dit doen we ook zonder spoorwat ik hier eerder ook heb gezegt is dat ik ze ook
vaak niet gebruik, alleen met oefenen op sommige dingen
spoor gebruik ik niet als gaspendaal
Narya schreef:femke_harley schreef:Dit heb ik dus ook, ik kan makkelijk rijden zonder sporen
maar ben ik na 20 minuten dood van het aansporen..femke_harley schreef:oh ze is aardig goed aan het been, maar ze wil gewoon
er veel ondersteuning, we zijn nu bezig dat ze ook gewoon
door loopt zonder aan te sporen, dit doen we ook zonder spoorwat ik hier eerder ook heb gezegt is dat ik ze ook
vaak niet gebruik, alleen met oefenen op sommige dingen
spoor gebruik ik niet als gaspendaal
Klinkt dat als een paard dat goed aan het been is? Als je na 20 minuten dood bent van het drijven, is er iets niet goed. Blijkbaar zijn het dan ook niet die sommige dingen, want van die paar sommige dingen, ben je niet dood van het drijven. Als jij zegt dat je makkelijk zonder kan rijden, maar toch met doet, doe je dit puur voor jezelf en niet voor je paard.

Ook een tijd met bijzetteugels gereden, dat hielp wel iets, maar hij werd er wel gestresst van. Van mijn instructrice moest ik met spoortjes rijden, maar dat hielp ook niet, weg ermee dus! Met zweep heb ik amper gereden, daardoor raakte hij gestresst > eraf gevallen en rug gebroken. Nu rijd ik lekker zonder al die poespas en dat bevalt me allemaal veel beter!
crossmonster schreef:die foto van saskia is echt niet te beoordelen, is op een verkeerd moment genomen,ik zie gewoon een halfinger die in een knik loopt, of het aanleuning is, weet ik niet. maar betwijfel het eigenlijk
cle0o_o0 schreef:Met een fractie activiteit bedoel ik, in mijn ogen ziet de had er een beetje slomig uit.
Mariss, ik vind deze discussie vergeleken andere slof etc. discussies nog erg beschaafd
saskiakefie schreef:crossmonster schreef:die foto van saskia is echt niet te beoordelen, is op een verkeerd moment genomen,ik zie gewoon een halfinger die in een knik loopt, of het aanleuning is, weet ik niet. maar betwijfel het eigenlijk
hoe kom je daarbij? Hoe verzin je het? Dat is absoluut niet waar, een foute foto. Natuurlijk, hij heeft geen echte goede aanleuning, maar vind je het gek, allemaal verschillende mensjes die op je rug hobbelen...?
crossmonster schreef:saskiakefie schreef:
hoe kom je daarbij? Hoe verzin je het? Dat is absoluut niet waar, een foute foto. Natuurlijk, hij heeft geen echte goede aanleuning, maar vind je het gek, allemaal verschillende mensjes die op je rug hobbelen...?
sorry maar nu breekt mijn klomp , eerst wil je ermee aantonen wat ontspanning is en nu ontkracht je je eigen woorden?
beetje dom nietwaar>?
Citaat:en nu snap ik het nog steeds niet..
crossmonster schreef:ah dankje saskia
maar toch slaat jouw foto de plank mis,
omdat het geen duidelijk moment is , de achterhand en de houding van de rug zijn gewoon niet zichtbaar,
en helaas voor jou vrees ik dat ik toch wel ietsje meer onderbouwt ben hierin dan jij.
no offense, maar probeer eens goed te lezen wat er gezegt word, daar heb je meer aan, dan de reacties die je nu geeft,
blijf rustig en lees alle reacties hier nog eens goed door,
cle0o_o0 schreef:Citaat:en nu snap ik het nog steeds niet..
had moet haf zijn.
saskiakefie schreef:dan moet je niet reageren als je het niet zeker weet
crossmonster schreef:saskiakefie schreef:dan moet je niet reageren als je het niet zeker weet
>??
lees eens beter,
ik zeg nergens dat ik iets niet zeker weet
wat ik wel zeker weet is dat ik er meer dan voldoende verstand van heb .
en dat ik me niet laat uitkafferen door een meisje als jij.
crossmonster schreef:pardon?
ik doe rustig, volgensmij was jij de eerste die lelijk deed ,jongedame
ik ben nog steeds helemaal van mening dat die foto geen aanleuning of ontspanning weergeeft.
als jij wil zien of paard rug ontspant, is een foto zowiezo moeilijk, zeker als het paard stapt, en zeker als je dus de rughouding en het plaatsen van het achterbeen niet ziet
het is dus onmogelijk om die foto van jou te beoordelen