Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Schangah schreef:[
Citaat:Je hebt gelijk. Alleen is dat nou net de methode waar veel mensen over vallen en waardoor zij Anky NIET als hét schoolvoorbeeld van 'hoe het moet' beschouwen.
randalinpony schreef:Schangah schreef:[
...de paarden worden nog steeds oud en er is geen sprake van schade..(zie bovenstaand)
Imitador schreef:Tja.... Of Anky voor iemand wel of niet de top is, daar kun je ééuwig over discussiëren.
Dat je je irriteert aan de vergelijking tussen jezelf en Anky, dat is weer zo'n (voor deze vraag) irrelevante discussie.
Feit is, dat Anky resultaten heeft behaald die op dit moment beschouwd worden als de top. Zij heeft in die categorie van de sport, op die manier, de top behaald. Er zijn genoeg andere manieren en andere doelen die iemand voor ogen kan hebben. Maar zij heeft gepresteerd in de categorie die op dit moment (nog??) erkend wordt als dé manier en dé sport.
"Je bent zo lelijk als het achtereind van een koe" (om even een leuke te pakken). Ik weet nog wel lelijkere dingen te verzinnen, en soms vind ik de kont van een dier best aantrekkelijk hoor, bij een dikke shet kan ik mezelf niet inhouden om even op zijn kont te kloppen....
Dus hoewel je het niet eens bent met het feit dat het achtereind van een koe lelijk is, snap je wel wat bedoelt is, ook al ben JIJ het er persoonlijk niet mee eens.
Schangah schreef:Juist ja! Wat de ene perfect vindt wil nog niet zeggen dat ik die kont van de dikke shet aantrekkelijk vindt.
Citaat:Salinero is langer, maar zijn achterbenen komen wel verdomd dicht bij de voorbenen, dus daar is wel degelijk sprake van verzameling. Verder heeft ze hier geen 10 gekregen omdat de neus er iets verder uit moet. Maar ik zie hier nog steeds geen enkele onderbouwing van de schade die Salinero van deze piaffe heeft opgelopen.
Visconti schreef:En dan hier een correcte piaffe om even het verschil aan te geven:
http://www.doma-artistica.nl/assets/images/Cap0018.jpg
Het paard zakt in zijn kont, zoals het hoort. Wat Salinero doet is op de plek draven, geen piaffe...
Citaat:Wat heeft dit met een correcte piaffe te maken? Paard tegen de muur parkeren, S&T in het giecheltje, dressuurzweep er bij en tikken maar. Kijk voor de grap eens naar de oren en de staart van dit paard... niet echt een happy athlete denk ik zo....
Citaat:Onderzoek heeft aangetoond dat er niet meer gewicht op de voorhand komt bij de door Anky gehanteerde trainingsmethode (is gepubliceerd in Bit).
Visconti schreef:Citaat:Wat heeft dit met een correcte piaffe te maken? Paard tegen de muur parkeren, S&T in het giecheltje, dressuurzweep er bij en tikken maar. Kijk voor de grap eens naar de oren en de staart van dit paard... niet echt een happy athlete denk ik zo....
foto was om de bekken kanteling aan te geven, niet meer en niet minder. Heb trouwens het paard in het echt aan het werk gezien en kan je vertellen dat het paard wel plezier in zijn werk heeft(dit is trouwens een oude foto, paard was hier nog bezig in het reveladatie proces)
Citaat:Wat heeft dit met een correcte piaffe te maken? Paard tegen de muur parkeren, S&T in het giecheltje, dressuurzweep er bij en tikken maar. Kijk voor de grap eens naar de oren en de staart van dit paard... niet echt een happy athlete denk ik zo....
Citaat:Vraag me af hoe vloeiend de overgang piaffe/ levade is?
Is dat niet een aangeleerd kunstje?
Visconti schreef:@ SGWOllie : Paard wordt getraind op de klassieke wijze, daar is het volkomen normaal dat een paard eerst aan de hand te trainen en er pas veel later op te stappen. En het heeft alles te maken met een rijtechnische piaffe, alleen niet een piaffe die Anky uitvoert. Een klassieke correct uitgevoerde piaffe wordt geleerd vanaf de grond vanuit stilstand. Ik vind het opzich super, want ze trainen een paard net zolang tot hij zo gespierd en sterk is dat hij lichamelijk een mens kan dragen, meestal stappen mensen er maar gewoon op en het paard moet daarna leren hoe hij een mens moet dragen. Vaak klungelen ze in de begin periode maar wat aan, waardoor het paard leert zijn spieren verkeerd te gebruiken wat eigenlijk best zonde is.
randalinpony schreef:Dat zei ik een pagina terug ook, Jasmijn.![]()
Als een dier chronische pijn heeft, gaat ie echt wel in verzet.
In de ring zijn de paarden van Anky mooi stil in de aanleuning, dat kan alleen als alles lekker aanvoelt.