Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Maanling schreef:Een half uurtje rondjes stappen gaat zo'n paard echt niet dood van hoor. Dan maar eens wat minder spannend en spectaculair werk. Alsof longeren zo leuk is, dat is in de ogen van een paard ook maar rondjes lopen.
Maanling schreef:Een half uurtje rondjes stappen gaat zo'n paard echt niet dood van hoor. Dan maar eens wat minder spannend en spectaculair werk. Alsof longeren zo leuk is, dat is in de ogen van een paard ook maar rondjes lopen.
en dan moet niet gelijk iedereen zich aangesproken voelen..)

Maanling schreef:Ik longeer in een longeercircel dus van figuren lopen is geen sprake. En ik longeer aan de dubbele longe, zonder bijzetteugels. Van tevoren gaat ze los in de bak voor het uitrazen, maar in de longebak heeft ze zich te gedragen en te luisteren naar mijn stemhulp en ev ophoudingen. Mijn longeren is een wezenlijk deel van de training, en niet bedoeld om uit te razen of gek te doen.
En verder kunnen ze in onze stap/drafmolen ook gek doen. Ze hebben plaats genoeg en een bokje ofzo maken ze dan ook regelmatig. (alleen die van mij dan weer niet)
Waar mijn voorgaande post op neerkomt is dat het allemaal zo zwaar wordt opgenomen 'paardlief vindt dat vast niet zo leuk! Dus dan doen we het ook maar niet!'. Nouja, dat gaat bij mij dus niet op. Ze zal ook af en toe dingen moeten doen die ze niet zo leuk vind, maar die er gewoon bijhoren.
Ik kan me ook niet voorstellen dat wedstrijdpaarden jubelend de trailer oplopen elk weekend, maar daar wordt toch ook nooit over gepraat?
saffire schreef:ze hebben waarschijnlijk geen tijd om met hun paarden te lopen en dat kan ik best begrijpe!
Voor mensen met veel paarden enz lijkt het me ideaal maar als je het gebruikt om het jezelf lekker makkelijk te maken... Dan kun je net zo goed gezellig zelf met je paard aan de wandel gaan! MissEvil schreef:saffire schreef:ze hebben waarschijnlijk geen tijd om met hun paarden te lopen en dat kan ik best begrijpe!
Waarom heb je dan een paard..
MissEvil schreef:saffire schreef:ze hebben waarschijnlijk geen tijd om met hun paarden te lopen en dat kan ik best begrijpe!
Waarom heb je dan een paard..
Navidad schreef:een stapmolen is zeer handig in gebruik. heeft niks te maken met luiheid, want als het moet gaat mijn paard ook gewoon twintig minuten aan de hand. en ja per molen gaan er meerdere in. dus je hebt bijvoorbeeld 4 paarden in 25 minuten beweging gegeven. verder is een stapmolen ook handig om je paard uit te laten stappen, droog te laten stappen etc.