losstappen en uitstappen, is dat teveel moeite ofzo ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Re: losstappen en uitstappen, is dat teveel moeite ofzo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:58

ik haat het ook als ik mensen zie die niet inrijden maar de bak binnenkomen direct een heus draftempo opnemen en dan na 5 min beginnen te galoperen, ik stap ong 5 min met losse teugels, daarna zeker 15 nog stappen maar dan figuurtjes rijden stellingen naar binnen en buiten vragen, zodat hij lekker soepel word. daarna ge ik zeker 10 op een rustig draftempo draven, een wat langer teugeltje en nog niet teveel vragen, pas na die 10 min ga ik intensief werken. en ik stap altijd uit tot mijn paard op adem is gekomen, als hij dan nog zweet dan leg ik een zweetdeken op.

Pheyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:30

maar ik snap het ook niet want het is toch heerlijk om even los te stappen en na tijd weer even uit te stappen, maakt de band met het paard ook alleen maar hechter en je kan nog extra tijd met je paard doorbrengen...maar goed iedereen denkt daar niet zo over en in de samenleving moet altijd alles maar snel, snel...

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:31

Ik kan niet zeggen hoe lang ik los stap, pas als het paard lekker ontspannen loopt zet ik mijn drafje in.
Uitstappen doe ik lekker lang.. vind ik wel fijn na het harde werken, aan het lange teugeltje, en op de harde ondergrond.