Ik heb wel zo'n paard met 'overwinningslust', denk ik.
Pony kan weken klieren en etteren, als je hem dan invlecht en op de trailer zet is het een ander beest.
Haal hem uit de trailer en hij laat zich meteen zien, komt de trailer af met een blik van; 'Hier ben ik! En wie mogen jullie dan wel zijn?!'
Als je eenmaal opgestapt bent en naar de bak stapt, is hij alleen maar aan het uitsloven. Inrijden is vaak ook alleen maar uitsloven en andee paarden uitdagen.
In de ring is hij er, wat hij de hele week niet wilde, doet hij met gemak. Hoe meer mensen er staan te kijken, hoe beter hij gaat lopen. Bloemstukken en reclame borden? Nog leuker!
En als je afgegroet hebt in je tweede proef is het weer de pony die het thuis ook is. Bijdehand, dominant en arrogant, maar wel zo mak als een lammetje, als je amar goed op blijft letten

Prijsuitreiking zijn nog leuker, dan leeft die helemaal op. Lintje om, op de foto en uitsloven maar.
Het is lichamelijk geen topper, mankeert te veel. Maar op wedstrijd is hij er altijd. Denk dat dat 1 van de belangrijkste eigenschappen ook is. Je doet hem echt een plezier ermee om hem mee te nemen.
Als iedereen op wedstrijd gaat en hij moet thuis blijven (of wij gaan pas later) dan is hij niet te genieten op stal.