KiWiKo schreef:pharagirlke schreef:Mensen gaan er hier vanuit dat eens een ''rotkarakter' altijd een 'rotkarakter' is. Maar paarden vertonen gedrag met een reden, als ze iets niet leuk vinden moet je het leuk maken voor ze! Dat heb ik met Pretty ook moeten doen. Die vond werken ook niet leuk maar nu...

En dát zijn uiteindelijk de paarden die voor de volle 100% voor je gaan! Maar je moet er wel wat voor over hebben. Type 2 confronteert je meer met het feit dat paarden zo ongelooflijk veel voor ons doen en dat het niet meer dan logisch is dat je ook wat terug doet. Nummer 1 laat het wat meer over zich heen komen allemaal.
Damn Phara!!! wat heb jij gruwelijk veel geleerd de laatste 2 jaar!!!
wij konden zo heerlijk in de clinch liggen mbt paarden ....... maar helaas, ik heb weer een sparringpartner verloren

Kben tot de conclusie gekomen dat die kleine witte veel te zacht was voor me
Pret heeft me goed op mn plek gezet in die korte tijd dat ze bij me is
Heb er een erg fijne merrie aan inmiddels 
jillie1994 schreef:Ik zou kiezen voor een heel lelijk paard, met een verpest karakter, mensen denken, die is lelijk; of ze denken, je kan er niets mee.
Maar als je er nou eens geduld mee hebt, hem je laat vertrouwen en opbouwen, dan heb je op het laatst een mooiere en betere pony/paard dan dat je hem mooi super karakter koopt.
Ook mooie dieren kunnen verpest worden en die verdienen evenzeer een kans.