Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
evaeva schreef:Het beste is natuurlijk zelf goed les te krijgen maar sommige mensen kunnen dit zich niet veroorloven en mogen daar ook niet de dupe van worden vind ik maar ga dan bv eens kijken naar een goede les. Als je goed oplet kun je daar ook heel veel van leren.
lausan schreef:Ik vind het heerlijk om te kijken naar een goede lesProbeer ook zoveel mogelijk naar clinics (ook van minder bekende ruiters) te gaan, alleen om te kijken. Heel erg leerzaam
Al ben ik inderdaad vaak alleen (of met mijn zus).
We krijgen dan ook wel eens te horen "Waaromn kom je kijken? Jij krijgt toch geen les?!"...
Rhodos schreef:Mywishmax: ik weet niet welke bril ik vandaag op heb maar volgens mij loopt jouw paard op de eerste foto erg goed, zeker niet op de voorhand, neusje mag er nog iets meer uit. Ruggebruik ziet er goed uit. 2e en 3e foto durf ik niet te beoordelen.
Mocht iemand het niet met mij eens zijn, dan hoor ik dat graag, dan zie ik het misschien wel verkeerd.
Needje schreef:Ja, en bij beide hebben ze nog wel eens hulp nodig.
Verder ben ik dus ook niet tegen spoorgebruik. Mits goed gebruikt.
Rij zelf ook met wiel. Maar gebruik m alleen wanneer nodig.
mariellede schreef:daar ben ik het ook niet mee eens ik heb mijn paard als 3 jarige ook gewoon met spoortje gereden. maar ik bedoel meer dat die (pony)ruiter(tje)s dan zo zeggen van ik weet alles al. Ik ken zelfs iemand (rijd Z) die vind dat ze geen LES nodig heeft maar alleen een beetje BEGELEIDING want ze weet alles al wel.
maar Wisselen kan geen een van haar paarden die ze ooit het Z2 in geredden heeft (3x)
dat bedoel ik meer van die mensen die niet open staan voor kritiek / andere oplossing / mening