duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evaeva

Re: duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:47

Nee het is erg jammer! Het gaat toch ook om het welzijn van het paard! Dat lijkt de meerderheid te vergeten, als het er maar 'leuk' uitziet is het al goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:49

het gaat idd om het gezondste voor je paard.
Maar setjes oid zijn tegenwoordig belangrijker dan geld uitgeven aan goede les ofzo

idd Needje
heel erg...en zelfs in de top, daar kan ik helemaal niet bij...
Als het voorbeen maar van de grond is...de rest telt niet meer...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:51

Idd. Een uitgestrekte draf met spectaculair voorbeen, zonder ruggebruik krijgt een dikke voldoende, en iemand die m met ruggebruik rijdt maar minder spectaculair krijgt een 5 en "moet meer" Clown

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:53

Dan heb ik een paar vraagjes..

Op deze foto zijn we aan het losrijden. Hij loopt iets teveel op de voorhand, maar gebruikt hij zijn rug nu wel goed? (heeft rugproblemen gehad.. Dus kost hem veel moeite..)
Afbeelding

Middendraf?
http://i199.photobucket.com/albums/aa13 ... 36V9-1.jpg

Niet de duidelijkste foto, omdat ik net andere kant op rijd..
Afbeelding

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:54

Het beste is natuurlijk zelf goed les te krijgen maar sommige mensen kunnen dit zich niet veroorloven en mogen daar ook niet de dupe van worden vind ik maar ga dan bv eens kijken naar een goede les. Als je goed oplet kun je daar ook heel veel van leren.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:55

dan heb ik ook nog even een vraag, hoe zie je dat een paard te veel op de voorhand loopt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:56

evaeva schreef:
Het beste is natuurlijk zelf goed les te krijgen maar sommige mensen kunnen dit zich niet veroorloven en mogen daar ook niet de dupe van worden vind ik maar ga dan bv eens kijken naar een goede les. Als je goed oplet kun je daar ook heel veel van leren.

Dan neem je bijv 1x in de 2 weken een half uur les

Beter als elke week een uur prut les..

En idd ga eens kijken bij goede les
Maar dat zie je tegnwoordig niet meer, mensen die zonder te kleppen an de kant wat op willen steken van de les van een ander

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:58

Ik vind het heerlijk om te kijken naar een goede les Ja Probeer ook zoveel mogelijk naar clinics (ook van minder bekende ruiters) te gaan, alleen om te kijken. Heel erg leerzaam Ja Al ben ik inderdaad vaak alleen (of met mijn zus).
We krijgen dan ook wel eens te horen "Waaromn kom je kijken? Jij krijgt toch geen les?!"...

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:01

Mywishmax: ik weet niet welke bril ik vandaag op heb maar volgens mij loopt jouw paard op de eerste foto erg goed, zeker niet op de voorhand, neusje mag er nog iets meer uit. Ruggebruik ziet er goed uit. 2e en 3e foto durf ik niet te beoordelen.

Mocht iemand het niet met mij eens zijn, dan hoor ik dat graag, dan zie ik het misschien wel verkeerd.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:02

lausan schreef:
Ik vind het heerlijk om te kijken naar een goede les Ja Probeer ook zoveel mogelijk naar clinics (ook van minder bekende ruiters) te gaan, alleen om te kijken. Heel erg leerzaam Ja Al ben ik inderdaad vaak alleen (of met mijn zus).
We krijgen dan ook wel eens te horen "Waaromn kom je kijken? Jij krijgt toch geen les?!"...

En juist leer je veel meer van kijken naar een ander, en jezelf ( spiegel) en dan leer je juist beter rijden volgens mij.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:09

Rhodos schreef:
Mywishmax: ik weet niet welke bril ik vandaag op heb maar volgens mij loopt jouw paard op de eerste foto erg goed, zeker niet op de voorhand, neusje mag er nog iets meer uit. Ruggebruik ziet er goed uit. 2e en 3e foto durf ik niet te beoordelen.

Mocht iemand het niet met mij eens zijn, dan hoor ik dat graag, dan zie ik het misschien wel verkeerd.

Ja neusje laat ik er na het losrijden meer uit Knipoog Hij wil zelf altijd graag eruit dus rijd hem altijd iets minder eruit..

Ja ik had het gevoel dat die iets op de voorhand liep op deze foto, maar dan maar klein beetje dacht ik Bloos

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:19

eigenlijk zouden we gewoon een reeks van dit soort topics moeten maken:

-hoe goed door de rug
-hoe fijn in de aanleuning
-hoe voelt een correct teruggereden overgang
-hoe vwnw rijden zonder op de voorhand te kieperen (denk dat dat echt een geweldig topic zou zijn, net als dit!)

etc.

Misschien een idee om iedere maand ofzo een dergelijk topic te beginnen met fotomateriaal, net zoals op UK iedere maand een thematopic is? Ik roep maar wat hoor, maar als ik al die reacties in dit topic zie is dit precies waar bokt behoefte aan heeft. en na die maand kan het de wiki in Haha!
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 22-08-07 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:20

Haha! Ik heb voor alles wat je aandraagt wel een filmpje hoe het niet moet. Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:23

hoe ziet een goed gereden appuyement/changement/wijken etc etc eruit en hoe voelt dat, zou je allemaal zo kunnen behandelen.

haha ik heb ook een berg foto's van mezelf hoe het niet moet, nu nog hoe het wel moet he Nagelbijten / Gniffelen die foto's moeten uiteindelijk in de meerderheid zijn Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:34

Ik kan me idd erg ergeren aan sommige op HAW. DAn is het gewoon niet goed en willen ze niks van je aannemen. Nou ik kan niet de hele wereld redden, en trek me dus gelijk terug. Voor de mensen die het wel willen horen heb ik al het geduld van de wereld. Ook mijn lesklantjes hebben niet te klagen. Vaak wordt het half uur wel een driekwartier tot een uur. Niet omdat we zo lang rijden, maar omdat ik alles uitleg en het gevoel erbij probeer te vertellen. Mooiste is als het in de les zo gaat dat ze het het ook gelijk kunnen voelen, maar Rome is niet in 1 dag gebouwd en dat geld dubbel en dwars voor het rijden/opleiden van paarden

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:49

inderdaad maar veel vinden al dat als het paard/pony laag loopt dat het al over de rug loopt. maar dat hoeft helemaal niet maar zewillen absoluut niets van je aan nemen want ze rijden vaak in de prijzen en dan is het goed of ik rijd Z dus ik weet wel hoe ik mijn pony moet trainen. of mijn instructrice weet wel hoe het moet...terwijl ook echt niet iedere instructrice hier op let.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:52

Ik merk idd dat steeds meer het Ik rijdt Z als vrijbriefje voor alles wordt gebruikt. Rijd je een paard als 3 jarige met spoor. Ja maar ik rijdt Z dus ik weet wel hoe het moet. Ja daaaag een 3 jarige heeft geen spoor nodig, zowel ben je toch ergens de fout ingegaan.
Laatst bijgewerkt door WinBinChes op 22-08-07 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:54

Daar ben ik t dan weer niet mee eens. Waarom zou je op een 10 jarige wel je hulp mogen verfijnen, maar op een 3 jarige niet?
Liever een spoortje als een zweep, waarmee ze dan met elk tikje dat ze geven ondertussen in de mind zitten.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:57

Wat voor hulp wil je op een 3 jarige verfijnen? Trouwens vindt ik een 10 jarige in de B ook niet nodig een spoor aan te binden, welke hulp wil je verfijnen? Het is alleen remmen en gasgeven om het maar even heel grof te zeggen.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:59

daar ben ik het ook niet mee eens ik heb mijn paard als 3 jarige ook gewoon met spoortje gereden. maar ik bedoel meer dat die (pony)ruiter(tje)s dan zo zeggen van ik weet alles al. Ik ken zelfs iemand (rijd Z) die vind dat ze geen LES nodig heeft maar alleen een beetje BEGELEIDING want ze weet alles al wel.
maar Wisselen kan geen een van haar paarden die ze ooit het Z2 in geredden heeft (3x)
dat bedoel ik meer van die mensen die niet open staan voor kritiek / andere oplossing / mening

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:00

Ja, en bij beide hebben ze nog wel eens hulp nodig.
Verder ben ik dus ook niet tegen spoorgebruik. Mits goed gebruikt.
Rij zelf ook met wiel. Maar gebruik m alleen wanneer nodig.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:00

In de basis ben je doorgaans geen spoor nodig om hulpen te verfijnen. Daar begin je pas mee als je de zware trainingen gata oppakken en de daarbij horende oefeningen. Tempo wisselingen en een schoudervoor en pasje opzij ben je echt geen verfijning van de spoor nodig, dan gaat het in je basis al mis.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:01

Needje schreef:
Ja, en bij beide hebben ze nog wel eens hulp nodig.
Verder ben ik dus ook niet tegen spoorgebruik. Mits goed gebruikt.
Rij zelf ook met wiel. Maar gebruik m alleen wanneer nodig.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben de laatste die tegen spoor gerbuik is hoor.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:04

mariellede schreef:
daar ben ik het ook niet mee eens ik heb mijn paard als 3 jarige ook gewoon met spoortje gereden. maar ik bedoel meer dat die (pony)ruiter(tje)s dan zo zeggen van ik weet alles al. Ik ken zelfs iemand (rijd Z) die vind dat ze geen LES nodig heeft maar alleen een beetje BEGELEIDING want ze weet alles al wel.
maar Wisselen kan geen een van haar paarden die ze ooit het Z2 in geredden heeft (3x)
dat bedoel ik meer van die mensen die niet open staan voor kritiek / andere oplossing / mening

Dit is precies net zo. Ik ben van mening dat je in je basis geen spoor nodig hebt. Ben je het wel nódig, doe je wat fout. Het zijn geen gaspedalen, maar aanwijs stokjes. Net als de zweep trouwens. Verfijnings middelen. In de B en in de L valt er weinig te verfijnen. Net als de M1 trouwens, maar goed je bent dan verplicht je spoor om te doen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:05

Ik gebruikte het BTW meer als voorbeeld, voordat we compleet off topic gaan