Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maartje123 schreef:nee, fout ligt altijd bij de ruiter ook al is een paard vervelend.
dus ligt het altijd aan de ruiter.......... hoe stout het paard ook is
KiWiKo schreef:maar het ligt aan de ruiter of deze de fout/aanleiding adequaat kan oplossen![]()
juudje84 schreef:hey Bonnie_Theun
tuurlijk verder kijken dan alleen t moment, ik zorg igg altijd als ik begin met een paard dat de tanden goed zijn en de voeten, heb geluk dat mijn smid op een anathomisch centrum komt dus kijkt t paard helemaal na.
pas daarna is t eerlijk om t paard duidelijk aan te pakken,
maar dan ook wat is ernstig straffen?? als je af en toe hoort wat er ergens in een hoekje gebeurd je wilt t niet weten.
maar un x duidelijk aanpakken om een normale manier heb ik geen problemen mee, met ho en braaf win je t niet van 600 kg, maar dan win je t nooit. maar slimmer zijn en consequent zijn dan ben je aan de winnende kant toch!
! KiWiKo schreef:Weerstand hoeft niet altijd een oorzaak te hebben, kan ook een stuk karakter zijn.
Ik heb nare bokken gezien in mijn "cariere" maar ook voor die asbak is een goede ruiter, en dat hoeft helemaal technisch niet een goede ruiter te zijn...... maar zoals gezegd kan dat ook in het karakter van die persoon zitten dat het dan wel goed gaat
er kunnen fouten in een paard zitten en daardoor kunnen er bijvoorbeeld fouten in je proef of parcours schietn, het is dan aan de ruiter om het thuis met verder training weer uit krijgen maar dan zou je als je heel graag alles op je paard zou willen terecht kunnen zeggen dat het parcours of de proef niet goed gingen door het paard op dat moment. _San_ schreef:Even tussendoor, heb niet iedereens reactie gelezen. Maar heb zon sterk vermoeden dat er veel "schijnheilige" mensen hier. Want ik kan bijna wel raden dat ong. 70 % van de mensen wel hun paard eerst de schuld zal geven als er iets fout gaat.

tamorka schreef:En een ruiter moet alles maar kunnen, maar ik zit zelf nog vol in het leerproces en heb al zoveel fouten gemaakt en zoveel geleerd. DE ruiter moet maar dit of de ruiter moet maar dat, maar wil je soms beweren dat rijden eenvoudig is?
_San_ schreef:Even tussendoor, heb niet iedereens reactie gelezen. Maar heb zon sterk vermoeden dat er veel "schijnheilige" mensen hier. Want ik kan bijna wel raden dat ong. 70 % van de mensen wel hun paard eerst de schuld zal geven als er iets fout gaat.
Ik vind dat er een groot deel aan de ruiter licht idd. Vooral bij het oplossen van problemen. Maarer kunnen fouten in een paard zitten en daardoor kunnen er bijvoorbeeld fouten in je proef of parcours schietn, het is dan aan de ruiter om het thuis met verder training weer uit krijgen maar dan zou je als je heel graag alles op je paard zou willen terecht kunnen zeggen dat het parcours of de proef niet goed gingen door het paard op dat moment.
En zo ging de hele proef verder. Vijf drieën in totaal (ja, ze waren, denk ik, coulant, 't was maar 'n manegewedstrijd
). De schuld van de pony, vond ik, waarom ging ie niet gewoon naar X?