Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)

)
loon_corr schreef:Als je een paard die al volgroeit is op de 2.5 jarige leeftijd, is het handig om het in te rijden.
als je dat doet nadat ze 3 is. of 4 zeg maar, hou je haar niet meer.
en is ze zo sterk en blablabla dat je het niet lukt.
dus wat is er verkeerd aan ?
oke. als je paard er nog uitziet als een 2 jarige NIET DOEN.
maar als het net een volgroeit paard is.
waarom niet ?
Nadya schreef:loon_corr schreef:Als je een paard die al volgroeit is op de 2.5 jarige leeftijd, is het handig om het in te rijden.
als je dat doet nadat ze 3 is. of 4 zeg maar, hou je haar niet meer.
en is ze zo sterk en blablabla dat je het niet lukt.
dus wat is er verkeerd aan ?
oke. als je paard er nog uitziet als een 2 jarige NIET DOEN.
maar als het net een volgroeit paard is.
waarom niet ?
Een paard van 2,5 jaar is NOOIT al volgroeit. Waar die onzin toch vandaan komt hier op bokt (en daarbuiten).....
Dus je rijdt een paard maar vroeg in, omdat je hem anders niet meer kan houden? Dan doe je zelf iets helemaal verkeerd, dat is mijn idee erover.

Sim0ne schreef:je paard is er zeker niet klaar voor. Misschien ziet je paard er volgroeid uit met 2,5 maar de ruggewervels zijn dat zeker niet. Inderdaad, zoald Nadya al zegt, als jij een paard niet met 3 of 4 in kan rijden, dan doe jij iets fout en moet je het dus op een andere manier doen. Hoe volwassen een paard er ook uit ziet, zijn botten zijn er NIET klaar voor voordat hij 3 a 4 is.
Elke87 schreef:Mijn paard is nu nog erg jong. En wil hem straks rond zijn 4e gaan inrijden. Maar waarom is het goed (ik neem aan dat het goed is want iedereen heeft het erover), om je paard wat vroeger in te rijden en daarna weer op de wei te gooien? Kun je dan niet beter even wachten en hem niet op de wei gooien? Wat is het verschil hiertussen?
loon_corr schreef:Dat kan je niet weten.
Ik ben het gewoon met iemand eens die het zegt.
mening uiten mag toch?
loon_corr schreef:Nadya schreef:Een paard van 2,5 jaar is NOOIT al volgroeit. Waar die onzin toch vandaan komt hier op bokt (en daarbuiten).....
Dus je rijdt een paard maar vroeg in, omdat je hem anders niet meer kan houden? Dan doe je zelf iets helemaal verkeerd, dat is mijn idee erover.
oke je paard kan niet helemal volgroeit zijn, maar je paard kan er al wel klaar voor zijn.
en bijv daarna weer een halfjaartje de wei in.
loon_corr schreef:Sim0ne schreef:je paard is er zeker niet klaar voor. Misschien ziet je paard er volgroeid uit met 2,5 maar de ruggewervels zijn dat zeker niet. Inderdaad, zoald Nadya al zegt, als jij een paard niet met 3 of 4 in kan rijden, dan doe jij iets fout en moet je het dus op een andere manier doen. Hoe volwassen een paard er ook uit ziet, zijn botten zijn er NIET klaar voor voordat hij 3 a 4 is.
Dat kan je niet weten.
mening uiten mag toch?
Nadya schreef:loon_corr schreef:Dat kan je niet weten.
mening uiten mag toch?
Het gaat helemaal niet om meningen maar om feiten. Kijk maar eens naar het groeischema van een paard (wie heeft 'ie hier op bokt ook alweer???). Dat gaat op voor elk paard en zeker voor een 2,5 jarige.
De buitenkant is de binnenkant niet, hoor. Daar vergissen mensen zich heel erg in.
En ik vind het excuus 'ik rij hem met 2,5 in, omdat ik hem als 'ie 3 of 3,5 is niet meer kan houden', echt niet ok. En dan zeg ik het nog netjes.