antoinne de bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: antoinne de bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:24

Ik weet niet of mijn instructrice het op prijs steld als ik haar naam op i-net ga vertellen, ook al is het per pb.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:29

runningkawa schreef:
Ik weet niet of mijn instructrice het op prijs steld als ik haar naam op i-net ga vertellen, ook al is het per pb.

Je moet ook niets... je mag Knipoog Ik neem je het niet kwalijk. Ze heeft het misschien al druk genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:34

Ze zit nokje vol
Ik heb nu ff geen les (stap voornamelijk met Kawa)
In het najaar is het de bedoeling dat ik met Zanda kan gaan rijden en het is al erg moeilijk om dus als klant die er een tijd uit is geweest er weer terug in te komen Lachen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:35

Bets schreef:
Nee dat kan DresslOver. Maar ken jij instructeurs die met probleempaarden werken (problemen als HKO/Spat/Kissingspines noem maar op) en die dus ook resultaten behalen dat paard weer zuiver loopt en weer lekker in vel komt te zitten.
Ik persoonlijk ken er dus wel maar zijn bij mij maar op 1 hand te tellen helaas.
Kijk ik zou graag daar meer van willen weten, en eventueel aan namen willen komen, gewoon om mensen door te kunnen verwijzen. Want er is echt nog veel vraag naar helaas. Helaas paarden die dus al mankementen hebben. Maar ook die geen mankementen hebben en ook bij me terecht komen. Ik ken namelijk maar paar namen maar hoe meer dat ik er ken of goeie verhalen van hoor, des te beter! Graag zelfs.

Even om hierop terug te komen Knipoog
Het paard van mijn moeder heeft ook Kissingspines. 4 jaar geleden ontdenkt en toen de één na ergste vorm. Ze bokte enorm met aangaloperen enzovoorts, hebben er meerdere keren over nagedacht om haar weg te laten brengen. Totdat mijn moeder bij de staleigenaar in de les moest komen rijden. Paard is vrolijk, loopt helemaal goed. (begint soms 3 pasjes onregelmatig, amar dat is stijvigheid) Rijden zelfs weer wedstrijden Knipoog
Ook onze andere instructies kijken vooral naar rechtrichten, denk ook maar niet dat jij oefeningen mag gaan rijden als je paard zo scheef als een ik weet niet wat is. Wel schouder voor enzo, oefeningen óm hem recht te maken, maar paard moet echt eerst recht bij ons

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:51

Bets schreef:
Ja maar het gaat mij niet zozeer dat ik een instructie zoek. Het gaat mij erom dat ik namen heb daar lijst van kan maken en uit kan zoeken wat mij aanstaat want ik krijg veel vraag vanuit hele land. Er is namelijk chronisch tekort aan instructeurs die goed de basis op klassieke manier te werk gaan. Zeker boven in het land. Vandaar eigenlijk.

Ok, je hebt je pb. Mijn instructrice wil graag paarden helpen. Dus ik denk dat ze zo´n lijst geen probleem vindt. Ze heeft de ISPH gedaan en veel ervaring met probleemgevallen, maar ook gewoon de normale klassieke dressuurtraining.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:02

Bedankt Esperanza.

MyWishMax: zo moet het ook, dat hoor ik het liefst! Maar ik hoor dat je meerdere instructies hebt.

RW: ik heb begrip hoor voor je situatie. Hoop maar dat met Kawa snel de goeie kant op mag gaan en dan Zanda fijn het werk op mag pakken!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:06

Ja ik sta op een pensionstal Knipoog Daar werken 3 vaste instructies en de eigenaar die ook 1 les per dag voor zijn rekening neemt. Toch kijken ze allemaal erg naar het rechtrichten, ze vinden dat als je paard recht en soepel is, hij alle oefeningen moet kunnen lopen.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:07

MyWishMax schreef:
Ja ik sta op een pensionstal Knipoog Daar werken 3 vaste instructies en de eigenaar die ook 1 les per dag voor zijn rekening neemt. Toch kijken ze allemaal erg naar het rechtrichten, ze vinden dat als je paard recht en soepel is, hij alle oefeningen moet kunnen lopen.

Nou fijn dat het zo is op je pensionstalling. Dat zouden er meer moeten hebben. Helaas kom ik wel andere dingen tegen onderweg Huilen Zijn dat ook instructeurs die buitenaf ook lesgeven of niet?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:07

Voor zover ik weet niet. Echt alleen bij ons op stal. Dus niet erg geschikt voor je lijstje denk ik Knipoog

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:17

MyWishMax schreef:
Voor zover ik weet niet. Echt alleen bij ons op stal. Dus niet erg geschikt voor je lijstje denk ik Knipoog

Nee dan niet inderdaad. Toch bedankt voor je reactie, want ja uiteindelijk willen we toch allemaal naar fijn rechtgerichte paarden toewerken!!! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:45

Citaat:
RW: ik heb begrip hoor voor je situatie. Hoop maar dat met Kawa snel de goeie kant op mag gaan en dan Zanda fijn het werk op mag pakken!

Bedankt
Met kawa komt het nooit meer goed, door een enorme glijder in de wei nu artrose
Maar zijn HK is nog altijd goed Haha!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:47

Wat een goed idee, zo'n lijst!

Ik heb les gehad van een instructrice die wel bepaalde onderdelen van AdB meeneemt in de lessen, maar ook andere invloeden heeft. Het heeft enorm geholpen, Fleur was om de haverklap onregelmatig en altijd stijf en nukkig. Nu heb ik nog steeds moeite om haar recht te houden, maar ze is veel ruimer, sterker en vrolijker geworden. Helaas geeft ze geen les in de buurt van mijn nieuwe stal, dus ik weet uit ervaring hoe lastig het is een goede vervanger te vinden Lachen

AdB is ook niet zo enorm revolutionair, hij zegt vast niets nieuws, maar zijn methode was wel de eerste na 2 jaar tobben die mijn paardje weer aan het lopen kreeg (met de special touch van mijn instructrice erbij Knipoog)

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:59

Oh dat is niet best met KaWa dan. Spijtig zeg.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:56

Dat er misschien een terugval komt na lessen bij AdB is jammer, maar je weet dan tenminste wel wat voor soort instructie je wel en niet zoekt, da's al winst Lachen
Eigenlijk is het toch van de zotte dat je zoveel kromme paarden ziet? Heb een tijdje geleden naar een wedstrijd in een manege zitten kijken, vanuit de kantine op de eerste verdieping, dus zeer goed zicht bovenop de paarden en ruiters. Er kwam iemand in de ring die M reed, dat paard was zo krom als een hoepel, kon ook niet een normale rechte lijn lopen, dan vraag ik me af...waar zijn we in vredesnaam mee bezig....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:08

Kinke schreef:
Eigenlijk is het toch van de zotte dat je zoveel kromme paarden ziet?

Er lopen net zoveel kromme paarden rond als kromme mensen. Hoe vaak hoor je wel niet: Ik kan niet recht zitten, want ik heb en holle rug?? 9 van de 10, en misschien wel meer, hebben geen holle rug, maar MAKEN een holle rug. Met wat oefening en begeleiding kan die holle rug een rechte en zelfs een bolle rug worden (al wil je dat laatste ook niet, het kan wel). Zo is het bij een paard ook. Het paard is krom geworden (voorkeurskant van het paard, en een ruiter die daarin mee gaat) en gedeeltelijk ook zo geboren (net als mensen links of rechtshandig zijn, hebben paard ook een voorkeurskant). Het is aan de ruiter, die het paard belast, om dit weer recht te rijden. Dit omdat alleen een recht paard recht belast kan worden, en dus zonder 1 kant over te belasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:14

Dat klopt
elk paard is krom (de een wat minder dan de ander)
Alleen wij willen rijden en belasten, daarom de taak het recht te maken

Ik heb vorig jaar een zoektoch gedaan naar paarden...verschrikkelijk
Bij de particulieren was het echt huilen met de pet op
Niet aan het been, hard in de mond en ook zo krom als een hoepel
En dan de eigenaar maar zeggen, hij is zo fijn te rijden....
Bij de prof.stallen was het beter.
Daar was dus duidelijk wel aandacht voor en goed gereden paard.
Terwijl als je bokt zou geloven men er anders over zou denken

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:18

Ik denk dat op prof. stallen de kwaliteit van het rijden hoger ligt, maar het welzijn van het paard minder. Bij particulieren is er vaak veel aandacht voor het welzijn van het paard, maar iets minder voor de kwaliteit van het rijden. (tja, we zijn niet allemaal natuur-wonders in het rijden...)

Ik moet zeggen: er is misschien wel aandacht voor het goede rijden, maar de meeste mensen zijn er nog niet toe in staat om het ECHT goed te doen (en daar val ik zelf ook onder....)
Laatst bijgewerkt door Angela op 27-06-07 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:18

Ik zie zelfs paarden die in de grand-prix lopen nog scheef lopen, was vorige jaar nog naar de wereldbeker finale geweest...
Ik zat precies zo dat ik recht op de ac-lijn kon kijken.
Ze waren bijna allemaal niet recht, alleen die 1ste, 2de en 3de werden waren recht (waaronder natuurlijk salinero Knipoog)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:22

Tja, mijn pony heeft ook moeite met recht blijven. De 1e 20 meter van de AC lijn gaan netjes, dan gaan we draaien. Maar dat is mijn schuld, we kunnen immers het eerste stuk wel gewoon netjes recht Knipoog (In galop gaat het beter dan in draf, terwijl het op de hoefslag anders om is Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:23

Gedeeltelijk met je eens angela, al ga ik het maar niet hebben over de weidegang op veel pensionplaatsen...

Maar het rijden en les hoort net zo goed te zijn of iig dat het geprobeerd wordt.
Nu is het vaak, ik rij maar recreatief dus les is niet belangrijk.
Sommige denken dat je alleen je paard in de gort kunt rijden als je wedstrijden rijd...helaas lope er juist reacreatief veel paarden onregelmatig door het niet gebruiken van de rug, het teveel op de voorhand laten sjokken en daarbij ook nog op 1 kant

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:26

runningkawa schreef:
Maar het rijden en les hoort net zo goed te zijn of iig dat het geprobeerd wordt.
Nu is het vaak, ik rij maar recreatief dus les is niet belangrijk.
Sommige denken dat je alleen je paard in de gort kunt rijden als je wedstrijden rijd...helaas lope er juist reacreatief veel paarden onregelmatig door het niet gebruiken van de rug, het teveel op de voorhand laten sjokken en daarbij ook nog op 1 kant

En daar ben ik het helemaal mee eens.

Als je maar eens in de week een klein uurtje hobbelt, oke, waarschijnlijk geen probleem voor het paard. Maar als dat uurtje 5 keer in de week is, of 3 keer in de week een lange bosrit, dan wordt het een ander verhaal, en ben je echt verplicht aan je paard om goed te leren rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:29

Ja dat bedoel ik
Is het idd een uutyje in de week en de rest weidegang, zal het idd zo'n vaart niet lopen.
Maar meerdere uren, ja dan wel.
En toch is dat wat je dan vaak niet ziet gebeuren.
En als ze dan les gaan zoeken is het mientje op de hoek voor een paar euro....ja, dan vergeet het ook maar.
Niet dat alle les meteen heel duur is, maar kwaliteit betaal je toch wel wat Lachen
Ik vind ons ruiters verplicht dat te doen, verplicht aan onze paarden

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:33

Met mientje op de hoek ga je idd waarschijnlijk niet verder komen als "volte, van hand veranderen, draf, galop, goed zo!". Tja, dat kunnen de ruiters zelf ook nog wel bedenken... Dat kun je eigenlijk geen les noemen, eerder bezigheidstherapie..

En dan geldt: beter 1 keer een goede les en dan veel zelf aan het werk met het "huiswerk" als 10 keer bezigheidstherapie waar ruiter en vooral paard niets mee opschieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:36

Ik leste ook maar 1x in de 2 weken en dan maar een half uur
Anders vond ik het te duur worden.
Plus ik rij maar een paar keer per week en wilde het ook geoefend hebben wat er gezegt was.

Bij jonge paarden had ik genoeg aan dat half uur.
Bij bijv Kawa reed ik zelf al los en dan was het een half uur flink aan de bak.

leerzaam en zo toch niet zo duur.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:41

Het losrijden en uitstappen kan idd prima buiten de les, en dan is een half uurtje les ruim voldoende...