Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Karoliefje_ schreef:Wat snap jij niet aan, 5 keer vind ik geen overvragen?
)???
lotjj92 schreef:wij hebben ook het beste met ons paarden voor, ze krigjen altijd het aller beste. en hun gezondheid en welzijn gaat altijd voor. hoe dan ook. alleen in dit geval zijn wij eht niet helemaal eens. en waarschijnlijk als er binnenkort 2 nieuwe paarden komen zal die minder gereden worden lees 3/4 keer in de week omdat we dan toch bezig zijn met die paarden. maar nu zijn we hem nog even aan het 'doorrijden'
, maar het zal wel aan mij liggen. Maar goed, ik zie mijn paard ook niet als speeltje, maar als een dier waar je ontzettend verantwoordelijk voor bent. Laat staan als je degene bent die hem in gaat rijden. Je legt de basis voor zijn verdere leven als rijpaard, zowel fysiek als mentaal. Dat vind ik nogal wat, maar ik zal er wel te zwaar over denken.
Karoliefje_ schreef:Waar is het bewezen dat dit overvragen is?
Omdat bokkers er van overtuigd zijn dat je een paard met 4/5 jaar moet beleren en het liefst 2/3 in de week moet rijden is het ook bewezen dat ik nu mijn paard aan het verpesten ben? ga toch fietsen

runningkawa schreef:Daar!! is dat bewezen
Karoliefje_ schreef:Jullie kunnen wel overdrijven zeg! pfff
Karoliefje_ schreef:Waar is het bewezen dat dit overvragen is?
Omdat bokkers er van overtuigd zijn dat je een paard met 4/5 jaar moet beleren en het liefst 2/3 in de week moet rijden is het ook bewezen dat ik nu mijn paard aan het verpesten ben? ga toch fietsen
Nadya schreef:lotjj92 schreef:wij hebben ook het beste met ons paarden voor, ze krigjen altijd het aller beste. en hun gezondheid en welzijn gaat altijd voor. hoe dan ook. alleen in dit geval zijn wij eht niet helemaal eens. en waarschijnlijk als er binnenkort 2 nieuwe paarden komen zal die minder gereden worden lees 3/4 keer in de week omdat we dan toch bezig zijn met die paarden. maar nu zijn we hem nog even aan het 'doorrijden'
Jullie zijn hem nog even aan het 'doorrijden' totdat de nieuwe speeltjes komen. Rare gedachtengang, hoor, maar het zal wel aan mij liggen. Maar goed, ik zie mijn paard ook niet als speeltje, maar als een dier waar je ontzettend verantwoordelijk voor bent. Laat staan als je degene bent die hem in gaat rijden. Je legt de basis voor zijn verdere leven als rijpaard, zowel fysiek als mentaal. Dat vind ik nogal wat, maar ik zal er wel te zwaar over denken.
het is toch ook te erg...

Karoliefje_ schreef:4 keer rijden, 1 keer longeren.
dit paard had zn eerste ruiter op zn rug 2 dagen voordat hij 3 wordt. Wat een ramp!
Nou ik kap met deze discussie, het voegt voor mij niks toe, en voor jullie al helemaal niet. Ik blijf mijn eigen manier van beleren/doorrijden hebben.
lotjj92 schreef:sorry, maar ik blijf erbij dat jullie doen alsof wij ons paard kapot aan het maken zijn. het gaat allemaal met heel veel beleid. niets overvraagt.