Maar als er een krukje o.d. zou staan zou ik wel opstappen met. Het is toch altijd beter dan zonder voor de rug
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LinseyDonja schreef:Nou omdat ik heus wel zacht en rustig ga zitten, daar heb ik geen krukje bij nodig alleen bij een hoog paard, want dan kom ik er met teveel vaard op zonder kurkje.

.
WolinLotte schreef:Het schijnt dat als je steeds veel aan een kant op stapt bij een jong paard dat hij dan scheef kan worden... Ik ga morgen naar de winkel om een krukje aan te schaffen, ik ben om!
Metall schreef:Jaaa dat is idd niet fijn dus kom je je eigen op wedstrijden tegen als je geen krukje bij hebt

Metall schreef:Jaaa dat is idd niet fijn dus kom je je eigen op wedstrijden tegen als je geen krukje bij hebt
Ga ik in het vervolg langzaam door het leven want dan ben ik lichter
Waratje schreef:LinseyDonja schreef:Nou omdat ik heus wel zacht en rustig ga zitten, daar heb ik geen krukje bij nodig alleen bij een hoog paard, want dan kom ik er met teveel vaard op zonder kurkje.
Krukje helpt niet alleen voor de "zachte landing", maar is vooral nuttig voor het voorkomen van de eenzijdige belasting als je met je volle gewicht op één kant aan het zadel hangt. Er zijn maar heel weinig mensen die echt goed "normaal" kunnen opstijgen, het is een bepaalde techniek, maar die wordt nauwelijks in de praktijk toegepast. Dan toch maar liever een krukje.
LinseyDonja schreef:ik zeg alleen maar dat ik hem niet gebruik, omdat ik hem niet nodig heb, ten eerste stap ik niet altijd aan dezelfde kant op, ik doe het zachtjes en ik zit er in een zucht op omdat ze nou eenmaal niet zo groot is, ik hoef geen eens kracht te zetten.