MiloFriendly: Het is niet de bedoeling om acht berichten achter elkaar te posten. Zet gewoon alles in een post. Als je iets vergeten bent om erbij te zetten, gebruik je de Edit-functie. Daar is-ie tenslotte voor.
hoi, ik rijd ook altijd met cap. Ookal is het 39 graden. Ik vind het veiliger omdat je nooit kunt weten waneer er iets gebeurt (bijv. dat je er af valt). -xxx- Lieke
nee dat mag niet. zowel op het inrijterrein als in de proeven ben je verplicht een cap of een hoedje te dragen. (waarbij de cap verplicht gedragen moet worden in de klasse B,L en M, en het hoedje mag vanaf de klasse Z1)
Als ik in Nederland rijd, rijd ik aaaltijd met cap. Maar ben ik in een niet westers land waar caps niet gebruikelijk zijn, rijd ik zonder, ik neem mijn cap nieteens mee. Ik heb echt geen id waarom ik me op de paarden in het buitenland wel veilig voel zonder cap.
Ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik mijn cap niet opzet. Ik heb zomer's altijd een pet op tegen de zon, en vaak vergeet ik die dan om te wisselen voor mn cap. Als ik dan eenmaal op mijn paard zit en ik bedenk me dat ik mijn cap niet op heb, heb ik zoiets van 'ach, kan wel een keertje zonder'. Maar ik zou eigelijk gewoon af moeten stappen en naar de zadelkamer voor mn cap.
Op de manege met cap (overigens verplicht) Thuis zonder op San, maar zij is braaf, rustig en goed beleerd. Op Fem met cap, ze is pas een klein jaar onder het zadel, te jong en af en toe te onrustig. Met buitenritjes zet ik m wel ALTIJD op. Voor m'n eigen veiligheid zou ik m altijd moeten dragen..
ik rij altijd met cap omdat het altijd onzeker is of je pony/paard zal schrikken ookal zeg je nog dat ie geen vlieg kwaad doet. schrikken kan een pony/paard altijd!