Rengalopje, wel of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mqe

Re: Rengalopje, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:25

Ik vond het altijd geweldig met mijn vorige viervoeter! En hij genoot er ook erg van. Als we bij ons "scheurpad" in de buurt kwamen, werd hij al helemaal vrolijk. Heb wel een keer meegemaakt dat er opeens 2 honden uit de bossen kwamen gescheurd en achter ons aan kwamen, vette paniek dus! Was echt niet grappig, vooral omdat die honden niet naar hun eigenaar luisterden.

streep3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:59

mandiiee schreef:
ik vind dat het wel kan hoor, zo doen ze het toch ook in e vrije natuur?!

Als je weet dat de ondergrond goed is en je paard vind het leuk...geen probleem

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:01

Ik vind dat je best een rengalop kunt doen buiten, als je je paard maar goed onder controle hebt. Tuurlijk, je paard kan struikelen, maar dat kan het in draf en stap ook al, alleen is het in rengalop iets gevaarlijker.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:03

Wij doen het super veel, En het is heerlijk. Zo denkt Fjordy er ook over, zodra hij mag gaan die oren erop. Maar nu doen wij ook mee aan Ponyraces. Dus we trainen ook.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:04

verlichte zit, pad is recht en zonder kuilen = gaaaaaan!

Strondvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:06

Inge_ schreef:
Ik vind dat je best een rengalop kunt doen buiten, als je je paard maar goed onder controle hebt. Tuurlijk, je paard kan struikelen, maar dat kan het in draf en stap ook al, alleen is het in rengalop iets gevaarlijker.

Mee eens Lachen Maar ik kijk wel altijd of er geen plassen zijn , geen kuilen, weinig of geen mensen (mocht je paard op hol slaan) en al die dingen. Zowel mijn pony en ik vinden rengalop heerlijk Lachen Maar ik rijd ook vaak zonder zadel (zonder hoofdstel is beetje moeilijk nog Nagelbijten / Gniffelen Maar in de bak rijd ik wel zonder tuig) en dan doen we soms ook gewoon een lekker arbeidsgalopje Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 00:22

Jaaa vond het altijd heerlijk en Aileen ook! Natuurlijk eerst een beheerst arbeidsgalopje zodat ze niet leren dat het elke keer feest is. maar op zo'n prachtig zandpad: YES! En volgens mij denken heel veel paarden er ook zo over. Je hoeft immers helemaal niet te drijven om het tempo erin te houden. En als je een vast pad hebt, weten ze het al na een paar keer! (daarom doen we dat dus niet)

Aileen was soms best een strompeljanus, maar de rengalop gaf echt nooit een probleem.

Nu ik Toby heb, gaan we natuurlijk eerst weer opbouwen en de overtuiging krijgen dat ik de controle heb en hou. Maar dan gaan we echt weer hoor!

(maar nooit richting stal natuurlijk)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:59

ik doe bijna altijd een rengalopje, maar houd wel contact, ik gooi hem niet los zeg maar, ik voel dat hij nog harder kan, maar dat laatste beetje houd ik wel altijd in, anders ben ik bang dat ik de controle kwijt ben en hem niet meer terug kan nemen. De laatste dagen is de rem echter een beetje zoek, dus ik denk dat ik weer eens wat rustige handgalopjes moet doen, zodat hij weet dat het niet altijd feest is. Gister is hij hem met mijn zusje gepeerd en dat was echt niet fijn, ze kreeg hem niet meer terug, gelukkig kon ze hem uiteindelijk omtrekken...ik vond het echt doodeng hem zo hard met haar te zien gaan.