n.a.v. Horse and Co: 6 jarig meisje krijgt pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: n.a.v. Horse and Co: 6 jarig meisje krijgt pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:40

Precies en niet alleen kinderen kunnen weleens niet. Kinderen hebben denk ik eerder meer zin en tijd dan sommigen volwassenen.
En idd, er is nou eenmaal handel. Bij paarden en pony's, op elk niveau!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:00

superpony schreef:
Nou, sorry, zij hing niet in de mond.
En wat zullen we dan met pony's doen?
Als zij eruit groeit en hij komt te koop, wordt een ander kind er erg blij mee. Er moet handel zijn anders kan niemand meer een paardje kopen. Een paard lijdt er niet onder als ie een goed huis heeft en naar een ander goed huisje moet.
Verantwoordelijkheidsgevoel? Dat hoeft ze niet te hebben. daar zijn haar ouders voor! Zij wil heel graag rijden en als het niet kan, wordt er vast met de manege geregeld dat ie lekker buiten komt.
Hoeveel mensen hebben verantwoordelijkheidsgevoel? En hoeveel paarden worden niet verkocht als ie niet meer voldoet? Heeft niks met leeftijd te maken ook weer. Deze pony wordt vast erg vertroeteld en heeft de komende jaren een goed baasje. iets wat sommige paarden nooit zullen hebben.
Die kinderen, pubers en volwassenen op wedstrijden zij toch ouder? Dus moeten die dan ook maar geen paard meer? Kan je iedereen wel gaan verbieden een paard te nemen.
En een kind kent wel degelijk verantwoordelijkheidsgevoel!
Mijn zoontje heeft de shet ook al vanaf dat ie 3 is en is er nu, 6 jaar later nog hartstikke wijs mee. Hij verzorgt hem prima. En als hij niet kan, doe ik het, want ik moet toch naar die van mij.
Dat doe je omdat een kind idd nog andere dingen moet kunnen doen, maar daar lijdt een paard niet onder! En hij vraagt wel degelijk hoe het was en wat ik heb gedaan!
Door ermee op te groeien weet ie al erg veel juist. Meer dan dat je van 1x per week een uurtje op de manege leert.
Hij heeft ook een hondje en laat die altijd zelf uit. Dan neemt ie die van mij ook mee. En s ochtends en s avonds doe ik ze, of als hij er niet is.
Alsof niemand een keer ziek is of niet naar zijn paard kan. En omdat ze 6 is zou ze het niet goed doen, terwijl ze heel leuk reed en erg blij ermee is. De voorbeelden en tegenstanders moeten eens naar tieners, pubers en volwassenen kijken. Daar gaat het ook mis!!

Wow, rustig aan.
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik een pony voor een kind, een écht kind, link vind, tenzij ouders interesse in de verzorging van de dieren hebben, en weten hoe zij er verstandig mee om moeten gaan. Ik zie vaak genoeg ouders die blind varen op de 'paardenwijsheid' van een klein kind. Tóch denk ik dat het voor een kind beter is om alles onder de knie te hebben voordat je een pony koopt, de gewone manegelessen volgen dus. Waarom? Een kind van 6 weet niet of hij paardrijden over 2 jaar nog leuk vindt, en dan word het beestje verkocht. Ik ben van mening dat je een dier tot aan zijn dood verzorgd, de 'handel' in dieren alsof het objecten zijn vind ik misselijkmakend.
Prima dat het bij jou wel goed gaat en waarschijnlijk ook bij vele anderen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:30

Ja, ik zie en lees hier ook de verhalen van kinderen die zomaar pony's verzorgen of hebben en wat ze ermee doen zonder begeleiding. dat gaat hartstikke fout, ja! Daar kijken ouders idd niet naar en denken ze zelfs dat hun kind het wel weet. Zulke ouders hebben niks met een paard en vinden het wel best als hun kind maar plezier heeft.

Maar dit meisje heeft duidelijk wel begeleiding en liefde voor het dier meegekregen. Zoals nog vele andere kinderen.
Onzin dat je per se in de manegeles moet en het daar beter zou leren, echt onzin! Ze rijdt met haar pony ook in de les. En ze rijdt keurig voor een 6 jarige, omdat ze meer rijdt. Ze krijgt die mogelijkheid ook. En het is niet zo dat ze het alleen op haar pony kan, want nogmaals ze rijdt op vreemde pony's, op een vreemde lokatie ook zo weg!
Daarnaast moet er wel degelijk handel zijn. Als ik een pony wil kopen, zal toch echt iemand anders hem moeten verkopen he?!
En als dit beestje nu een aantal fijne jaren heeft en daarna bij het volgende kindje weer hele goeie jaren, lijdt ie er echt niet onder. Beter een goed leven bij verschillende mensen, dan een slecht leven bij 1 iemand.
Er zijn beesten die veel meer lijden ook. Eerder van pubers en volwassenen, dan van kleine kinderen.
En wie weet wat ie over 2 jaar doet of kan? Als ik mijn nek breek, kan ik over 2 jaar ook niet meer rijden. En zo zijn er heel veel mensen die uiteindelijk moeten stoppen, vanwege studie, werk, kinderen etc. Ik had bijna moeten stoppen vanwege ziekte. En ik heb hem ook periodes op rust gehad!
Ze rijdt 5 keer per week, dus ook 2 dagen niet, prima toch! Heeft die pony vrij en kan zij wat anders doen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:31

Ik heb sinds mijn 4e eigen pony's gehad. En nu nog.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:23

Ik vind het hardstikke leuk zo'n jong meisje dat een pony krijgt!
Wel vind ik dat je goed naar een fijne pony moet zoeken, een kalme kleine kinderpony. Tuurlijk blijft het een dier en kan het van alles uitvreten, in dit geval ben ik dan ook voorstander van goede bescherming! (cap natuurlijk, maar ook een Bodyprotector zou niet verkeerd zijn). Ook vind ik dat er altijd een volwassen persoon bij moet zijn om een oogje in het zeil te houden Lachen

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:49

patsur schreef:
Ik vond het wel een zoete combinatie. Leuk pony'tje, kind was er dolgelukkig mee.

Volgensmij ook,
Niets mis mee,wel onder begeleiding natuurlijk.
Voor t kindje zelf,en voor de pony Knipoog

LiannetJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:03

Ja, wel onder begeleiding. Maar ik vind het niet te jong voor een eigen pony.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:12

Nee, ben het met LiannetJj eens Ja
Mis alleen de ondertiteling van het Cavalia gedeelte Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:16

Te jong vind ik het niet hoor! Alleen moeten de ouders wel heel goed opletten!

Vond het overigens een dapper meisje en een van de leukste afleveringen! Haha!

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:30

Kinderen kunnen best een eigen pony hebben, maar ik vind het slecht als de kinderen te weinig les krijgen. Kinderen kunnen zelf niet rijden. Ze gaan dan alleen crossen en doen niks met die pony's.

Ik denk dat het alleen goed gaat als ze elke dag begeleiding krijgen. En of dit nu is van ouders (die er ECHT verstand van hebben) of van een instructrice. Ik denk dat dat niet veel uitmaakt. Al denk ik wel dat ze van hun ouders minder aannemen.

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:33

ik vind het ook niet te jong.. ze mogen het ook zelf weten maar het is wel een goede oplossing

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:36

Ik vind het wel jong maar het is een shetlander dus ik vind dat wel kunnen.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:39

ik ken ook een meisje die had op haar 6e ook al een pony en een pony die ik ken werd verkocht en er ging een 4 jarig meisje op rijden

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:49

Echt een match, super voor d'r !

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 09:32

Ik vind er niks verkeerds aan!

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 09:46

Waarom zou dat nou verkeerd zijn ?
Ik zou dolblij zijn als ik op mijn 6e al een pony'tje had gehad hoor! Lachen
Ziet er schattig uit en ze kon toch redelijk rijden. Zelfs op haar shet die niet de makkelijkste was

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:40

hoe vroeger je begint hoe beter togh

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:03

Van wat ik kon zien kon ze harstikke leuk rijden dus vind ik het helemaal geen probleem. Had wel het idee dat moeders niet helemaal doorhad wat voor gevolgen het kan hebben voor de groei aangezien ze echt vroeg was begonnen, maar daar valt niet veel aan te doen.

Verder vond ik het ook een hartikke leuke combinatie.

dreutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:19

ziet er altijd zo leuk uit he'
mijn dochter was ook 4 dat ze begon met rijden en 6 dat ze haar eerste pony kreeg.maar je moet er als oude ook achter staan anders gaat het niet goed komen.Je kan ze die verandwoording nog niet geven.je moet ze wel helpen .maar als ik diet zo zag komt dat wel goed.hoop dat ze samen nog veel rij plezier mogen beleven.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:14

Je moet toch ergens beginnen?
Ik vind 6 echt niet te jong hoor, mits er goede begeleiding is!!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:18

Opzich is 6 niet te jong, maar de ouders moeten er wel volledig achter staan en het kind er goed bij begeleiden, anders kan het nog gevaarlijk worden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:54

Lizzle schreef:
Wow, rustig aan.
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik een pony voor een kind, een écht kind, link vind, tenzij ouders interesse in de verzorging van de dieren hebben, en weten hoe zij er verstandig mee om moeten gaan. Ik zie vaak genoeg ouders die blind varen op de 'paardenwijsheid' van een klein kind. Tóch denk ik dat het voor een kind beter is om alles onder de knie te hebben voordat je een pony koopt, de gewone manegelessen volgen dus. Waarom? Een kind van 6 weet niet of hij paardrijden over 2 jaar nog leuk vindt, en dan word het beestje verkocht. Ik ben van mening dat je een dier tot aan zijn dood verzorgd, de 'handel' in dieren alsof het objecten zijn vind ik misselijkmakend.
Prima dat het bij jou wel goed gaat en waarschijnlijk ook bij vele anderen.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Vooral als het dier thuis loopt, is het belangrijk dat de ouders er wat verstand van hebben, want het is nu eenmaal niet alleen een kwestie van een keer voeren en water geven. Dus onder goede begeleiding kan het zeker wel.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:57

ik vind het verwennerij, en verpesterij. dat laatste voor zowel kind als pony. pony staat waarschijnlijk alleen maar op stal en loopt 1 keer in de week in de les ofzo? iig weet zo`n kind er te weinig van af voor een goede verzorging. en de ouders gaan vast niet allemaal elke dag jaar injaar uit mee...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:59

Volgens mij kwam hij bij de shet te staan.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 18:52

ikenindi schreef:
ik vind het verwennerij, en verpesterij. dat laatste voor zowel kind als pony. pony staat waarschijnlijk alleen maar op stal en loopt 1 keer in de week in de les ofzo? iig weet zo`n kind er te weinig van af voor een goede verzorging. en de ouders gaan vast niet allemaal elke dag jaar injaar uit mee...

Ze rijd 5x per week. En krijgt ook les op de manege. Ze word dus goed begeleid. Denk ook zeer goed door haar ouders. Pony staat toch op de manege. Dan is daar toch begeleiding.