Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
superpony schreef:Nou, sorry, zij hing niet in de mond.
En wat zullen we dan met pony's doen?
Als zij eruit groeit en hij komt te koop, wordt een ander kind er erg blij mee. Er moet handel zijn anders kan niemand meer een paardje kopen. Een paard lijdt er niet onder als ie een goed huis heeft en naar een ander goed huisje moet.
Verantwoordelijkheidsgevoel? Dat hoeft ze niet te hebben. daar zijn haar ouders voor! Zij wil heel graag rijden en als het niet kan, wordt er vast met de manege geregeld dat ie lekker buiten komt.
Hoeveel mensen hebben verantwoordelijkheidsgevoel? En hoeveel paarden worden niet verkocht als ie niet meer voldoet? Heeft niks met leeftijd te maken ook weer. Deze pony wordt vast erg vertroeteld en heeft de komende jaren een goed baasje. iets wat sommige paarden nooit zullen hebben.
Die kinderen, pubers en volwassenen op wedstrijden zij toch ouder? Dus moeten die dan ook maar geen paard meer? Kan je iedereen wel gaan verbieden een paard te nemen.
En een kind kent wel degelijk verantwoordelijkheidsgevoel!
Mijn zoontje heeft de shet ook al vanaf dat ie 3 is en is er nu, 6 jaar later nog hartstikke wijs mee. Hij verzorgt hem prima. En als hij niet kan, doe ik het, want ik moet toch naar die van mij.
Dat doe je omdat een kind idd nog andere dingen moet kunnen doen, maar daar lijdt een paard niet onder! En hij vraagt wel degelijk hoe het was en wat ik heb gedaan!
Door ermee op te groeien weet ie al erg veel juist. Meer dan dat je van 1x per week een uurtje op de manege leert.
Hij heeft ook een hondje en laat die altijd zelf uit. Dan neemt ie die van mij ook mee. En s ochtends en s avonds doe ik ze, of als hij er niet is.
Alsof niemand een keer ziek is of niet naar zijn paard kan. En omdat ze 6 is zou ze het niet goed doen, terwijl ze heel leuk reed en erg blij ermee is. De voorbeelden en tegenstanders moeten eens naar tieners, pubers en volwassenen kijken. Daar gaat het ook mis!!

patsur schreef:Ik vond het wel een zoete combinatie. Leuk pony'tje, kind was er dolgelukkig mee.

Lizzle schreef:Wow, rustig aan.
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik een pony voor een kind, een écht kind, link vind, tenzij ouders interesse in de verzorging van de dieren hebben, en weten hoe zij er verstandig mee om moeten gaan. Ik zie vaak genoeg ouders die blind varen op de 'paardenwijsheid' van een klein kind. Tóch denk ik dat het voor een kind beter is om alles onder de knie te hebben voordat je een pony koopt, de gewone manegelessen volgen dus. Waarom? Een kind van 6 weet niet of hij paardrijden over 2 jaar nog leuk vindt, en dan word het beestje verkocht. Ik ben van mening dat je een dier tot aan zijn dood verzorgd, de 'handel' in dieren alsof het objecten zijn vind ik misselijkmakend.
Prima dat het bij jou wel goed gaat en waarschijnlijk ook bij vele anderen.

ikenindi schreef:ik vind het verwennerij, en verpesterij. dat laatste voor zowel kind als pony. pony staat waarschijnlijk alleen maar op stal en loopt 1 keer in de week in de les ofzo? iig weet zo`n kind er te weinig van af voor een goede verzorging. en de ouders gaan vast niet allemaal elke dag jaar injaar uit mee...