Met gympen rijden kleine trend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Re: Met gympen rijden kleine trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:10

in de winter en als het koud is gewoon rijlaarzen maar in de zomer heb ik gympen aan wel hele smalle van Puma want die gewone gymschoenen zijn te breed voor de beugels bij mij
"
In de zomer op mijn shetlanders (verzorgponys) met blote voeten heerlijk ja!

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:12

ik rij eigenlijk nooit met gympen.. ik heb het wel eens gedaan, maar ik vind het niet lekker rijden haha.
ik heb wel van die stalschoentjes van ariat. daar rij ik wel eens mee, zonder chaps, maar eigenlijk rij ik altijd met me stallaarzen of me gewone dressuurlaarzen. dat vind ik toch het lekkerste rijden

t is toch eigenlijk ook gevaarlijk om met gympen te rijden? of heb ik dat helemaal verkeerd gehoord?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:14

Ik heb nog noooooit met gympen gereden. Ik heb altijd of leren rijlaarzen aan, of mijn jophurs met chaps.

Rowtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:20

heb het ook maar 1 x gedaan toevallig gisteren, omdat ik getrapt was net boven me enkel en als k me laarzen aan deed doet t pijn dus ja dan maar zonder laarzen. Bloos wel even wennen want ik rij altijd met leren laarzen dus dat zit op 't begin niet zo lekker.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:29

ik reed heel af en toe als ik een paard uitmag stappen wel met gimpen en heb ook een keer met die surfschoentjes gereden maar toen bokte die pony onverwachts heel hard en lag ik er naast met mijn voet nog in de beugel dus sins die keer rij ik altijd met laarzen.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:08

ja gympen zijn toch wel gevaarlijk want je voet kan door de beugel schieten ofzo omdat het geen hak heeft?? maar alles kan dat is maar een kleine kans dus ik rijd wel met gymschoenen af en toe

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:10

In de endurance mag je met gympen rijden. Dat is handig omdat je soms tijdens wedstrijden (of trainingen) naast je paard loopt.

Op wedstrijden is het bij schoenen zonder hak (bijvoorbeeld gympen) dan wel verplicht om met veiligheidsbeugels te rijden. Ik heb zelf beugels met een korf aan de voorkant, daar kan je voet niet doorheen schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:10

ER is ook maar een kleine kans dat je net dat auto ongeluk krijgt als je die ene keer je gordel niet aan hebt...
Maar je zult altijd zien dat er dan wat gebeurd

Dat is dus ook zo met gympen ben ik bang Lachen

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:31

Ik heb laatst nog een keerjte met k-swissjes gereden, (laarzen vergeten), mn benen voelde zo ontzettend losjes, helemaal niet aangesloten aan het paard, vond het dus ontzettend irritand. wel handig bij endurance, wat Karin zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:31

runningkawa schreef:
ER is ook maar een kleine kans dat je net dat auto ongeluk krijgt als je die ene keer je gordel niet aan hebt...
Maar je zult altijd zien dat er dan wat gebeurd

Dat is dus ook zo met gympen ben ik bang Lachen

Idd. Je moet het er niet op aan laten komen. In de lijst met dodelijke ongevallen of ongevallen met blijvend letsel neemt de paardensport nog altijd een zeer hoge plaats. Komt bijna altijd doordat mensen vergaten de veiligheidsregels in acht te nemen, en er vanuit gingen dat de kans op een ongeluk heel klein was. De kans dat het misgaat, is nog altijd groter dan de kans op een verkeersongeluk. Paarden zijn nu eenmaal geen machines.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:38

Ik vind het veel fijner om met gympen te rijden. Maar omdat het niet mag op de manege, rij ik daar met laarzen, maar op stal bij mijn verzorgpony rijd ik meestal wel met gympen. Omdat ik daar de hele dag ook loop, en ik ben te lui om laarzen aan te doen haha. Haha!
Ik ben het mezelf wel een beetje aan het afleren om met gympen te rijden, aangezien ik op een eigewijze dondersteen rij die me er elk moment kan afgooien *LOL* (De verhalen die ik heb gehoord Nagelbijten / Gniffelen )
De beugels waar Karin het over heeft, met een korf aan de voorkant, lijken mij echt ideaal Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:49

Het gaat ook om je veiligheid. Goede rijlaarzen kunnen erg comfortabel zijn, en kun je daar niet aan wennen, kun je nog altijd chaps over je bergschoenen doen. Rijdt ook fijn.

__Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:52

toen me paard op de wei stond voor 1maandje
reed ik wel gewoon met me gympen omdat het lekkerder zit vind ik..
maar op de manege waar ik sta rijd ik wel met me laarzen omdat het verplicht is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:02

YentlKG schreef:
Ik heb laatst nog een keerjte met k-swissjes gereden, (laarzen vergeten), mn benen voelde zo ontzettend losjes, helemaal niet aangesloten aan het paard, vond het dus ontzettend irritand. wel handig bij endurance, wat Karin zegt.

Je kunt met gympen ook altijd chaps gebruiken. Dan heb je wél aansluiting met het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:19

__Joanna schreef:
toen me paard op de wei stond voor 1maandje
reed ik wel gewoon met me gympen omdat het lekkerder zit vind ik..
maar op de manege waar ik sta rijd ik wel met me laarzen omdat het verplicht is.

Je moet het niet alleen doen omdat het verplicht is, maar ook omdat je zuinig bent op je zelf. Je leven is een geschenk, niet iets om mee te spelen.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:01

Ik hoop niet dat het een nieuwe trend is Sigaar het is gevaarlijk, je kunt zo doorschieten.
Ik gelukkig niet, heb veiligheidsbeugels! Clown maar nog rijd ik niet met gympen, zit absoluut niet lekker!

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:10

Ik rij gewoon met rijlaarzen. Wat Dniekje al zegt, met gympen kan je zo doorschieten. Ik hou niet eens van gympen dus geef mij maar lekkere rijlaarzen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:15

Heel verstandig.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:16

Als je met dichte beugels rijdt, is er niets onverstandigs aan om met gympen te rijden. Lachen

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:48

Nou iedereen zegt dat je alleen met gympen vast schiet... Maar ik zat gister muurvast met mijn rijlaarzen aan! Moest mijn beugel met mijn handen weer los wurmen... Dus rijlaarzen zijn ook niet altijd even veilig...

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:49

ik heb het laatst even gedaan om het te proberen maar neej ik doe he tnooit weer!!!

IxLOVESxC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:27

Ik rijdt altijd met jodhpurs en chaps.

Misschien een beetje een domme vraag, maar wat is dan gevaarlijk aan met gympen rijden? Bloos Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:35

Je kunt door je beugels heen schieten. Als het paard zou schrikken, en je valt, maar blijft haken in de beugel, kun je serieus lichamelijk letsel krijgen...

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:38

Ach, ik heb eergister nog met crocs gereden. Gestoord
Ik rijd altijd met vn die (berg) Stalschoenen met chaps Lachen

Of zonder chaps..

Ik heb ook wel leren laarzen over hier..
Ik vind het vreselijk om daar mee te rijden..
Je voelt niet hoeveel been je geeft of iets, Met schoenen voel je veel meer paard.. ipv je laars. Rolleyes

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:52

ik rij al mijn hele leven met gympen...
Maar ik kies ze er dan ook echt uit Haha!
Bv, die hoge pumas(sparco ofzo?) die rijden lekker Bloos
ik neem er altijd van die hoge, waar je enkel in 'vastzit' Lachen
Stalschoenen vind ik beetje gevaarlijk, meestal zijn die erg breed, en ik heb smalle stijgbeugeltjes Knipoog Goede rijschoenen in een betaalbare prijs ben ik nog niet tegengekomen..
En met laarzen rij ik echt niet graag...
Ben dus nog steeds op zoek naar de perfecte rijschoen Haha!