Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
Ik weet alle ins en outs ook niet. MISTRAL94 schreef:Zet dan maar eens een paard met een cijfer en heel wat nullen erachter buiten
MISTRAL94 schreef:Zet dan maar eens een paard met een cijfer en heel wat nullen erachter buiten
)

schaapjuh schreef:MISTRAL94 schreef:Zet dan maar eens een paard met een cijfer en heel wat nullen erachter buiten
Ja en wat dan nog? Het paard Tymoon van Jozef Devoghel is volgens kenners 2 miljoen euro waard. Met Dirk Demeersman finishte het duo als eerste op de GP van Leeuwarden en won vervolgens de wereldbekerwedstrijd in Mechelen.
Quote van Jozef Devoghel:
Als Tymoon thuis is, graast hij gewoon in zijn weide. Een duur ding om zomaar los te lopen, maar de aardappelboer is er vrij gerust. "Wie steelt zoiets? Je kunt het onmogelijk doorverkopen, want iedereen in het circuit kent het dier en ermee fokken kan ook niet, want Tymoon is gecastreerd". Bron: http://www.vilt.be/nieuwsarchief/detail.phtml?id=12823
hopla schreef:Het gaat er helemaal niet om wat voor geldwaarde een paard heeft of ze in de wei komen of niet.
Het gaat er om welke belangen er zijn.
De belangen voor een topdresurruiter liggen nu eenmaal anders als van een doorsnee ruiter.
Mijn vriendin heeft haar Grandprix paard gewoon in de wei lopen en nog wel samen met een ander paard.
En dan had hij ook weleens een hap uit zijn rug of kont.
Nou, jammer dan.
OoappeloO schreef:Ben er heilig van overtuigd dat paarden die lekker buiten in de wei kunnen lopen veel gelukkiger en koeler in de kop zijn. (heb mijn mening gebaseerd op eigen ervaringen, dieren die wel buiten komen en dieren die niet buiten komen..)
Maar k snap dat als je paard t niet gewend is en je rijd er op top niveau mee dat je t niet "even" gaat uitproberen.
chitra schreef:ja, maar het drastisch verminderen van ongelukken is dan dus eigenlijk niet te doen?
misschien dat je matten over het gras kan leggen zodat iig de bodem gelijk en droog is, kan hij niet struikelen over kuilltjes en moddelpoeltjes..
Visconti schreef:Ik weet zelf bar weinig over het onderzoek, heb het alleen van horen zeggen en heb het toevallig onthouden omdat ik de uitslag ervan vrij appart vond. En opzich vind ik het vrij logisch, want een paard dat in het wild eens een keer een dipje heeft kan daar lichamelijk niet onder lijden want dan word het normaal gesproken zijn dood.
Ook is bekend dat een gestressed paard adrenaline vrijmaakt en dus zelfs nog beter zou kunnen presteren onder bepaalde "spannende" situaties. (maar ik denk dat dit handiger is als je een renpaard hebt, denk dat Anky zelf niet echt zit te wachten op een adrenaline kick van Salinero)
maar goed, dit zijn maar wat hersenspinsels van een simpele geestIk weet alle ins en outs ook niet.
MISTRAL94 schreef:Zet dan maar eens een paard met een cijfer en heel wat nullen erachter buiten
Cayenne schreef:Wie zegt dat ze 24/7 op stal staan. Traint Anky ook in de stal?

hns schreef:MISTRAL94 schreef:Zet dan maar eens een paard met een cijfer en heel wat nullen erachter buiten
Arme beesten, zijn beter af in de slacht zo. Stel je voor, die paarden worden toch helemaal gestressed en gestoord als ze 24/7 in de stal staan.

katiavl schreef:Cayenne schreef:Wie zegt dat ze 24/7 op stal staan. Traint Anky ook in de stal?
Jep daarom loopt salinero zo aan de teugel van elke keer tegen de muur te moeten lopen