Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
runningkawa schreef:Maar dispensatie krijg je meestal voor 1 klasse lager.
Tenminste van de mensen die ik ken die dat gevraagt hebben.
Overigens heb ik het ook eens nagevraagt bij de knhs en kreeg ook dat antwoord (ging wel over springen, maar neem aan dat dat met dressuur niet anders is)

runningkawa schreef:En als M ruiter ken je dat ook als het goed is
Dat mag ik wel hopen ja! JENNx schreef:Een Z paard kent toch al heel wat meer dan een B paard. Bijna alles zit erop of eraan, dus zou men denken; 'des te makkelijker voor de ruiter'. Maar nee, dat is niet zo.
Jij, als ruiter zijnde, moet ook heel wat kennen om een goede proef te rijden. Je moet de juiste hulpen geven om een paard dat al veel kent het juiste te laten doen. Je kunt niet denken dat een Z paard zomaar een mooie volte loopt. Jij moet zelf ook stelling vragen, je moet hard werken om de achterhand ook mooi rond te maken.
JENNx schreef:Een Z paard kent toch al heel wat meer dan een B paard. Bijna alles zit erop of eraan, dus zou men denken; 'des te makkelijker voor de ruiter'. Maar nee, dat is niet zo.
Jij, als ruiter zijnde, moet ook heel wat kennen om een goede proef te rijden. Je moet de juiste hulpen geven om een paard dat al veel kent het juiste te laten doen. Je kunt niet denken dat een Z paard zomaar een mooie volte loopt. Jij moet zelf ook stelling vragen, je moet hard werken om de achterhand ook mooi rond te maken.

)
. Mijn paard was M1 met winst, ik L1 met 2 wp'tjes, en ik moet dus L1 starten. Echter ben ik nog niet zo L-proef-proof (
) dus ik bak er nog helemaal niks van.