Topoverkonte schreef:'Zij is olympisch kampioene dus ze weet alles'?
Iig meer dan ons, anders waren wij wel Olympisch Kampioen....
Topoverkonte schreef:Het wil niet zeggen omdat wij niet op dat niveau zitten dat we er geen mening over kunnen hebben.
Een mening hebben kan altijd. Alleen vind ik dat je je mening beter voor je kan houden als je je mening niet goed kunt onderbouwen. En in mijn optiek kun je een mening niet goed onderbouwen als je er geen ervaring mee hebt. Dus wanneer iemand van alles gaat verkondigen over het rijden met S&T, slijtplekken en inwerking en in de praktijk zelf NOOIT met stang en trens rijdt EN op een niveau rijdt waarbij S&T is verantwoord/toegestaan, kan diegene imo zijn mening nooit goed onderbouwen.
Topoverkonte schreef:Enkel om eens goed na te denken bij het hoe en het waarom.
En misschien is dit wel waar het om draait. Ga eerst eens nadenken voordat je direct allerlei conclusies trekt die je vanuit je eigen ervaring niet kunt onderbouwen.
Topoverkonte schreef:Verder vraag ik me ook af waarom er op hoog niveau met van die zware bitten gereden moet worden.
Tegen de tijd dat jij op dat hoge niveau komt zal je vanzelf de voordelen van een stang en trens optoming gaan ervaren. Logisch dus dat jij dat nu nog niet begrijpt....
horseyfries schreef:probeer het eens uit in de praktijk! ga eens op een paard zitten!
Nog een kleine aanvulling bij het advies van HF om het eens in de praktijk te proberen; Uitgangspunt voor het verantwoord rijden met S&T is wel dat je eerst je basis op een trensje voor elkaar hebt... Dus zolang je dat nog niet voor elkaar hebt, kun je dat uitproberen beter achter wege laten....
Yamcha schreef:Het lijkt mij dat als je een paard zo aan het werk wilt krijgen als b.v. Andreas Helgstrand (met die prachtige schimmelmerrie) dat je zeer zeker wel vriendelijk en eerlijk moet zijn naar het paard, omdat het paard anders niet meer wil werken.
en dat geldt voor paarden als Salinero ook. Dus daarom gaat de hele theorie van slijtplek/kinketting/onvriendelijkheid gewoon niet op. Dergelijke paarden presteerden niet onder dwang/onvriendelijkheid. Wel onder gevoel/consequent zijn/ruitertalent en duidelijkheid...
horseyfries schreef:Ik heb in je profiel een foto van het bewuste stang en trens hoofdstel gezocht maar misschien heb je geen slijtplek omdat hij alleen in de kast hangt?
Lusitana schreef:Dus je uitleg kan mij niet echt overtuigen.
Nee, maar wie of wat kan jou wel overtuigen?
casperrr schreef:Ja ik sloeg zeker weten door ja, ik wordt er echt helemaal gek van van mensen die alles beter weten, terwijl ze er zelf de balle verstand van hebben!
Dat is voor mij ook een groot irritatiepunt. En als je vraagt waarop iemand iets baseert en dan met name praktijkervaringen, dan doet dat er niet toe want iedereen mag een mening hebben
casperrr schreef:als ik het hier zo lees hebben we over een paar jaar nieuwe Olympische kampioenen, rechtstreeks van bokt, want hier weet toch iedereen alles beter, en hoe je het beste met die paarden om kan gaan.
Nee, hoor. Er is altijd wel een excuus voor het uitblijven van meetbare/objectieve resultaten/prestaties zoals ziekte, het niet eens zijn met de methode, juryleden die niet sporen, paarden die benadeeld worden etc. Maar het ligt NOOIT aan de deskundigheid (of gebrek daaraan) van de bokker...
casperrr schreef:En owja dat ze er nog nooit op hebben gereden, laatst staan zo'n proef hebben gedaan is niet noodzakelijk, want we kunnen het toch wel!!
Logisch toch