Slofteugels e.d

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Slofteugels e.d

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:13

Esperanza schreef:
Nou ja, dat is dus mijn punt, als mensen zoals jij een slof gaan gebruiken
Geen flauw benul van...

"Nee hoor, mijn paard is anders, ik weet heus wel hoe ik hem moet gebruiken, das heel normaal hoor"

Yeah right! Vork

Inderdaad Ja

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:46

Caatje1986 schreef:
vera23 schreef:
pff elisa ji jweet het wel erg goed allemaal zeg Clown

Helemaal mee eens, valt me op dat bepaalde mensen elkaar niks gunnen zeg. Houd het commentaar eens vriendelijk en niet zo afkrakend.

Niet gunnen,ik gun haar juist wel dat ze beter leert begrijpen waarom ze iets doet,zodat ze er iets van leert.Daarom zeg ik er ook wat van,dat is niet afkrakend bedoelt.Ik gun iedereen dat ze beter en fijner leren rijden,dat doe je alleen niet met een slofteugel...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 21:32

Elisa2 schreef:
Niet gunnen,ik gun haar juist wel dat ze beter leert begrijpen waarom ze iets doet,zodat ze er iets van leert.Daarom zeg ik er ook wat van,dat is niet afkrakend bedoelt.Ik gun iedereen dat ze beter en fijner leren rijden,dat doe je alleen niet met een slofteugel...

Je kunt idd niet fijner léren rijden met een slofteugel maar wel fijner rijden met een slofteugel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:42

Of het voor het paard ook fijn is, vind ik ook altijd wel een punt van overweging...

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:47

Lara_Silver schreef:
Je kunt idd niet fijner léren rijden met een slofteugel maar wel fijner rijden met een slofteugel...

Ja, maar heb jij enig idee wat zo'n slof doet bij een paard? Ook jij bent weer zo'n aanhanger van de weg van de minste weerstend. Je hebt niet eens een idee hoe je hem zou moeten instellen om bepaalde rugspieren te trainen.

Tuurlijk is het voor jou fijner rijden. Hoef je lekker niets te doen en kun je hem lekker in de krul trekken Vork

Echt kind, je hebt geen idee wat voor invloed dat heeft op je paard. Kun je je voorstellen dat je paard er spierpijn van krijgt en dat hij er last van zijn rug van krijgt? Nee dus, want je hebt duidelijk geen flauw idee...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 21:48

Yamcha schreef:
Of het voor het paard ook fijn is, vind ik ook altijd wel een punt van overweging...

Nee idd, maar ik had het over de ruiter, tja soms wel en helaas vaak niet.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 21:50

Esperanza schreef:
Lara_Silver schreef:

Ja, maar heb jij enig idee wat zo'n slof doet bij een paard? Ook jij bent weer zo'n aanhanger van de weg van de minste weerstend. Je hebt niet eens een idee hoe je hem zou moeten instellen om bepaalde rugspieren te trainen.

Tuurlijk is het voor jou fijner rijden. Hoef je lekker niets te doen en kun je hem lekker in de krul trekken Vork

Echt kind, je hebt geen idee wat voor invloed dat heeft op je paard. Kun je je voorstellen dat je paard er spierpijn van krijgt en dat hij er last van zijn rug van krijgt? Nee dus, want je hebt duidelijk geen flauw idee...

Sorry hoor maar ik rijd mijn pony helemaal niet met slof, geen denken aan want hij loopt zelf super zonder helemaal geen enkel tuig op zich...
En ook al lijkt het niet zo ik weet maar ál te goed wat het met een paard doet, ik heb het zelf zien gebeuren. (zie mijn bericht op de 1e pagina)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:30

ik heb vanavond ook evne met slof gereden en vind het een fijne hulpteugel als je evne in een dipje zit met rijden mar gebruik maar tijdelijk en gaat hij er weer vanaf,en als ik gebruik hangt die in een boogje

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:41

Arabesk schreef:
Esperanza schreef:
Geen flauw benul van...

"Nee hoor, mijn paard is anders, ik weet heus wel hoe ik hem moet gebruiken, das heel normaal hoor"

Yeah right! Vork

Inderdaad Ja

En dit soort mensen bedoel ik nou die denken dat ze alles beter weten hoe andere op hun paard moeten rijden en wat ze wel of niet moeten doen Haha!

love_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:48

Esperanza schreef:
Geen flauw benul van...

Yeah right! Vork

Je moet opletten met de slof en er niet verslaafd aan raken. ooit kan het helpen. Het is een taboe geworden omdat het ooit verkeerd gebruikt is...
Je moet um nooit te strak pakken. En niet constand omdoen. een paard dat nooi aan de teugel heeft gelopen een keer strak pakken is super dom,, maarja dat weet ook iedereen.

Eene paar keer de slof kan geen kwaad je kan een paard zo wel los en soepen maken.. als je het maar voorzichtig en beleid odet. Genoeg is genoeg!!!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:55

Ach, ik lap in de stront gereden paarden weer op, dus zeg het maar. Je voelt je duidelijk aangesproken. Inplaats van zo te reageren zou het beter zijn om eens te kijken of je wat kunt leren van andere mensen, ipv doen alsof je met je 23 jaar alles al weet.

Er zit veel kennis op dit forum, lees, denk er over na en gebruik het in je voordeel. En doe je paard een plezier en laat die slof in de kast.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:57

Ik neem aan dat de mensen die er mee rijden weten hoe ze hem moeten gebruiken. Ik vind dat jullie mekaar niet zo moeten afkraken. Die enige die de ruiters af mogen "kraken" zijn de mensen die hun instructie geven en geen mensen die de combinatie niet eens kennen, maar wel denken alles te weten.

Ik erger me niet....ik verwonder me alleen over de tekst van bepaalde mensen hier erg kinderachtig zeg.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:59

kijk dat bedoel ik nou hoe weet jij wanneer en hoe ik met een slof rijd Verward je kent me niet en je hebt geen idee van ik rij haast nooit met slof ..... het gaat me ook niet om MIJ maar hoe andere af en toe benaderd worden alsof het de grootste ramp is dat die mensen een slof gebruiken....

Ik voel me niet aan gesproken zeker niet ik reageer er alleen op om dat sommig ez o afgerekend worden en vind ik gewoon een beetje jammer maarja...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 17:12

Even nog een keer voor de duidelijk, vooral @Esperanza, ik gebruik geen slof..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:28

Caatje1986 schreef:
Ik neem aan dat de mensen die er mee rijden weten hoe ze hem moeten gebruiken. Ik vind dat jullie mekaar niet zo moeten afkraken. Die enige die de ruiters af mogen "kraken" zijn de mensen die hun instructie geven en geen mensen die de combinatie niet eens kennen, maar wel denken alles te weten.

Ik erger me niet....ik verwonder me alleen over de tekst van bepaalde mensen hier erg kinderachtig zeg.

Als de mensen die m gebruikten zouden weten hoe ze ermee moeten rijden,dan zou er hier niet zoveel weerstand tegen de slof zijn,en het "mis"bruik daarvan. Bijvoorbeeld: een paard maak je niet soepel door een slof,dat doe je door te gymnastiseren en dat kan alleen met een goede "basis".Die goede basis,leer je niet dmv een slof,want ook een goede aanleuning hoort bij die basis.Als je in een "dipje" zit,dan moet je een goede instructeur hebben die weet waar dat "dipje" vandaan komt,en je daarmee verder kan helpen.Je kunt heel simpel dmv wat mensen zeggen merken wat hun "nivo" is,en als je daar niet op aangesproken wilt worden,dan moet je hier niet in mee discussieren.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:34

Emaartje schreef:
ik heb vanavond ook evne met slof gereden en vind het een fijne hulpteugel als je evne in een dipje zit met rijden mar gebruik maar tijdelijk en gaat hij er weer vanaf,en als ik gebruik hangt die in een boogje

Ja maar als je in een dipje zit, hoezo zou je dan een slof gebruiken? Juist! Om het makkelijker voor jezelf te maken..
Ik vind, als je een goede ruiter ben of wilt zijn, dat je JUIST in een dipje ook moet kunnen presteren. Dat je ook op de "slechte" dagen je paard los kan rijden en het op een goede manier het rijden afronden.. Als mijn paard een "alles is vreselijk eng en ik heb geen zin" dag heeft.. Zal ik nooit een hulpteugel pakken.. Dan is het des te meer een uitdaging om toch die ontspanning er in te rijden.

Dit is niet perse tegen jou hoor! Ik zag jou bericht staan en wilde graag een reactie geven Lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 20:17

Helemaal mee eens, even het doorzettingsvermogen hebben om je paard eruit te "rijden".

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 08:39

Heb nu de slof er volledig af bij mijn paard buiten..buiten rijden ging gewoon even niet meer, madam kende geen rem meer. 2 weken met slof gereden en heel veel in de bak overgangen gereden (zonder slof).

Het probleem is dressuurmatig opgelost, terwijl ik dacht dat dat niet zou helpen, maar mooi wel dus! Lachen Veel problemen zijn wel op te lossen met dressuur kom ik langzaam maar zeker achter, ook al heb je een IJslander, Belg of weet ik veel wat

Madam is weer zoals vanouds, rem zit er weer keurig op, maar als ik met iemand samen ga rijden dan doe ik hem er voor de zekerheid heel losjes aan

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 08:57

Nou probleem opgelost, door correct gebruik van de slof en door dressuurmatig werk.
Fijn voor je _Skess_ . Lachen
edit: zie dat je je naam hebt veranderd.

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:48

uhm, probeer het even goed te verwoorden.
Wat me hier opvalt is dat veel mensen roepen dat een slof niet is om rijkunstige problemen op te lossen. Dat je een moeilijk paard zelf moet goedrijden zonder hulpmiddelen, en dat je een paard kapot rijd met een slof.
Maar als je dan in de profielen kijkt van die mensen zie je Paarden aan "de teugel staan" zonder dat de achterhand er onder is en paarden die gelongeerd worden met bijzet. Het paard loopt op die foto's 'aan de teugel' maar de bijzet zit nog steeds strak. Dit is toch ook niet correct?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:50

Aan de teugel staan zonder dat de achterhand eronder is? Wat wil je dan zien? Een piaffe ofzo? Een bijzet hoort ook strak te zitten,zodra ie te los is,gaat ie "stoten" in de mond.Hij is niet voor niks deels van rubber.Bovendien werkt een bijzet anders dan een slof.Dus....

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:54

Zo vriendelijk is een bijzet bijvoorbeeld echt niet, ik had eerlijk gezegd verwacht van iemand die tegen een slof is dat ze ook zeker geen bijzets dan gebruiken.

Denk dat er bedoeld word dat als je de achterhand enit mee je hebt je paard dus ook niet ontspannen en rond over de rug hebt lopen en dat dan aan de teugel lopen geen enkele zin en nut heeft dan

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:55

nee ik wil dan gewoon een paard zien dat ook rond is en goed nageeflijk.
De bijzet geeft ook constant weerstant in de mond van het paard. Ondanks dat dat ding van rubber is. wanneer je het paard ziet galopperen gaat het ook met stoten.
En een slof kan je wel los laten als je hem niet nodig hebt. Met bijzet gaat dat niet.

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:58

een paard kan namelijk ook gewoon rond en nageeflijk stil staan. Laat hem anders gewoon lekker in zijn natuurlijke houding met zijn neus naar voor staan. En zo wie zo VOOR de loodlijn staan en er niet achter. Want ook dan krijg je een valse knik in de hals.
Maar helaas word daar tegenwoordig niet meer zo vaak naar gekeken.

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:32

Ik heb eigenlijk nooit gereden met een of andere hulpteugel, bij sommige paarden of pony's is het noodzakelijk, maar er zijn ook mensen die het zich onnodig aan laten praten. Iedereen moet het voorzichzelf weten maar ik ben er geen voorstander van.