Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SummerEnds schreef:Idd ! Dan voelt hij dat jij de leider bent en zal hij je respecteren. Helpt echt hoor ! Probeer maar eens !
Gelukkig heb ik nooit echt problemen en als er iets mis gaat is het vaak heel simpel rijtechnisch op te lossen.Solvej schreef:SummerEnds schreef:Idd ! Dan voelt hij dat jij de leider bent en zal hij je respecteren. Helpt echt hoor ! Probeer maar eens !
Nee sorry, dat ga ik niet uitproberenGelukkig heb ik nooit echt problemen en als er iets mis gaat is het vaak heel simpel rijtechnisch op te lossen.
Dus wanneer je aan het wijken bent en je paard wijkt niet (omdat hij jou niet snapt, je verkeerde hulp geeft of wat dan ook) dan stap je af, jaag je je paard goed door de bak heen en als je opstapt dan wijkt hij opeens?
Kun je ze op die manier ook de piaffe oid leren? Je jaagt ze weg en als je opstapt begrijpen ze meteen wat je bedoelde?

Héél soms verlies ik het en dan krijgt ze toch een goede mep. Maar dan denk ik wel eens, heb ik het recht om haar te slaan?
. Eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn. SummerEnds schreef:Als hij echt niet doet wat je zegt stap dan af, trek de beugels op, doe te teugels tussen de keelriem en jaag hem van je weg zo doe ja dat een paar keer en stap je terug op. Heel belangerijk is dat je paard zelf naar jou moet komen, doet hij dat niet laat hem dan maar even staan. Als het het nog niet lukt jaag hem dan weer weg. Het paard voelt dan dat jij de baas bent en zal dan wel luisteren. Zo doe ik dat dus
) maar echt gemeen was ik niet tegen haar.

Maar meestal is ze wel weer rustig voordat ik mijn geduld verlies
En met rijden heb ik best veel geduld

En wat bereik je er nu eindelijk mee? Helemaal niets, je raakt juist als het doorslaat steeds verder van je doel verwijdert volgens mij. Soms kan ik ook wel boos worden maar dan vooral op mijzelf, ik schakel enorm makkelijk de beheersknop aan en voila, veelal lukt het daarna prima.