Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
katrien13 schreef:ik rij van achteren naar voren. Goed benen d'r bij en van de voorkant tegen houden. Niet trekken maar wel ff vast houden. Als ze nageeflijk word ontspan ik weer.
sybje schreef:Ik heb een bijzet teugeltje, zo krijg ik haar wel naar beneden.
Dunja_Vigu_ schreef:Ik heb een bijzet teugeltje, zo krijg ik haar wel naar beneden.
Yamcha schreef:Mss een mislukte quote?
@ Kinke: het is idd om te janken, zoiets.
@ Lovekomeet: de manier waarom jij het doet is ook een vorm van "kneepjes". Het kan ook op de rechte lijn, door je paard voorwaarts en ontspannen te rijden. Het hoofd moet zakken op de druk van je been, niet op de kneepjes van je hand!
sunshinelove schreef:ik doe net als ts.. ik rijdt hem van achter naar voor en soms speel ik wat met mn binnenteugel... ook rij ik veel voltes dus vandaar die binnenteugel![]()
Tomaatje schreef:Maar dat is toch het principe van de halve ophouding:Citaat:DE HALVE OPHOUDING: De ruiter drijft het paard voorwaarts en vangt de opgewekte energie direct daarna weer op door de vingers te sluiten.
Hierbij verandert het tempo niet.
Daarbij gebruik je toch ook een "kneepje" in de teugel?
Kinke schreef:bij welke paarden dan niet volgens jou Paljassofie?
ik denk dat het zeker aan te raden is om echt gewoon naar ontspanning, achterhand enzo toe te werken om aanleuning ed te verkrijgen. Bij mn vorige paard ( 4jarige) ging dat zo ook heel goed, maar nu met mn draver ben ik met mn instructrice toch ook gewoon meer wat de handen gaan doen en hij is nu gewoon veel meer ontspannen en loopt al stukken veel netter.
zelf bij het uitstappen bleef hij gespannen en met dat hoofd in de lucht, voorwaartsneerwaarts op zich was een onbestaand iets het eerste jaar dat ik hem had. Nu gaat het zeker nog niet perfect, maar zijn er tenminste stukjes waar ik blij mee kan zijn.