Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Nee,
de belasting op de volte is veel en veels te groot.
Yamcha schreef:Ik ga er het liefst pas op als ie 4 is... is oud genoeg.
Ja, maar hoe doe je dat dan als je Fries met 3 jr naar de ABFT - test moet?? Word ie toch echt ingereden en ingespannen.
Marije1984 schreef:Mireille1970 schreef:
Op onze peuter die Pappa of Mamma zegt of zelfs hele zinnetjes zijn we trots...
Belasting van de stembanden is ook wel anders dan belasting van de gewrichten...
Marije1984 schreef:Elk paard ongeacht welk ras is op dezelfde leeftijd volwassen en volgroeit. Soms kan er een half jaar! verschil in zitten, maar meer niet.
Yamcha schreef:
Ja, maar hoe doe je dat dan als je Fries met 3 jr naar de ABFT - test moet?? Word ie toch echt ingereden en ingespannen.
Nadya schreef:Dan gaat ie niet naar die test, heel simpel. Ik ben niet van plan mijn paard naar de kl*te te rijden omdat-ie naar een test moet, dat lijkt me eerder reden om kritische vragen te stellen bij zo'n test. Principes gaan voor testen.Yamcha schreef:
Mireille1970 schreef:
Dat is maar net wat je ermee wilt.
En een 8 jarige inrijden kan net zoveel als evenzo weinig schade opleveren als een 2,5 jarige. Het gaat erom HOE je het doet.
Nadya schreef:Mireille1970 schreef:
Dat is maar net wat je ermee wilt.
En een 8 jarige inrijden kan net zoveel als evenzo weinig schade opleveren als een 2,5 jarige. Het gaat erom HOE je het doet.
Met dat verschil dat een 2, 5 jarige nog een rug in de groei heeft. Waar jij blijkbaar heel makkelijk op gaat zitten.![]()
Besef je eigenlijk wel wat je met zo'n rug doet?
suus1991 schreef:
ik denk dat ze bedoelt dat je het rustig aan moet doen en niet dat ze er gelijk op gaat zitten, want dat noem ik zelf geen rustig aan doen
Nadya schreef:suus1991 schreef:
ik denk dat ze bedoelt dat je het rustig aan moet doen en niet dat ze er gelijk op gaat zitten, want dat noem ik zelf geen rustig aan doen
Ik maak uit haar verhaal op dat ze een vergelijking maakt met inrijden van een 2,5 jarige of een 8 jarige. Ik vind dat nogal een wezenlijk verschil.
Mireille1970 schreef:Precies. Maar inrijden duurt gewoon even. En wat longeerwerk e.d. kan gewoon geen kwaad. Er is zelfs bewezen dat voor banden en pezen (die voor meer dan de helft van de problemen zorgen) licht werk belangrijk is. Met de nadruk op LICHT en spelenderwijs. Dus wat aan de hand wandelen, longewerk, los, bitje in, zadeltje op, en dan weer lekker de zomer terug het land op en dan met 3.5 jaar beginnen.
Mireille1970 schreef:Hierin kan ik met je meegaan. Gelukkig is de verwarring inmiddels ook wegPrecies. Maar inrijden duurt gewoon even. En wat longeerwerk e.d. kan gewoon geen kwaad. Er is zelfs bewezen dat voor banden en pezen (die voor meer dan de helft van de problemen zorgen) licht werk belangrijk is. Met de nadruk op LICHT en spelenderwijs. Dus wat aan de hand wandelen, longewerk, los, bitje in, zadeltje op, en dan weer lekker de zomer terug het land op en dan met 3.5 jaar beginnen.
Mireille1970 schreef:Precies. Maar inrijden duurt gewoon even. En wat longeerwerk e.d. kan gewoon geen kwaad. Er is zelfs bewezen dat voor banden en pezen (die voor meer dan de helft van de problemen zorgen) licht werk belangrijk is. Met de nadruk op LICHT en spelenderwijs. Dus wat aan de hand wandelen, longewerk, los, bitje in, zadeltje op, en dan weer lekker de zomer terug het land op en dan met 3.5 jaar beginnen.
Mireille1970 schreef:En een 8 jarige inrijden kan net zoveel als evenzo weinig schade opleveren als een 2,5 jarige. Het gaat erom HOE je het doet.