als ik eenbeetjehard aandrijf zind ik meteen in de gallop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kimon schreef:\ik vind gewoon dat je zelf moet weten hoe je rijd maar ik rijd zonder sporen omdat
als ik eenbeetjehard aandrijf zind ik meteen in de gallop![]()
;);)
QQQQ schreef:Ach, bij de ZZ GP in Aerdenhout zag ik ook op het inrijdterrein die toch maar even de sporen omwisselde voor een langere versie. Helemaal enthousiast werd ze, toen ze merkte dat ie van dat geprik goed schrok (been zonder prik gaf ze eigenlijk niet).
Erg triest vind ik dat, zeker op dat niveau
VivaLaVida schreef:Ze wisselde niet van paard, alleen van spoorlengte (allebei wieltjes), omdat ie naar haar zin niet genoeg doorliep. Daar zijn sporen dus niet voor bedoeld.wat is daar erg aan(dat vetgedrukte)
Ik ken er ook zoveel die een Z2 paard met wieltjes rijden en een M paard met knoppen...
QQQQ schreef:VivaLaVida schreef:Ze wisselde niet van paard, alleen van spoorlengte (allebei wieltjes), omdat ie naar haar zin niet genoeg doorliep. Daar zijn sporen dus niet voor bedoeld.wat is daar erg aan(dat vetgedrukte)
Ik ken er ook zoveel die een Z2 paard met wieltjes rijden en een M paard met knoppen...
R_ChiChi schreef:Ik ben geen fan van sporen maar ik heb ze ook nooit/weinig nodig gehad. Idd met springen en dressuur, vooral hoger is het noodzakelijk en soms zelfs verplicht. Verder dan knopspoortjes wil ik ook eigenlijk niet gaan. Wieltjes of zo heb ik een hekel aan. Als je paard niet vooruit te branden is, neem dan wat langere, maar wieltjes vind ik niks, bah.
Marije1984 schreef:@ Babette. Misschie een idee om je paarden meer basis werk te laten doen. Ik ben namelijk nog geen een paard tegen gekomen die ik gecorrigeerd heb die niet ZONDER spoor voorwaarts.
Een paard wat geen respect heeft voor een spoor heeft eigenlijk geen respect voor de ruiter. Ik krijg het bij elk paard voor elkaar dus je doet wat fout en dan gaat jouw smoesje niet op.