Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
horseyfries schreef:vooral als blijkt dat diezelfde mensen nog geen draf van galop kunnen onderscheiden!
pantarhei schreef:Dat stukje video stopt helaas op het moment dat het paard weer meer naar boven wordt ingesteld. Ga eens kijken bij de gemiddelde landelijke Z en/of lagere wedstrijden, daar zie je ook overmatig teugelgebruik met of zonder stang. Ik heb op zich niet zo'n moeite met LDR, mits het kort is en even doorvragen lijkt mij beter dan constant zitten te zaniken aan zo'n paard zijn/haar mond zonder goed voorwaarts te rijden. Een steekdraf vind ik persoonlijk niet om aan te zien omdat vrijwel nooit het achterbeen erbij is.
Ennuh aan alle mensen die in dit topic commentaar leveren: Doen jullie altijd alles volgens het boekje of zit je ook wel eens meer te rotzooien met je handen dan de bedoeling is..... oftewel wie zonder zonde is, werpe de eerste steen
Woodstock schreef:Zeg mensen SCHAAM JULLIE!!!!
Waar slaat dit nu op, mensen persoonlijk aanvallen! Zou je het recht in haar gezicht durven zeggen wat jullie hier schrijven? Nee. Houd dan ook je mond!
Ik ben zelf ook absoluut anti LDR. Maar toch heb ik genoten van Anky in de ring. Ze is een geweldige ruiter, buiten het LDR gebeuren. Ruiters die hun paard zo perfect onder controle hebben, bestaan niet veel. Neem er een voorbeeld aan zou ik zeggen. Kijk ook eens naar de goede eigenschappen. (En nee LDR hoort er imo niet bij, dat gaat fout bij alle andere ruiters dan haar.)
En ja, zo'n gezicht zou ik ook trekken, als iets waar je zoooo ontzettend hard voor gewerkt hebt, zooo erg de grond ingeboord wordt. Met een woord SCHANDALIG wat jullie hier doen. Bel der op en zeg het haar, maar niet zo stiekem graag!
Als je mee wilt praten, doe dat op een nette manier en voeg inhoudelijk iets toe.
Citaat:En ja, zo'n gezicht zou ik ook trekken, als iets waar je zoooo ontzettend hard voor gewerkt hebt, zooo erg de grond ingeboord wordt. Met een woord SCHANDALIG wat jullie hier doen. Bel der op en zeg het haar, maar niet zo stiekem graag!
hns schreef:
horseyfries schreef:Het spijt me wel maar vind het wel erg zielig dat je blijkbaar één stukje tien keer vertraagd en in fotoshots in een filmpje moet knippen en plakken om de indruk te geven dat het géén momentopname is.
horseyfries schreef:Want wat me opvalt is dat je zelfs in de vertraagde beelden stille ruiterbenen ziet, geen constant gepor en geprik, en dat het enige wat gedaan wordt is de stelling en het afbuigen verder doorvragen dan "normaal".
horseyfries schreef:Hns, wie jij als voorbeelden neemt moet jij weten maar dat er geenéén van jouw voorbeelden in de wedstrijdsport actief is is veelzeggend.
horseyfries schreef:Het lijkt jou wel duidelijk dat het géén momentopname is als de maker van het filmpje blijkbaar zoveel moeite heeft om schokkende beelden te vinden dat hetzelfde paard op hetzelfde moment op verschillende plekken in het filmpje teruggeplakt is??
Citaat:Je ziet deze ruiters nooit been en hand tegelijk gebruiken, één paard wordt duidelijk gecorrigeerd omdat hij net iets sneller moet blijven achter maar het is duidelijk dat het paard tijdens die correctie voor de ruimte krijgt om weg te gaan. Gepluk en geruk aan de teugels zie ik niet, alleen doorvragen aan één kant of naar beneden toe om het paard nog verder nageeflijk te krijgen. Geruk wil zeggen dat je trekt en weer loslaat, doorvragen wil zeggen dat je je hand laat staan en druk op de teugel houdt tot het paard loslaat. Dat zie ik hier, geen geruk en gepluk!
kohtje schreef:het valt me op dat een hoop tegenstanders nog geen b proef rijden ! zins ik mijn paard ldr rij is hij veel soepeler en blijer
horseyfries schreef:Het is inderdaad erg gemakkelijk om te zeggen dat je het allemaal in je eigen achtertuin zoveel beter kan en doet en dat je vriendin de proef perfect zou hebben gereden ALS ZE GEJUREERD ZOU ZIJN (was je even vergeten....)
horseyfries schreef:Wat was er ook alweer niet goed aan LDR?
De open mond? De blik in de ogen? De soms hoge handhouding?
Gunst, het komt ook bij niet LDR voor!
JIJ wilde het verschil zien, maar dat kun je toch niet objectieve jurering noemen?
horseyfries schreef:Wat was er ook alweer niet goed aan LDR?
De open mond? De blik in de ogen? De soms hoge handhouding?