Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Selina schreef:Wtf is dat dan weer
Arabesk schreef:Ik denk dat rijden over verschillende ondergronden veel effectiever is; zandgrond, bosgrond, grind, takken op de grond etc. En je weiland uitdagend maken qua bodem, dus niet alles keurig vlak getrokken. Daar worden ze echt vanzelf wel bodemwijs op.
En als je dan alsnog de behoefte voelt om een middagje placemat/hondenspeeltje te staan met je paard, koop je bij de action voor een paar euro die rommel. Kom, we gaan hier toch geen 350 voor neertellen
Arabesk schreef:Doet me herinneren aan de tijden van KFH met zijn dure clinics......... (Iemand schreef daar ooit een briljant stuk over, de pagina bestaat niet meer, gelukkig heb ik de tekst een keer doorgekopieerd naar bokt Arabesk @ [VNA] Klaus Ferdinand Hempfling cursuservaring? )
Jet schreef:Je kan voor mijn idee niet goed oordelen over iets dat je niet kent, dan had je toch die € 125,-- er tegenaan moeten gooien, zodat je zelf kon zien wat het doet.
Arabesk schreef:Het paard wordt er ontspannen van, ja maar dat wordt ie ook van gezellig samen in de bak staan en vriendelijk een rondje lopen. Bovendien subjectief en kunnen er nog 100 andere verklaringen zijn waarom een paard anders wordt. Als dat al zo is, want ik kan me voorstellen dat je na 350 euro uit de zak te zijn geklopt ook wel verandering wíl zien.
Selina schreef:De kritische mensen: hebben jullie zelf een CR les gevolgd? Zo nee, doe dat eerst en deel dan je ervaring. Niet op voorhand al negatief doen.
jasmijn78 schreef:Dus nee.... Indien je goed vooronderzoek doet, hoef je niet daadwerkelijk dure cursussen te volgen om te kunnen bepalen of iets van toegevoegde waarde is of niet.
Selina schreef:Voor mij (en paard) werkt het. Het stukje houding en zit zijn we allang gepasseerd in de lessen, we werken nu aan het ondertreden van de achterkant, buiging, stelling, tempocontrole. Dus het is echt niet zo dat het paard vergeten wordt, maak je maar geen zorgen.
Jet schreef:Goede resultaten in de dressuur vind ik persoonlijk geen garantie voor goed paardrijden, laat staan voor goed lesgeven,
jasmijn78 schreef:Als blijkbaar zoveel mensen zweren bij CR, dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om er wat goede voorbeelden van te vinden? Wie kan mij wat laten zien? Hoewel ik kritisch ben, ben ik wel oprecht geïnteresseerd. En als er echt aanleiding toe is, ben ik ook zo flexibel om mijn mening bij te stellen.
Arabesk schreef:Je houding en zit kun je ook zelf kritisch beoordelen, manegespiegels, winkelruiten, filmopname etc
Arabesk schreef:jasmijn78 schreef:Als blijkbaar zoveel mensen zweren bij CR, dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om er wat goede voorbeelden van te vinden? Wie kan mij wat laten zien? Hoewel ik kritisch ben, ben ik wel oprecht geïnteresseerd. En als er echt aanleiding toe is, ben ik ook zo flexibel om mijn mening bij te stellen.
Ik ook, dus wie heeft er een goed filmpje
Arabesk schreef:Je houding en zit kun je ook zelf kritisch beoordelen, manegespiegels, winkelruiten, filmopname etc