Stap jij op een vreemd paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stap jij op een onbekend paard?

Ja
773 (80%)
Nee
190 (19%)

Totaal aantal stemmen: 963

Ssooffzz

Re: Stap jij op een vreemd paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:33

Ik stap zelf niet op een vreemd paard wat ik nog nooit heb zien lopen. Ik stap er wel op als ik iemand er al een keer op heb zien rijden of het karakter van het paard buiten het rijden om al ken.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:43

Op een braaf paard stap ik zo, op een niet-braaf (jong) paard stap ik niet meer. Als ik iets breek, is mijn eigen paard daar de dupe van. Dat vind ik oneerlijk en ik vind de kans dan te groot.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:47

Ik stap vrijwel overal op, alleen als ik het niet vertrouw niet.

Skeiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 01:04

Ja, als het paard rustige indruk heeft dan wel.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:18

Zolang ze niet knettergek zijn waarschijnlijk wel.
Wat jaren geleden stapte ik op alles maar zal dat nu niet snel meer doen, heb nu zo mijn voorkeuren.

Iljaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:20

Als de ogen goed staan stap ik over al op

pretparkpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:21

Ja, stap er op als ik het vertrouw.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:22

ja hoor,

vreemde paarden geen probleem, ik probeer de nieuwe paarden op de manege meestal ook uit.

vreemde pony's vind ik dan weer wat minder :+

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:26

Als de eigenaar het vertrouwt, doe ik het wel.

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:27

Als hij voorgereden is, stap ik er daarna zelf ook op.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:09

Ik stap doorgaans op de meeste vreemde paarden als het mij wordt voorgesteld. Gezien ik geen sterruiter ben wordt me zelden gevraagd op ronduit lastige paarden te klimmen dus meestal zijn het dieren die ik al heb zien lopen, die van stalgenootjes of vrienden zijn en die meestal best braaf zijn. Ik ben er in ieder geval nog niet vaak gigantisch afgefloept.

brittvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:51

Nadat ik hem onder het zadel heb gezien bij iemand anders wel

kim124

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:34

Zolang de instructrice denkt dat het oke is stap ik op elk paard, zij weet het beste hoe ik rij en dus ook of het paard bij mij past :)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:36

Toen ik jonger was stapte ik ook op alles tot ik mijn sleutelbeen lelijk heb gebroken.
Ondertussen stap ik alleen nog maar op paarden waarvan ze me kunnen vertellen of laten zien dat ze braaf zijn :P

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:40

ik moet wel haha
nouja moeten is dwang natuurlijk, maar ik train paarden voor andere mensen. en ik heb voor een handelstal gereden en daar had je elke dag andere vreemde paarden onder je kont.

nee ik ben niet snel bang. ik maak ook paarden zadelmak dus dan weet je absoluut niet hoe ze gaan reageren. dus dan kan je niet even zeggen wil iemand anders er eerst op want anders weet ik niet wat die doet :+

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:59

Ik heb net een periode achter de rug dat ik al zeker 4 jaar niet meer op een vreemd paard durfde te stappen. Ik reed mijn eigen paard maar ook niet zeker meer van mijn zaak. Na de 2de zwangerschap durfde ik bijna helemaal niet meer. Toen is er een knop om gegaan dat ik er iets aan moest doen tussen mijn oren. Hulp gezocht en begeleiding in het zadel gehad om er terug op te gaan. En toen reed ik mijn eigen paard weer. Maar op een vreemde nog steeds niet.

Een vriendin wilde graag weekendje Ardennen en dan rijden daar. Dus aangepakt..maar zat wel zwaar in over het feit dat ik dus op een vreemd paard moest stappen. Niet zo zeer of het paard iets zou doen want dat kan de mijne ook. Maar meer of ik nog wel een vreemd paard kon rijden ook:)

Daar aangekomen gezegd ik wil een rustige die een foutje vergeeft en want ik ben wat onzeker. Wat krijg ik een felle tante die voor het eerst na haar veulen weer mee ging;) Maar wat was mijn verbazing..het is super goed gegaan! Heb een top rit gehad! En achteraf zei de eigenaar goed gedaan want als je er te veel aan zit bokt ze nog weleens;) Blij dat ik dat niet vooraf wist..want dan had ik er niet op gestapt. Maar daardoor was ik wel de drempel over om terug op een vreemd paard te stappen.

Ik heb later nog een leenpaard tijdens een clinic gereden en dit ging ook super. Ook weer een fel paardje maar super fijn aan de hulpen verder. En zo een leuke clinic gehad.

En dus weer mijn drempel over om zowel mijn eigen paard en andere paarden te rijden. Buiten durf ik nog weleens onzeker te worden met mijn eigen paard maar het begint te slijten. Ook de nieuwe pony die wat streken heeft heb ik buiten gereden inmiddels en die was iets heftiger met weg schieten enz. Maar..ook daar prima gegaan en genoten uiteindelijk.

EN zo blij mee want de sport is te mooi om te laten.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:17

ik niet meer... Heb een keer een hek in tweeën gebroken door een paard wat MIJ niet accepteerde, kende het paard al een tijdje, nooit op gereden. Ga erop zitten en ze lanceert me zo door de bakrand heen.. Heb het litteken nogsteeds op me kont zitten :Y)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:48

Ik ben van mijzelf best wel voorzichtig, zal dus niet snel op een vreemd paard stappen waar ik niks vanaf weet. Maar als ik van te voren hoor dat het goed is of mijn instructeur vertrouwd mij erop, dan stap ik wel op :) (En sta er ook weer heel snel naast als ik het zelf toch niet vertrouw :D )

luuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:51

Ja, ik stap zo op een onbekend paard. Hangt natuurlijk wel van de situatie af. Een paard wat aan het steigeren is daar stap je niet zomaar op.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 00:17

Ja, ik stap op. Ik hou van opstappen en kijken wat er gebeurt. Als het onverantwoord zou zijn om mij er op te laten, dan had de eigenaar me nooit toestemming gegeven. Ik kom wel eens ergens waar ik een paard zie lopen en ik dan hardop denk "Dat zou ik ook wel willen". Soms heb ik mazzel en mag ik het zelf ook proberen, meestal erg leuk om te doen.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:17

Heb inmiddels 3 paarden waar ik op stap en ook echt op rij.
Dit is mijn eigen paard,
Het paard van een stalgenoot, die rij ik nu 1 a 2 keer in de week
en onverwachts laatst op een paard gestapt van een kennis, die bij ons op stal lest. Dit voelde gelijk zo goed aan, dat ook de draf geen probleem was.

Heb daarnaast nog 5 waar ik wel wat op rondgestapt heb, maar niet echt wil gaan rijden.

ewoudlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:05

Mijn antwoord is nee. Je weet nooit precies wat ze doen. Ik kijk liever de kat uit de boom.

Kusevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:58

Ik wel haha. Moet er wel een beetje een goed gevoel bij hebben natuurlijk maar ik zal niet snel nee zeggen.

noayasmine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:33

Ik wel.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:42

Nee dat heet wijs zijn.
NIet bang of schijterd
gewoon leer eerst een paard kennen voor je er op stapt.
Dat kan best kort zijn hoeft geen weken te duren