ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: ben ik nu te oud om weer te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:28

Heerlijk! Lekker van genieten :)

broelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:49

kan hier alleen maar bewondering voor hebben, ben zelf inmiddels 10 jaar geleden het laatst op een paard gestapt, en ben ook een beetje huiverig om weer te beginnen, maar de kriebels blijven!!

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:00

Ik zou zeggen... Doen! Ik liep er ook een tijdje tegenaan te hikken. Of had al maanden die kriebels. Toen ik eenmaal de stap genomen had ben ik erg blij geworden :)

Eerst om gewoon weer een paard te zien, de omgang, het gevoel.
Later ben ik ook steeds fitter geworden, het is gewoon gezond! Ik durf niet alles meer wat ik vroeger normaal vond. (Ouder worden komt nu eenmaal met gebreken :D )
Ik ga gewoon niet op een paard dat omhoog komt of heel heet is. En 1.20 springen zie ik mezelf ook niet gauw meer doen ;)

En ik heb inmiddels allerlei leuke paardenmensen leren kennen.

Heb je een leuke manege in je buurt?

peetje190

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:44

stoer! ik zeg doen!

isabel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:23

Jetteke4 schreef:
Ik lees even mee, ben 46 en wil ook beginnen[ altijd een wens geweest en nu gaat het gebeuren].... Ik wilde beginnen met western omdat mij dat een hele ontspannen manier van rijden lijkt , en de enige manege bij ons in de buurt [Assen} die westernlessen geeft is Rosworld, maar nu lees ik dat die te koop staat .... dus daar gaat mijn idee :-(
ik snap nu ook waarom ik geen reactie kreeg op mijn mail...... moet denk ik maar op zoek naar een prive adres , en dat terwijl het mij zo leuk leek om met een groepje lekker in western stijl een buitenrit te maken....
Als iemand een ander adres weet in de buurt van Assen waar je western kan rijden dan hoor ik het graag[ ps Ik rij geen auto dus echt in de buurt van....

volgens mij staat rosworld al best lang te koop ( iets van 2 jaar zei mijn lesgever ). Maar ik weet niet of je nog westernlessen kan volgen, ik dacht in iedergeval van wel :)

ponypower12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:45

zelfs zwangere vrouwen kunnen nog paardrijden

gewoon doen +:)+

Cupid14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:29

Wat leuk dat je weer bent gaan rijden! En nee, je bent er volgens mij nooit te oud voor.

Ik ben nu 48 en 2 jaar geleden weer begonnen. Had ook ruim 30 jaar niet meer op een paard gezeten. Het is de beste beslissing geweest in jaren hahahaha. Ben inmiddels behoorlijk fanatiek. Afgelopen januari gestart met FNRS proeven en niet onverdienstelijk moet ik zeggen. Na 7 proeven ben ik 5 bekers rijker :)
Afgelopen zomer zelfs meegedaan met de FNRS zitcompetitie. Hoe ouder hoe gekker inderdaad. Ik geniet me suf en wil gewoon kijken hoe ver ik kan komen. Ik neem ook af en toe eens een privéles, zitles of een lesje elders en lees alles wat los en vast zit. Zou best in de toekomst een verzorgpaardje willen.
Ook dit begon allemaal met een privéles van een half uurtje!

Ik wens je heel veel plezier met alles rondom de paardjes!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:21

ponypower12 schreef:

Dit lijkt verdacht veel op een "hoekomikzosnelmogelijkaan25nuttigepostenpost" :+

Cupid14 schreef:
Ik ben nu 48 en 2 jaar geleden weer begonnen.

Welkom op Bokt en mag ik je uitnodigen voor 'ons' huiskamertopic: [HK] Op latere leeftijd (weer) gaan rijden?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:37

Mijn (ex) bazin van bijna 70 rijd iedere dag nog, en dan bedoel ik niet een plezier ritje, maar ze traint alle jonge paarden nog springt hindernissen van 1.50 en gaat leid 3 keer per week een jacht waar je in volle galop achter coyotes aan jaagt en hindernissen springt!! Ik ben absoluut geen schijterd maar ik heb regelmatig achter haar aan gereden en dan deed ik het echt bijna in mn broek als ze weer eens een berg af ging op het stijlste punt!! Voor iemand die benieuwd is naar haar kijk even op www.redrockhounds.com

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:52

Ik ben was aantal jaar geleden met paardje naar een oefenspring les geweest, Daar was een oude man die ook nog mee sprong..
We raakte aan de praat en deze lieve man vertelde mij dat hij al 68 was. Dus ik vond erg knap dat hij nog gewoon altijd mee sprong en zei dat ook, "Altijd?" zegt de lieve meneer. "Ik ben 2 jaar geleden pas begonnen met paardrijden..."
Nou ik stond echt met mijn oren te klapperen. Hij had nog nooit echt gereden of lessen gehad, alleen in zijn jeugd wel eens even op een paard gezeten.
Hij vond dat het tijd werd om toch eens te gaan rijden. En nu deed hij mee aan springwedstrijdjes. Ik kon niets anders zeggen dan "Respect".

Dus je bent nooit te oud om iets te doen. Als je lichaam het toelaat, en alleen jezelf voelt dat aan, zou ik zeggen DOEN!

Cupid14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:48

Rex_Rolfo schreef:
ponypower12 schreef:

Dit lijkt verdacht veel op een "hoekomikzosnelmogelijkaan25nuttigepostenpost" :+

Cupid14 schreef:
Ik ben nu 48 en 2 jaar geleden weer begonnen.

Welkom op Bokt en mag ik je uitnodigen voor 'ons' huiskamertopic: [HK] Op latere leeftijd (weer) gaan rijden?

Dank voor de uitnodiging! Leuk om te zien dat er veel leeftijdgenoten actief zijn op Bokt.
Zie alleen dat ik nog 23 berichten moet plaatsen om toegang te krijgen. Eerst maar eens behoorlijk wat leeswerk doen :D

blacktown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 13:28

En weer bedankt voor de leuke reacties, en geweldig om te lezen over "oudjes" die NOG ouder zijn dan ik, en die zo fanatiek zijn.
Ik ben nu inmiddels 2x geweest naar longeerles, en de 2e keer kon ik mij eigenlijk minder ontspannen. Heel gek. Omdat mijn instructrice best tevreden was, stelde zij, tegen het eind v.d. les, voor om los (dus zonder longeerlijn) te gaan rijden, maar ik voelde mij daar niet zeker genoeg voor. Mijn paardje was super braaf hoor, en reageerde super op mijn hulpen. Dat gaf veel voldoening.
Maar voordat ik echt "los"ga rijden, dan wil ik eerst mijn balans helemaal op orde hebben, zodat ik het gevoel krijg dat "in" het paard zit, i.p.v. "er op"....als jullie begrijpen wat ik bedoel :o
Er is nog een hele weg te gaan, en hoop mijn onzekerheid/angst, te overwinnen, zodat ik ooit netjes dressuur kan rijden...........op m'n ouwe dag *\o/*
Nogmaals veel dank voor jullie steun !!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:25

Oh.. superleuk om weer van je te horen, mooi ook dat de tweede les ook goed is gegaan ( al lees ik wel wat meer spanning? Je niet laten opjagen hoor: net zolang aan de longe blijven totdat je zelf het gevoel hebt dat je wel van de longe af kunt/ wil)

Enne... zo ín het paard zitten als je kon rond je 15de-20ste. eeuuhhhhhhhh misschien dat dat een pietsje lastiger wordt! ( spreek als herintreedster uit ervaring....) Maar weer meer balans krijgen: dát gaat lukken ( en waarschijnlijk sneller dan je denkt!)

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:37

Wauw, wat mooi dat je weer bent begonnen met paardrijden. Ik heb dit topic met bewondering door gelezen. Veel plezier met alle lessen die nog gaan volgen :)

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:40

Ik vind het vooral leuk om te lezen dat je nu nog op deze leeftijd de passie en wil voelt om het weer te doen. Die afweging moet je uiteindelijk wel zelf maken denk ik. Succes!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:45

nog op deze leeftijd... tsss, we spreken elkaar over 20 jaar wel weer eens jongedame Afbeelding

:+

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:21

Rex, waar heb je die prachtige smiley gevonden?! _O-

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:09

google :)

Bloesem2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 07:33

Gewoon doen

stalletje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:56

Ik ben 55+ en rijd ongeveer 3 keer per week, ik heb er veel plezier in...

blacktown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 13:34

stalletje5 schreef:
Ik ben 55+ en rijd ongeveer 3 keer per week, ik heb er veel plezier in...

Prachtig !! Je hebt zeker een eigen paard?
Rex_Rolfo schreef:
nog op deze leeftijd... tsss, we spreken elkaar over 20 jaar wel weer eens jongedame [ Afbeelding ]

:+

;)

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:15

Het was erg leuk om je topic te lezen en voor mij ook een steuntje in de rug.
Hoe gaat het nu?

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:19

Ik ben 48 jaar door een maagverkleining nu 28 kilo afgevallen zodat ik weer op een paard kan gaan zitten en dat ga ik ook zeker in de toekomst weer oppakken dus ik zeg lekker doen en van genieten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:53

Citaat:
wil ik eerst mijn balans helemaal op orde hebben, zodat ik het gevoel krijg dat "in" het paard zit, i.p.v. "er op"....als jullie begrijpen wat ik bedoel :o
Er is nog een hele weg te gaan, en hoop mijn onzekerheid/angst, te overwinnen

Voordat ik het gevoel kreeg dat ik er niet bij iedere "klapscheet" naast zou liggen waren we een half jaar verder.
Ik ben alleen in de bak op mijn gemakje gaan oefenen .

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 06:25

Ik ben 53 en rijd ook weer zins een maand of twee.
na jaren alleen verzorgen heb ik het rijden weer opgepakt en gelijk de omschakeling gemaakt naar reining.
Het kost me tijd om de knopjes weer te vinden en heb nu een lease paardje die niet de makkelijkste is maar die wel goed gereden is.
alleen rijden in de bak vind ik op het moment fijn en les 1 keer in de week daarnaast oefen ik door de week wat ik geleerd heb.
Het is zo fijn om weer met een paard te werken en heb nu spijt dat ik niet eerder begonnen ben.
Hij voelt zo vertrouwd en het valt me mee dat ik nog kan draven zonder beugels dat gevoel is nooit verdwenen kom ik nu achter.
Dus als je ook op latere leeftijd weer wilt gaan rijden zeg ik gewoon doen en doe het gewoon in je eigen tempo.