Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SweetVanille schreef:Ik heb een paard gereden, waarmee ik het eerst heel rustig heb opgebouwd. Eerst poetsen, mee wandelen, longeren, later pas zadel erop en rondjes door de bak stappen. Maar zodra je gaat draven, gooit hij je eraf, met een valse scheve bok die je totaal niet aan ziet komen. Er is niks mis met het zadel, zijn rug of de tanden, het paard is gewoon zo eigenwijs, die heeft er geen zin meer in (16, ex-wedstrijdpaard). Paard geeft dus gewoon aan dat hij niet wil, en dat is niet de schuld van de ruiter
SweetVanille schreef:Ik heb een paard gereden, waarmee ik het eerst heel rustig heb opgebouwd. Eerst poetsen, mee wandelen, longeren, later pas zadel erop en rondjes door de bak stappen. Maar zodra je gaat draven, gooit hij je eraf, met een valse scheve bok die je totaal niet aan ziet komen. Er is niks mis met het zadel, zijn rug of de tanden, het paard is gewoon zo eigenwijs, die heeft er geen zin meer in (16, ex-wedstrijdpaard). Paard geeft dus gewoon aan dat hij niet wil, en dat is niet de schuld van de ruiter
Mijati schreef:Ik ben van mening dat vallen van je paard een combinatie is van verschillende factoren.
1 de ruiter, deze geeft het paard immers leiding en zorgt voor een goed matriaal, daarnaast zal hij moeten werken een de vertrouwens band
2 de omgeving, in de omgeving kunnen dingen plots veranderen of er kunnen zich in eens vreemde dingen voordoen. Of wat wij als onschuldig zien, kan voor een paard heel bedreigend zijn.
3 het paard, en dan met name het karakter.