Lasca_1987 schreef:Dat je daar aan twijfelt... Ja die pijn komt door die aanvaring met mijn vader ja! Maar als ik die pijn niet voel, en ga naar de ha wat gaat die er dan aan doen? Juist, niks! Ik ben net terug gewandeld van de middenweg naar een straat hier in de buurt van de rai. Ik had gewoon mijn eigen tempo en toen deed mijn zij al zeer.
De tips afwimpelen? Willen, kunnen? Nou ik geef mijn reactie / mening over die tips en als dat al niet meer mag...Willen, kunnen... Misschien kan ik het niet, durf ik het niet maar wil ik het wel? Daar al eens aan gedacht.. (Geestelijke?) aandoening? Jep, Autisme, asperger.
Schrijf de volgende keer dat je er last van hebt heel precies op wat je voelt en welke bewegingen pijn doen. Neem dit mee naar de huisarts of de fysio. Natuurlijk kunnen zij je dan ermee helpen! Daar hebben ze jaren voor gestudeerd.
In mijn omgeving ken ik een aantal mensen met asperger, ik begrijp dat dat lastig voor je is en dat het je kan belemmeren.
Wat ik nog steeds niet begrijp is je houding in deze conversatie. Iedereen die ik ken heeft begeleiding/therapie/wat dan ook gehad om er mee om te leren gaan. Met hen allemaal kan ik een normaal gesprek voeren waarin je tips aan kunt dragen. Ze luisteren serieus naar deze tips en nemen ze ook mee. Natuurlijk reageren ook zij wel eens met 'nee, dat kan ik niet', maar daar hebben ze doorgaans een beter reden voor dan 'dat vind ik eng'. Als je daarna dan ook met een andere suggestie komt of met een manier om die reden te omzeilen zijn ze daar alleen maar blij mee.
Met andere woorden: zoek begeleiding om je te helpen met je houding van 'dat wil/kan ik niet, want dat is eng' en 'willen en kunnen zijn voor mij twee heel verschillende dingen'. Daar zou je wel eens veel profijt van kunnen hebben in de rest van je leven.
Willen, kunnen... Misschien kan ik het niet, durf ik het niet maar wil ik het wel? Daar al eens aan gedacht.. (Geestelijke?) aandoening? Jep, Autisme, asperger.

.