houding Topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:55

naomi_g1998 schreef:
LiannePuthzy schreef:
denk het wel, maar ik mag dan vast niet elke week les

Misschien als je ze de reactie's in je topic laat lezen? Als je vaak genoeg les krijgt heb je over een tijdje steeds minder les nodig, maar paardrijden is nou eenmaal een dure hobby. Als je begint met 1x in de week kun je afbouwen naar 1x in de twee weken en dat je dan die ene keer huiswerk mee krijgt om zelf aan te werken, snap je? :)

jep, heb nu ook het gevoel sinds ik gestopt ben met manege lessend at ik steeds slechter begin te rijden
en op de manege waar ik heb gereden kost prive les niet heel veel geld, is wel een half uur en in een fatsoenlijke bak

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:56

LiannePuthzy

Ontspannen! Voor je kijken, benen wat naar achteren leggen, onderarmen in één rechte lijn met de teugels naar het bit, knikje in je ellebogen, laat je benen mooi afhangen en span de buitenkant van je voet lichtjes aan, zodat je tenen naar voren wijzen.

Wat ik zo allemaal even op kon noemen aan de hand van de foto's ;). Bedoel het niet zo commanderend als het er staat, maar vond het ietsje te veel moeite om er een leuk verhaaltje van te maken ;). Vind wel dat je je hakken netjes hebt, niet extreem uitgedrukt!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:57

In ieder geval goed dat je het wilt verbeteren :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:01

Dankjullie wel :D
Ik zal minder naar achter gaan leunen

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:04

TheMelgut schreef:
Ik kom er ook even bij :D

[ Afbeelding ]

Dit is de tweede keer dat ik spring in heel me leven dus ik ben nog hard aan het oefenen :P
[ Afbeelding ]

Je mag wat meer rechtop zitten en je handen mogen wat hoger. Verder ziet het er heel netjes uit, ga zo door! Bij de springfoto mag je wat meer meegeven met je handen

TheMelgut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:24

@naomi_g1998 @paardje45

ik was niet gespannen, kan misschien het moment zijn geweest :Y)
Ik zal erop gaan letten met mijn schouders ja en zelf vind ik het ook dat
ik meer mee moet gaan met springen, dit was de tweede keer dus ben nog hard
in de leer daarmee :P

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:29

Ik met mijn 3,5 jarige pony Buffel. Hier 1 maand ohz.
Afbeelding

Pacific

Re: houding Topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:33

Je rijdt boomloos? Dan heb je nogal snel de neiging om in stoelzit te gaan zitten, wat je dus ook een beetje doet. Je mag je benen wel wat verder naar achteren leggen. Je mag van je handen wel een vuist maken, duim als een dakje (serieus een dakje, niet plat. Zo voel je je paard beter) over de teugels.

Verder nette houding +:)+.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:50

Dankjewel, ja ik rij boomloos. Met de BF Cherokee. Wbt het zitten in een stoelzit heb je inderdaad helemaal gelijk! Dit is een foto van 4 maanden terug denk ik. Ik heb ondertussen mijn beugels langer en het zadel een stukje naar achteren. Op mijn handen ga ik letten! Goede tip.
Bedankt voor 't compliment, groetjes Kermis :)

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:24

Ik zoek even een foti op van afgelopen zondag.

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:30

Dit was dus afgelopen zondag met een buitenrut op andere manege daarom zit ik kort met mijn beugels. Ik rijd nu 2 jaar paard
Afbeelding

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:37

Je mag je handen wat meer bij je houden, nu heb je je handen te ver naar voren. Verer mogen je tenen iets meer naar binnen en je beugels wat langer (maar dat heb je al gezegd). Verder vind ik het er super goed uit zien Veerle, ga zo door +:)+

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:53

Jessica_R schreef:
@ Antje vip; inderdaad de oh-zo-bekende stoelzit (heb er zelf ook last van :( )verder mogen je handen iets dichter bij elkaar.
@ manonfleur; handen rechtop boven de schoft en iets trotser zitten!
@paardjes45; je noemt zelf alle tips al :D

nu ik.... Dramatische zit heb ik. Ik kan allemaal leuk vertellen hoe het moet, maar het zelf doen is een ander verhaal. Ik zit verschrikkelijk in stoelzit en kan mijn benen gewoon niet fijn kwijt op m'n zadel. (lees ik ben 1.90 met belachelijk lange benen)

[ Afbeelding ]

hakken moeten ook veeull meer naar beneden maar dit lukt niet omdat ik te veel knijp mede door die stomme stoelzit! Ik kom dus ook veeel te veel op de lepel te zitten wat voor mn paard ook niet fijn is natuurlijk!

laat die tips maar komen!

Je hebt zelf je eigen tips al gezegd waar ik aan moest denken! Voor de rest netjes!

Chanellhoii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:02

heb niet veel anders maar misschien hebben jullie hier wat aan?

Afbeelding

lijkt alsof ik leun, volgens mij was dat niet zo haha. heb 1x springles gehad

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:04

Afbeelding
Barst los!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:16

Nadja15: Ik ben geen expert ofzo, maar je lijkt na voren te leunen. Het lijkt alsof je naar voren 'valt'. Iets meer op je billen gaan zitten, bovenlichaam iets naar achteren. Verder je vuisten rechtop houden. Je beenligging vind ik er wel heel netjes uitzien! +:)+

Chanellhoii: Je mag wel iets minder uit het zadel komen, billen dichterbij het zadel dus. Probeer ook niet op de hals te steunen. Je tenen proberen iets naar binnen te draaien en verder ziet het er wel goed uit! :)
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 28-10-13 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:19

kermis, let op je benen! Je zit wel mooi rechtop en ook mooie handhouding.
matedor, idd handen iets meer bij je houden zodat je een mooie knik krijgt bij je elleboog. Tenen iets meer naar binnen en het is netjes! :)
chanellhoii, je leunt wel op de hals en je gaat ook overdreven ver uit het zadel. Die sprong is geen twee meter hoog dus ietsje inhouden, wel goed dat je ruim meegeeft. Let ook op je tenen.
nadja15, volgens mij zit je alleen iets te ver naar voor, als je iets meer rechtop gaat zitten is het heel netjes. En het lijkt alsof je best ver achter in het zadel zit maar dat kan ik niet goed zien.

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:21

Bedankt ik ga er aan werken

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:26

Dit is van mn eerste springwedstrijd een maandje terug.
Dit is volgensmij wel de duidelijkste foto waar je mn zit ziet. :)
Afbeelding

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:27

marleen, heel netjes, alleen iets minder naar voren en uit het zadel komen

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:37

liefsmarleen Uit het zadel valt nog wel mee. Je hoeft namelijk niet in het zadel te blijven zitten. Maar wel wat meer meegeven :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:38

SindyKaya schreef:
liefsmarleen Uit het zadel valt nog wel mee. Je hoeft namelijk niet in het zadel te blijven zitten. Maar wel wat meer meegeven :)

Tuurlijk moet ze niet in het zadel blijven zitten, maar dit is nog geen hoge sprong waarbij je heel ver uit je zadel hoeft.

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:45

@Chanellhoii; je geeft je pony goed ruimte van voren, wel iets meer met je billen bij het zadel blijven. Je staat nu bijna rechtop wat niet nodig is, vooral omdat het geen hele hoge sprong is :)
@nadja15; Vind dat je heel netjes zit! Idd iets wat te ver naar voren maar vind het niet heel storend eruit zien.
@liefsmarleen; Je been ligt heel netjes! Zo ver uit het zadel is niet nodig, en proberen iets meer mee te geven met je handen boven de sprong.

Afbeelding
Ik hang te ver naar voren, en moet meer op m'n kont zitten.
En m'n piano handen zijn om te huilen.. dit heb ik me hele leven al, heb zo'n idee dat dit niet meer goed gaat komen.. (speel ook echt piano, laten we dat maar de schuld geven dan :+ )

Afbeelding
Hier moet ik m'n knieën wat meer aan het zadel houden.
Heb mijn handen op z'n hals, maar leun er niet op :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:50

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:00

marsmellow, op de eerste foto inderdaad je handen, verder echt heel erg netjes, ook de springfoto!
kabayo, je zit mooi rechtop! Heb wel het idee dat je je hakken meer mag uitdrukken en je beugels ietsje langer.