moelly schreef:Ik vind hem ontzettend goed. Paard wordt verder ook netjes ingereden.
Helemaal mee eens
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
horseyfries schreef:Volgens mij is trouwens een "vluchtrespons" aanleren iets anders dan het paard zijn natuurlijke reactie van "lopen" te laten doen ipv hem tegen te houden, en geeft het laatste minder stress dan proberen hem stil te laten staan.
Tot nog toe zie ik vooral veel argumenten voorbijkomen die vanuit de mens gedacht zijn, omdat wij het niet zo leuk vinden dat ze bokken en hard gaan vind het paard het ook veel stressvoller dan stilstaan? Denk dat je dan even in de war bent met je eigen stressniveau
horseyfries schreef:Dat vind ik nu echt raar, je zet op de voorgaande pagina dat je genoeg professionals weet die dat anders goed kunnen, en als ik dan vraag wie dan geef je niet thuis?
Voor iemand die de mond vol heeft over "assumen" neem je nu ook wel heel veel aan, wat ik met mijn eigen paard wil heeft niets te maken met of ik Gert een vakman vind of niet.
sanne83 schreef:@horseyfries: Dat ben ik met je eens. Soms is lopen zeker beter dan stilstaan.
Alleen lopen gebeurt altijd onder controle van de begeleider of ruiter, niet in de vorm van bokkend rondrennen.horseyfries schreef:Dat vind ik nu echt raar, je zet op de voorgaande pagina dat je genoeg professionals weet die dat anders goed kunnen, en als ik dan vraag wie dan geef je niet thuis?
Voor iemand die de mond vol heeft over "assumen" neem je nu ook wel heel veel aan, wat ik met mijn eigen paard wil heeft niets te maken met of ik Gert een vakman vind of niet.
Sorry, als ik dingen aanneem, ik dacht gelezen te hebben dat je graag je paard naar Gert wilde brengen. Ik verwar je dan met iemand anders.
Ik heb inderdaad ontzettend goede africhters gezien. Daar bedoel ik mee dat ik voor mezelf een heel duidelijk beeld heb hoe het ook kán zijn. Ik bedoelde zeker niet dat deze mensen in Nederland voor het oprapen liggen. Mijn ervaringen met africhters heb ik voornamelijk in de USA en Australie opgedaan, dus praktisch advies over wat er in Nederland zoal rondloopt, kan ik je niet geven.
Woogy schreef:eens met Jolanda, die man kan niet uitleggen waarom hij dingen doet die hij doet. waarom ze de eerste dag wel mochten bokken en steigeren en dag twee niet meer...je leert ze zelf aan dat het goed is om ze de volgende dag te straffen...kreeg geen antwoord op mijn vraag bij de clinic en heb hem meerdere keren dezelfde vraag gemaild en nooit antwoord gehad.
Persoonlijk...het moment dat je op shows gaat staan om paarden te beleren voor de kost ben je niet meer bezig met serieus beleren. Je kan niet zo op een paard gaan zitten en tegen de eigenaar zeggen 'morgen weer mevrouw' terwijl het vaak juist dag twee-drie en vier het moeilijkste is...
Ik ben absoluut voorstander van snel en stress vrij beleren, maar ben er wel intensief mee bezig de eerste tijd en geef ze pas terug als het paard en de rijder er klaar voor zijn...lelijke fouten om te maken als paarden omslaan met mensen die niet doorhebben wat er gebeurd en wat ze moeten doen
maar ook zonder bokken, steigeren en angst(grootste factor bij jonge paarden).
Woogy schreef:hij doet er niks aan als ze steigeren of bokken...sterker nog hij zei zelf dat ze gerust mogen bokken en huppelen en gek doen de eerste dag omdat het nieuw en eng is...maar goed. ik ga me niet kwaad maken hier om een leugenaar.
Zelfde als Jolanda, ik doe het op m'n eigen manier, in rust en met geduld, alleen zit ik er dag één al opmaar ook zonder bokken, steigeren en angst(grootste factor bij jonge paarden).
Jolliegirl schreef:Ik doe het lekker op mn eigen manier.. maandje de tijd om alles met rust te doen..
Binnen een maand zit je erop. Zonder gebok, gepluk, gesteiger en stress..
horseyfries schreef:Jolliegirl schreef:Ik doe het lekker op mn eigen manier.. maandje de tijd om alles met rust te doen..
Binnen een maand zit je erop. Zonder gebok, gepluk, gesteiger en stress..
Vind je het zelf niet raar om dit te plaatsen terwijl in je onderschrift een verhaal in een link staat hoe je bij het inrijden van een paard bent gevallen?

horseyfries schreef:Volgens mij is trouwens een "vluchtrespons" aanleren iets anders dan het paard zijn natuurlijke reactie van "lopen" te laten doen ipv hem tegen te houden, en geeft het laatste minder stress dan proberen hem stil te laten staan.
Tot nog toe zie ik vooral veel argumenten voorbijkomen die vanuit de mens gedacht zijn, omdat wij het niet zo leuk vinden dat ze bokken en hard gaan vind het paard het ook veel stressvoller dan stilstaan? Denk dat je dan even in de war bent met je eigen stressniveau
horseyfries schreef:Verder vind ik het prachtig als mensen hier roepen dat ze het zelf veel beter kunnen, maar zij krijgen meestal niet het soort paarden binnen waar Gert op gaat zitten. Ik heb het zelf ook jarenlang gedaan als prof maar zal nooit zeggen dat ik het beter kan dan hem of de paarden die hij zadelmak maakt ook allemaal zadelmak had gekregen, hoogmoed komt voor de val en dat is in het geval van zadelmak maken héél pijnlijk
FlyAway schreef:horseyfries schreef:Verder vind ik het prachtig als mensen hier roepen dat ze het zelf veel beter kunnen, maar zij krijgen meestal niet het soort paarden binnen waar Gert op gaat zitten. Ik heb het zelf ook jarenlang gedaan als prof maar zal nooit zeggen dat ik het beter kan dan hem of de paarden die hij zadelmak maakt ook allemaal zadelmak had gekregen, hoogmoed komt voor de val en dat is in het geval van zadelmak maken héél pijnlijk
Waar zie jij in dit topic staan dan dat mensen roepen het veel beter te kunnen? Ik zie alleen maar mensen die een andere methode de voorkeur geven, of het liever zelf op hun eigen manier doen.
Jolliegirl schreef:horseyfries schreef:
Vind je het zelf niet raar om dit te plaatsen terwijl in je onderschrift een verhaal in een link staat hoe je bij het inrijden van een paard bent gevallen?
Waarom vind jij dat raar?
Laat ik de vraag eerst eens terugkoppelen.
Fouten maken is menselijk.. Vallen ook.
Ik heb nog nooit een bokkend of stijgerend paard onder mn reet gehad met inrijden.