Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nigvit schreef:Maar hoe vind je een goede instructeur? Ik heb er ook al verschillende instructeurs gehad waar ik geen goed gevoel bij had. En mijn paard ook niet, want tijdens het rijden was ze dan vaak vervelend.
superwoman schreef:nigvit schreef:Maar hoe vind je een goede instructeur? Ik heb er ook al verschillende instructeurs gehad waar ik geen goed gevoel bij had. En mijn paard ook niet, want tijdens het rijden was ze dan vaak vervelend.
Goed zoeken. Vooral kijken hoe ze anderen lesgeven en of je verbetering ziet na de hulpen.
_Esther_87_ schreef:Vooral veel rondkijken ja!
Verbetering zien is lastig, dat kan namelijk alleen als je al weet hoe 'verbetering' voelt! Juist voor de beginners is het zo ontzettend lastig omdat ze van die instructeur (denken te) leren wat verbetering is.
nigvit schreef:Maar hoe vind je een goede instructeur? Ik heb er ook al verschillende instructeurs gehad waar ik geen goed gevoel bij had. En mijn paard ook niet, want tijdens het rijden was ze dan vaak vervelend.

Pletje123 schreef:Esther, jij rekent jezelf niet tot een fijne instructrice?zie je uitgebreide post en de tekst in je profiel..
nigvit schreef:Momenteel ga ik meer de klassieke kant op. Over een paar weken heb ik een instructieweek bij Noor Tanger. Is die toevallig bekend bij iemand?

c_alsemgeest schreef:nigvit schreef:Maar hoe vind je een goede instructeur? Ik heb er ook al verschillende instructeurs gehad waar ik geen goed gevoel bij had. En mijn paard ook niet, want tijdens het rijden was ze dan vaak vervelend.
Ervaringen vragen op stallen of in je omgeving, indien mogelijk ook een keer gaan kijken als ze zelf aan het rijden zijn en wanneer ze iemand lesgeven.
Want iemand kan heel goed lesgeven, maar toch niet met jou klikken.
Want iedereen heeft toch een eigen manier/stijl van rijden en lesgeven... ook al passen ze dit aan de lesklant en zijn of haar paard aan.
Ik heb nl ook wel een aantal gezien die goed boeren, maar niks bakken van het lesgeven

Joolien schreef:Vaak is het ook nog zo dat omdat een instructeur Z2 rijdt, hij het wel zal weten en blind afgaan op zijn of haar aanpak. Veel mensen staren zich blind op het wedstrijdniveau van de ruiter ipv de juiste manier van lesgeven en didactiek.