Jodyy93 schreef:ik vond dit inderdaad ook een moeilijke beslissing.
heb zelf nu namenlijk ook een jong paard,en had toen der tijd een paard war ik M1 mee reed en het doel het z te halen. helaas zit dit er nu niet meer in....
ik heb dit paard dan ook wel gekocht met 10000000x nadenken,
maar toen heb ik besloten het gewoon te doen, heb vroeger de ervaring van 3 jaar lang les te krijgen en 7 dagen per week een zz-licht gereden paard te rijden, een hoop andere paarden waaronder ook een hengst.toen ben ik naar Deurne gedaan voor 1 jaar, daar eerst een half jaar op school gezeten en enorm veel geleerd en mijn zit vereterd en instelling en nadenkend rijden zo af entoe, dus niet alles op gevoel maar ook bedenken de logica erbij. vervolgens een enorm leerzame stage achter de rug waar ik iedere dag les kreeg in het rijden van jonge paarden, en ook het springen waardoor mijn bassis beter is geworden. wat ik zelf nooit op deze manier had bedacht maar heb er zoo veel aan gehad! toch nog getwijfeld maar aangezien ik ook een 40 urige baan heb op een stal waar mijn collega mij wilt helpen met inrijden(zei doet dit al jaren en na 2 paarden gezien te hebben weet ik zeker dat zei dit ECHT goed kan) daarna ga ik lessen bij de eigenaresse, die heeft al der paarden zelf gefokt en opgeleid tot z niveau.
maar nu nog ben ik wel een beetje bang, en draait er in mijn hoofd om, wat als het fout gaat?
het geluk dan wel weer te hebben met een nuchter paard zoals het er nu uitziet, heeft nog nooit iets gegeven om de rare dingen die we met hem deden(eerste keer beenbeschermers/dekens op leek voor hem gewoon normaal!)
ik denk dat heeel veel mensen met een jong paard alleen het mooie en goede ervan bedenken, en niet bedenken dat dit ook zo ontiegelijk fout kan gaan.
Met een ouder paard kan het ook ontzettend goed heel fout gaan.. Dat zie ik ook nog zeer regelmatig gebeuren..