Ik doe ook maar een poging.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Marinke_ schreef:S_en_Z schreef:
Meis.. het is ook niet verkeerd, het kan ook een momentopname zijn. Dat hij net iets te diep liep of net iets spande en daardoor net niet in het spoor van zijn voorhoef treed.
Ik zeg niet dat hij kort draaft, of dat hij slecht draaft.. ik zeg dat hij NET niet over lijkt te stappen
Hihi ik begrijp je niet verkeerd hoor, ben het met je eens dat het RUIMER kan, juist dat ruime draven kan hij heel goed, hij hoeft daar amper moeite voor te doen. Alleen bij hem is het niet de juiste manier van draven, in het vorige topic heb ik eens foto's van hem gepost in vrij bewegen, weet je ze nog? Weggedrukte rug, onderhals erop...?
Deze been foto komt van dit totaal plaatje: http://img818.imageshack.us/img818/3034/distotaal.png
Als je alleen die benen ziet denk je oh niet slecht (denk ik dus ook als ik puur en alleen naar de benen kijk), het mag meer op de achterhand maar slecht vind ik het niet. Zie ik het totaal plaatje denk ik oh oh oh..
KarinvdM schreef:_Marinke_ schreef:In draf is het toch goed dat het achterbeen in de afdruk van het voorbeen stapt??
Met stap zie je toch juist graag dat het paard echt over die afdruk heen stapt....?
Dat klopt.
Als een paard in draf zou overstappen zou het zich elke pas aantikken of van achter wijd moeten gaan.
Citaat:Meis.. het is ook niet verkeerd, het kan ook een momentopname zijn. Dat hij net iets te diep liep of net iets spande en daardoor net niet in het spoor van zijn voorhoef treed.
Ik zeg niet dat hij kort draaft, of dat hij slecht draaft.. ik zeg dat hij NET niet over lijkt te stappen
Sjolvir schreef:hafjelinger schreef:![]()
Kwaliteit is wel slecht door het verkleinen, misschien is deze beter? http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZYIWHQEV.jpg
Zien jullie het probleem? Deze foto is van bijna een jaar geleden.
Het paard, Zorro, is 7 jaar. Hij heeft een moeilijk mondje. Inmiddels hebben we een geschikt bit gevonden, maar de aanleuning is nog niet helemaal goed. Ik heb bijv moeite met voorwaarts rijden, maar dit gaat steeds beter.
He, wat vervelend verography!Hopelijk gaat het snel beter met je paard.
Jippie!!! nog een menner!
neusje mag er iets meer uit en stukje nek na de oortjes komt dan ook vanzelf hoger.
Wat is je probleem met het voorwaarts rijden?
Wil hij niet weg? Of gaat hij dan verder achter de loodlijn lopen of juist ervoor?
Denk dat hij neigt naar erachter als je hem gaat aandrijven?
Wat voor bit gebruik je nu?
Leuk paard trouwens en wauw! Je wagen!!!
Booby_Trap schreef:Benieuwd wat jullie hier van vinden. Ik weet dat het erg slechte kwaliteit foto's zijn, deze zijn met mijn telefoon gemaakt. Dit paard heb ik net een week, hij is zes en kan de basis.
Booby_Trap schreef:@ S_en_Z
Heb je wel gelijk in, maar zoals ik al zei heb ik hm nog maar een week. Hij vind het allemaal nogal spannend. Het gaat in ieder geval al veel beter, de eerste keer gaf ie zo'n hoge bok dat ik er gelijk naast lag..![]()
Maar met basis bedoel ik dat ie weet wat wijken en achterwaarst enz is. Hij is pittig maar we moeten gewoon nog even aan elkaar wennen..
hafjelinger schreef:S_en_Z, bedankt voor de beenfoto's! Ik moest een paar keer kijken maar nu snap ik het een beetjeEerst lette ik nooit op de benen, maar nu zie ik hoeveel je er aan af kunt lezen!
Klopt het dat mijn paard (het menpaard hierboven) wel goed loopt, maar dat het achterbeen iets sneller moest zijn?Ik denk dat het achterbeen daar minder is omdat hij het bit vastpakte. Correct me if I'm wrong!
Calimero_ schreef:Wat zeggen jullie van deze foto:
S_en_Z schreef:
Achterbeen komt eerder neer, voorbeen is nog in zwaaibeweging. Paard draaft stuwend (achterhand) en valt op de voorhand (meer gewicht op voorbeen dat nog staat)
_Esther_87_ schreef:Wat een knapperd! Galoppeert fijn of niet?
Draffoto kan je heel mooi vergelijken met de beentjes van S_en_Z (of ja, die van haar paard) en dan zie je dat er nog te veel gewicht op het voorbeen komt en het achterbeen een fractie te snel wordt opgetild. Nog iets teveel gewicht van voren.
Veel interessanter vind ik dat je paard op allebei de foto's het hoofd kantelt...Enig idee hoe dat komt?
@ Cupcake: Zijn er nog andere manieren om een paard aan de teugel te krijgen dan?
xSiep schreef:Wat een interessant topic!!
Ben benieuwd wat jullie van deze twee foto's vinden:
Hier vind ik de hals wat kort, en lijkt ze er niet helemaal 'doorheen'. Maar dan krijg je weer het probleem dat ze te diep gaat lopen.
_Esther_87_ schreef:Wat een knapperd! Galoppeert fijn of niet?
Draffoto kan je heel mooi vergelijken met de beentjes van S_en_Z (of ja, die van haar paard) en dan zie je dat er nog te veel gewicht op het voorbeen komt en het achterbeen een fractie te snel wordt opgetild. Nog iets teveel gewicht van voren.
Veel interessanter vind ik dat je paard op allebei de foto's het hoofd kantelt...Enig idee hoe dat komt?
@ Cupcake: Zijn er nog andere manieren om een paard aan de teugel te krijgen dan?
KarinvdM schreef:_Marinke_ schreef:In draf is het toch goed dat het achterbeen in de afdruk van het voorbeen stapt??
Met stap zie je toch juist graag dat het paard echt over die afdruk heen stapt....?
Dat klopt.
Als een paard in draf zou overstappen zou het zich elke pas aantikken of van achter wijd moeten gaan.