Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
piepenfiets schreef:Steinbrechts werk is niet voor niets het uitgangspunt geworden. Het werkt n.l. met de biomechaniek van het paard en de ermee samenhangende natuurwetten
, dus het is zeker een must om kennis te delen. setteke schreef:piepenfiets schreef:Steinbrechts werk is niet voor niets het uitgangspunt geworden. Het werkt n.l. met de biomechaniek van het paard en de ermee samenhangende natuurwetten
Ik schrok behoorlijk van zijn methode om een paard "goed" voor het been te maken. Ik heb niets tegen klassiekers, maar het lijkt soms een hetze om je als klassieker te keren tegen alles wat van nu is. En ook alles af te kammen. Als iemand een goed verhaal heeft, wordt dat gelijk aangevallen en uitgespuugd. Dus dan vergaat je de moed.
Wel grappig, ik heb een boel opgestoken uit het klassieke topic over bepaalde dingen, dus het is zeker een must om kennis te delen.
. setteke schreef:Misschien in de minderheid, maar over het algemeen zijn de klassiekers goed onderlegd en goed gebekt.
Maar nu haal je iets uit een verband, dit was in een discussie met Murphy en dat bedroeg een aantal berichten.
Zij heeft wow gevoelens, net als ik, misschien anders verkregen, maar als eindresultaat eigenlijk hetzelfde. Daarbij is ook Murphy goed van woorden, dus je hoeft mij daar niet nu bij te halen. Dat kan ze prima zelf af.
Mindfields schreef:Ik heb ooit zelfs nog les gehad van Edward Gal, en moest echt alleen maar eraan blijven hangen tot het paard het 'opgaf', en maar bijdrijven en nog meer tegenhouden.

Abacab schreef:Mindfields schreef:Ik heb ooit zelfs nog les gehad van Edward Gal, en moest echt alleen maar eraan blijven hangen tot het paard het 'opgaf', en maar bijdrijven en nog meer tegenhouden.
Wat jammer dat dat het enige is dat is blijven 'hangen' van die les. Misschien is wat ik nu ga schrijven wel te persoonlijk maar dat moet dat maar verwijderd worden. Omdat je zo persoonlijk over Edward schrijft denk ik dat het wel kan.
Het is jammer dat jij de essentie van het verhaal niet hebt begrepen en dat je blijkbaar ook niet het rijkunstig gevoel hebt om te kunnen voelen wat de kern van jullie probleem was destijds. Gal spreekt van onvoorwaardelijk voorwaarts en onvoorwaardelijk nageeflijk zijn van een paard.
Een paard dat nooit nageeflijk is gereden kun je niet in 30 minuten nageeflijk krijgen. Natuurlijk weet Gal ook wel en helaas heeft hij jou niet duidelijk kunnen maken dat zo iets niet in 30 minuten te realiseren is. waardoor het enige dat bij jou blijven hangen is:
Ik moest 'm naar voren schoppen, van voren vasthouden en blijven hangen
Dat laatste is niet wat Gal verkondigd maar wel jouw eigen beleving en interpretatie er van.
renatevb schreef:Er is niets mis met LDR als het goed toegepast wordt en afgewisseld wordt. Dus neen ik teken niet, wat een onzin is dit ook weer. Anders moet je gelijk een petitie starten tegen de paardensport in zen geheel. Alle paarden terug vrij, dat lijkt me het best
Kadankovitch schreef:Mijn visie is dat niet zozeer het systeem verkeerd is, als dat 'n systeem verkeerd wordt toegepast. Dat kan methode Janssen c.s. zijn, maar evengoed 'klassiek', 'academisch' en wat dies meer zij.