Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
VisibreTeam schreef:Kneepjes geven... tsja, ik vang liever op en zit zo min mogelijk aan de teugels
VisibreTeam schreef:Op de een of andere manier vind ik klassieker gereden paarden er gewoon leuker uit zien
Hmmm, het is zoiezo altijd dat je bij elk paard een andere oplossing moet hebben. Ik heb een poosje een haflinger bijgereden die gewoon helemaal VAST zat. Die heb ik wel met gebruik van mn teugels losgemaakt door veel stelling en buiging te vragen, pas daarna kon ik los gaan laten..
saskiakefie schreef:lovelance: 1e foto: Lijkt inderdaad wel goed contact, maar paard doet wel de mond open? Dus dan twijfel ik weer. Zoals je schreef wat meer activiteit van de achterhand.
2e foto: Iets beter achterhand gebruik, echter wel holle rug, hoofhouding is wat te hoog, je binnenhand is ook over de hals. Daar had je hem wat meer kunnen geven van voren. Onderbeen mag meer naar voren.
VisibreTeam schreef:Op de een of andere manier vind ik klassieker gereden paarden er gewoon leuker uit zien
Hmmm, het is zoiezo altijd dat je bij elk paard een andere oplossing moet hebben. Ik heb een poosje een haflinger bijgereden die gewoon helemaal VAST zat. Die heb ik wel met gebruik van mn teugels losgemaakt door veel stelling en buiging te vragen, pas daarna kon ik los gaan laten..
tita schreef:Je kunt me veel vertellen sasiakefefie maar zoals jij omschreeft rijden wel heel weinig mensen.
je zit in de ring met je paard en dan ziet je paard iets waardoor ie iets omhoog komt, kan je zitten met je zit wat je wilt maar je moet toch dan even anders duidelijk maken dat ie bij de les moet blijven.
Door druk op de teugel te zetten.