Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Laaavo schreef:Over de druk die ouders uitoefenen....
Als een kind het zelf leuk vind, en zichzelf kan overtuigen om hard te trainen denk ik dat hij/zij verder komt.
Mischien zou hij/zij anders in het niets vallen als de ouders er even niet zijn om hem/haar te motiveren.
Laaavo schreef:@ Hyperion..
Dit vind ik echt zonde, hierdoor word het voor het kind moeilijk om een eigen wil te ontwikkelen..
avanoort schreef:Ach misschien ben ik ook raar
Miss ben ik dan 30 hahahaha _Hyperion_ schreef:Weet je...Nederland is en blijft een calvinistisch landje, waarbij we snel met de vinger naar anderen wijzen als die het in onze ogen te bont maken (op welk vlak dan ook). Heb je een grote auto....of woon je in een mooi huis?
"Waar doet ze het van" wordt dan vaak geroepen.
I.p.v. dat er dan alleen met verbazing naar gekeken wordt...in de zin van bijvoorbeeld "Goh...hoe is het mogelijk dat zo'n jong stel van achter in de twintig in zo'n kast van een huis woont..." volgt er gelijk een oordeel op. Ook de TS oordeelt over al die kinderen die ze op wedstrijden ziet. En dat oordelen zit eigenlijk in ons allemaal... Terwijl dat jonge stel in dat grote huis wellicht een erfenis heeft gehad, maar liever de dierbare die daarvoor overleden is nog had gehad... (ik noem maar wat).
Kunst is, om nadat zo'n oordeel in je op komt borrelen, je dit relativeert... En wat boeit het eigenlijk wat anderen hebben/doen...
Maar nou ben ik wel benieuwd: Denken jullie dat als je écht talent hebt, je sowieso wel zover komt bij de pony's/junioren/young riders als je geen geld hebt?