Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Air schreef:Listiglistje: en wat wou je er bij mensen thuis wat aan gaan doen?
jasmijn78 schreef:Joolien schreef:Jasmijn, ik zie je hier alleen maar mensen aanvallen maar zelf geen bijdrage leveren aan de discussie, en dat zie ik je wel vaker doen. Als je ipv ons aan te vallen nou eens zelf met een verhaal of discussiepunt komt, zal ik je reacties serieus gaan nemen.
Nou, ik denk dat ik hier zeker een inhoudelijke bijdrage heb geleverd. Met meer diepgang en inhoud dan jij zou willen. (blijkbaar verwacht jij alleen maar ja-knikkers hier?) Het discussiepunt waar ik mee aan kom, dat ben jij. Jij kunt je hier namelijk verdedigen, en jij belichaamd namelijk inhoudelijk gezien een situatie die geheel on-topic is. Dat is veel concreter dat dat gekletst over 'ze' en 'hun' en ik-zie-ik-zie. 'ze' en 'hun' kunnen hier namelijk geen weerwoord geven en jij wel.
Dus verantwoord jij nu maar eens waarom jij vind dat jij met jouw niveau (L-springen en M1 dressuur) vindt dat jij voldoende bagage hebt om een ander te leren paardrijden? Vrijwel iedereen lijkt het hier namelijk over eens dat het vermeende gebrek aan niveau te wijten is aan het magere niveau van instructie.
Mijn standpunt is dat je met jouw niveau je als ruiter nog te weinig ontwikkeld hebt als ruiter om voldoende bagage als instructeur te kunnen hebben. Ik heb al uitgelegd waarom ik dat vind. En dat is verder niets persoonlijks. Ik heb ook aangegeven dat wedstrijdniveau niet altijd alles zegt, maar als er niet meer objectieve info voor handen is dat het wel de objectiefste maatstaf is om op af te gaan. Dus als jij aannemelijk wilt maken dat je wel voldoende bagage hebt dan moet je hier even een beter beeld van jezelf gaan schetsen. Daarbij geldt: action speaks louder then words... Dus geen excuses en uitvluchten voor je klasseringen of allerlei mooie woorden en zogenaamde theorie wat je predikt, maar dan graag bewijs dat jij jezelf als ruiter goed hebt ontwikkeld. Een filmpje van jou sterke staaltje rijkunst ligt dan het meeste voor de hand. Of filmpjes, referenties, klasseringen van jouw leerlingen die het aantoonbaar goed doen op wedstrijden kunnen ook een hoop verduidelijken. Het is maar een idee.
Anoeska schreef:Hulde Jasmijn!! Als ruiters nu eerst eens naar zichzelf en hun eigen ontwikkeling keken, dan zouden we al een heel eind opschieten. Maar tegenwoordig lijkt iedereen die een winstpunt in het L2 heeft gescoord zichzelf een expert te vinden. Thuis (en hier op bokt) moppperen hoe slecht het gesteld is met de wereld, niemand heeft er iets van begrepen, de andere ruiters niet, instructeurs niet en de juryleden al helemaal niet. Maar ze doen het zelf allemaal wel zooo goed...
listiglistje schreef:Air schreef:Listiglistje: en wat wou je er bij mensen thuis wat aan gaan doen?
Ik helemaal niks, want ik maak mij er niet druk om, ik kijk alleen naar mezelf, verbetering begint bij jezelf![]()
Ik zie bij mij op stal ook wel eens kindjes dingen doen die niet door de beugel kunnen....andere (oudere) kinderen of volwassenen corrigeren ze dan.
Lijkt mij meer onwetendheid en onkunde....van fouten leert men, dus ik neem aan dat het zichzelf wel oplost
Air schreef:Raar toch altijd dat er beweert wordt dat wanneer je kritiek op een ander hebt je vast niet kritisch naar jezelf kijkt en dat je beweert dat je zelf alles goed doet. Misschien moet je dat dan toch even quoten want ik zie het nergens staan?
Air schreef:Liselot: Klopt! Ik heb genoeg topics voorbij zien komen waarbij mensen in een clinic reden van een bekendere ruiter en dat de nekharen mij overeind gingen staan.... de basis is dan blijkbaar niet belangrijk maar perfecte wissels, oprichting etc. zal ie moeten hebben.
Tjuppie schreef:Maar wie moet ze dan corrigeren Air?
xApple schreef:Maar hoe wil je dan al die mensen corrigeren die thuis/op penstionstal/boerderijtje
hun paarden naar de knoppen slaan/trekken enz. ? Want dat komt veeeeeeeel
meer voor dan op wedstrijd hoor?
Ik rij ook om de week wedstrijd maar ik kom het echt niet veel tegen
Anoeska schreef:Air schreef:Raar toch altijd dat er beweert wordt dat wanneer je kritiek op een ander hebt je vast niet kritisch naar jezelf kijkt en dat je beweert dat je zelf alles goed doet. Misschien moet je dat dan toch even quoten want ik zie het nergens staan?
Ik vind dit soort topic altijd meer ter verheerlijking van de TS. Kijk eens hoe goed ik ben, ik heb ook ooit fouten gemaakt, maar nu het licht gezien, en daarom heb ik nu het recht om mensen die ik niet eens ken, waar ik geen achtergrondinformatie over heb, achter hun rug om op internet te bekritiseren.
Als je het allemaal zo goed weet, dan stap je toch op iemand af op een wedstrijdterrein, en dan deel je al de kennis en ervaring die je blijkbaar hebt
MyWishMax schreef:Tjuppie schreef:Maar wie moet ze dan corrigeren Air?
Instructie, maar goed ik denk dat mensen zelf ook kritischer moeten worden. Alleen hoe?
Ik help mijn moeder wel eens met rijden op ons paard, ik zie wat er fout gaat, maar kan niet overbrengen hoe het wel moet. Ik denk toch dat lesgeven moeilijker is dan het lijkt...
Anoeska schreef:Air schreef:Raar toch altijd dat er beweert wordt dat wanneer je kritiek op een ander hebt je vast niet kritisch naar jezelf kijkt en dat je beweert dat je zelf alles goed doet. Misschien moet je dat dan toch even quoten want ik zie het nergens staan?
Ik vind dit soort topic altijd meer ter verheerlijking van de TS. Kijk eens hoe goed ik ben, ik heb ook ooit fouten gemaakt, maar nu het licht gezien, en daarom heb ik nu het recht om mensen die ik niet eens ken, waar ik geen achtergrondinformatie over heb, achter hun rug om op internet te bekritiseren.
Als je het allemaal zo goed weet, dan stap je toch op iemand af op een wedstrijdterrein, en dan deel je al de kennis en ervaring die je blijkbaar hebt
Tjuppie schreef:MyWishMax schreef:
Instructie, maar goed ik denk dat mensen zelf ook kritischer moeten worden. Alleen hoe?
Ik help mijn moeder wel eens met rijden op ons paard, ik zie wat er fout gaat, maar kan niet overbrengen hoe het wel moet. Ik denk toch dat lesgeven moeilijker is dan het lijkt...
Nee, want ik vind dat de instructie gecorrigeerd moet worden (die vertellen de ruiter dat men het zo moet doen). Dus wie corrigeert al die rondlopende instructeurtjes?
Tjuppie schreef:Nee, want ik vind dat de instructie gecorrigeerd moet worden (die vertellen de ruiter dat men het zo moet doen). Dus wie corrigeert al die rondlopende instructeurtjes?
Joolien schreef:Maar daar gaat het hier toch helemaal niet om!? Ik draag een discussie aan over rijniveau van de sport in het algemeen, je hoeft helemaal niet ja en amen te roepen, daar is een discussie niet voor bedoelt.
MyWishMax schreef:Het is een maatstaf om een redelijke inschatting te kunnen maken, maar daarom wil jasmijn wrs ook beeldmateriaal of referenties. Je kan nooit dressuur gestart hebben, maar vreselijk handig zijn in zadelmak maken oid. Maar dan heb je wel referenties.
schoentje schreef:Ik denk dat door dit soort discussies, de ruiters die dit lezen even bewuster na gaan denken over hoe ze zichzelf gedragen op concours.
Anoeska schreef:Ik vind dit soort topic altijd meer ter verheerlijking van de TS. Kijk eens hoe goed ik ben, ik heb ook ooit fouten gemaakt, maar nu het licht gezien, en daarom heb ik nu het recht om mensen die ik niet eens ken, waar ik geen achtergrondinformatie over heb, achter hun rug om op internet te bekritiseren.