Joolien schreef:Maar daar gaat het hier toch helemaal niet om!? Ik draag een discussie aan over rijniveau van de sport in het algemeen, je hoeft helemaal niet ja en amen te roepen, daar is een discussie niet voor bedoelt.
Dit is nu precies waar het WEL om gaat. Dat jij jezelf nu niet geloofwaardig kan of wil maken is nu precies het probleem. Mensen zonder verstand van zaken roepen maar wat... kletsen maar wat na... En zodra je ze aanspreekt op hun eigen ervaring/niveau/kennis dan beginnen ze te piepen. Maar wel lekker door willen klagen over 'ze' en 'hun' en in het 'algemeen'. 
MyWishMax schreef:Het is een maatstaf om een redelijke inschatting te kunnen maken, maar daarom wil jasmijn wrs ook beeldmateriaal of referenties. Je kan nooit dressuur gestart hebben, maar vreselijk handig zijn in zadelmak maken oid. Maar dan heb je wel referenties.
Precies. Maar TS leest nogal selectief, klaarblijkelijk omdat ze haar kennis en kunde op andere wijze dan wedstrijdklasseringen ook niet aannemelijk kan maken. Ik snap niet dat niet meer mensen daar doorheen prikken, en gewoon lekker mee gaan zitten klagen?
schoentje schreef:Ik denk dat door dit soort discussies, de ruiters die dit lezen even bewuster na gaan denken over hoe ze zichzelf gedragen op concours.
Ik denk dat het juist averechts werkt. Door te focussen om wat anderen niet goed doen, denken ze: oh, maar zo erg is het bij mij gelukkig niet. Dat stimuleert niet tot verbetering. Beter is om te kijken naar de GOEDE voorbeelden.
Anoeska schreef:Ik vind dit soort topic altijd meer ter verheerlijking van de TS. Kijk eens hoe goed ik ben, ik heb ook ooit fouten gemaakt, maar nu het licht gezien, en daarom heb ik nu het recht om mensen die ik niet eens ken, waar ik geen achtergrondinformatie over heb, achter hun rug om op internet te bekritiseren.
Ja, bah... Los van of er nu wel of niet sprake is van een bedroevend niveau zijn zulke acties gewoon stemmingmakend en achterbaks. En het levert al helemaal geen bijdrage aan de sfeer en het niveau van paardensport.