foto perfecte springhouding?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

M_ndyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:06

Afbeelding

Dit was met een paard met weinig ervaring...

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:29

ik heb mod Apple een pb gestuurd afgelopen week met de vraag of er misschien een topic geopend kan worden met de regels erbij.. Omdat er best wel veel animo voor is.. (en omdat alle foto's bijv. eigenlijk in links moeten en je niet wil dat er een slotje op komt. Mods kunnen dat beter in de gaten houden imo.)

En wordt er niet op gereageerd kunnen we altijd een ''gewoon'' topic openen

julio111

Re: foto perfecte springhouding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:33

okeee fijn! :)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:53

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:01

@M_ndyy, ziet er netjes uit!
Let er wel op dat je niet op je tenen gaat staan, als je je voeten net iets verder in de beugels doet, je beugel aan de bal van je voet houden, zodat je op het breedste stuk van je voet steunt, dan maak je dat een stuk makkelijker. Als je je beugel aan je tenen houd (zoals op de foto's lijkt), dan moet je haast wel op je tenen gaan staan om je voet in de beugel te houden.
Probeer ook naar voren te blijven kijken, dan zal je rug ook wat rechter blijven, al kan dat ook komen door de bodyprotector.

@elmo_browny, je gaat te veel staan in je beugels, waardoor het gewicht van je bovenlichaam voor je steunpunten komet en je eigenlijk wel op de hals moet gaan leunen om niet om te kiepen. Je handen zet je ook vast op de manenkam, waardoor je niet de mond volgt maar de teugel los gooit.

Dat is het dus eigenlijk met het steunen op de hals, je volgt de mond niet, waardoor je dus óf niet mee bent, óf je gooit los. Iemand legde het hier eerder in dit topic wel mooi uit met dat automatic release. wie was dat ook al weer?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:17

@X_Trees, goede houding, weinig op aan te merken, de kapstokjes zijn door de mindere kwaliteit van de foto niet te zien. De foto van de Pilar Cordon is idd een mooi voorbeeld van correcte handhouding op de sprong in mijn ogen.

@nicky_rilana, vasthouden op de sprong is geen manier om je paard onder controle te houden na de sprong, door de druk word hij waarschijnlijk alleen maar sterker en zal hij steeds meer gaan vluchten na de sprong. De eerste keren dat je je hand onspant op de sprong zal hij misschien wel harder gaan na de sprong, omdat hij het niet gewent is. Je zult er uiteindelijk aan moeten werken je paard onder controle te krijgen tussen de hindernissen en niet op de hindernis.
Verder trek je ook je hakken erg omhoog.

@dots, je kunt trots zijn op je neefje! super balans zo op de sprong! en ach die handen, het manneke is pas 8 en dan vind ik zo'n houding al lang super!

@ardo_iggy, die foto van je lage sprong is niet zo heel goed. De ruiter heeft niet echt een verlichte zit, maar gaat staan in de beugels, waardoor ze geen balans heeft en moet steunen op de hals.

@illusion, nette foto, zeker voor een meisje van 12

@vibabu, je hangt een beetje scheef, let er op dat je recht naar voren blijft kijken, dan zit je ook meteen rechter. Verder wel erg netjes.

@julio111, let er op dat je je handen niet vast zet op de manenkam. op de recentere foto lig je iets te plat

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:26

oeeh ik ben zelf ook wel benieuwd naar mijn houding, ik heb wel erg kapstokteentjes zie ik, maar is het voor de rest wel goed?
ik ben niet echt een springruiter hoor, wij doen het altijd voor de lol dus het zijn ook geen hoge hindernissen :D
Afbeelding
Afbeelding

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:31

Ben wel benieuwd wat jullie hier van vinden;)
Foto is raar online gezet maar wist niet goed hoe ik dit moest doen :+
Afbeelding

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:38

Jullie zitten beide met het gewicht voor de steunpunten. Als jullie niet steunen op de hals, kieper je met je neus in de manen. Probeer eens je verlichte zit te oefenen in draf en galop, met je handen op je rug of in je zij. Als dat goed gaat doe je dat op een sprongetje. Dit zou je bijvoorbeeld aan de longe kunnen doen, of als je een braaf paard hebt los, met een knoop in je teugels. Je zult dan zien hoe moeilijk het is om goed in balans te zitten zonder met je handen ergens steun aan te hebben.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:41

ik steunde hier degelijk niet op de hals. Dit paard basculeerde zo erg dat ik wel zover mee moest met mn hand. Deze foto is niet met mijn paard. zal eens kijken of ik die ook online kan zetten

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:45

Denk je handen eens weg, denk je dan niet dat je voorover zou vallen?
Voor het perfecte, zou je je billen iets verder naar achter moeten hebben. Ik zeg verder ook niet dat je houding slecht is, maar dat is gewoon wat ik zie!

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:46

Oke bedankt :D zal er is op letten. Ik moet ook toegeven dat dit niet echt mijn beste foto's zijn, want met de cross wordt hij altijd nogal enthousiast dus moet ik wat multifunctioneren haha :D Maar ik zal er eens goed opletten, hopen dat het verbeterd!

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:46

Wat ik overigens grappig vind, is dat veel foto's van eventers er beter uit zien dan de gewone springfoto's. Meer balans op de sprong. Hoe zou dat komen?

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:49

niet om alles goed te praten maar ja ik denk als mijn handen weg zouden zijn dat ik er nog op blijf zitten. Op dit punt van de foto gaan we namelijk nog de hoogte in en nog niet in de breedte. Met mijn eigen paard spring ik ook wel eens zonder handen en lig ik er ook niet naast.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:26

clarence schreef:
Wat ik overigens grappig vind, is dat veel foto's van eventers er beter uit zien dan de gewone springfoto's. Meer balans op de sprong. Hoe zou dat komen?

Ik denk dat dat ook te maken heeft met de hindernissen die minder hoog zijn en dat er in een cross vaak iets na komt. De snelheid is natuurlijk ook een stuk hoger, waardoor je een langere afzet met minder afdruk naar boven krijgt, wat natuurlijk makkelijker uit te zitten is. Op crossfoto's ligt mijn been ook beter dan op springfoto's. Ik denk dat dat vooral met de afdruk te maken heeft.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:14

Afbeelding
volgens mij is dit ook wel een oke voorbeeldje van een houding op een lage sprong :j

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:23

Ik kwam deze net tegen op de voorpagina.. :o

Afbeelding

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:25

svdijk86 schreef:
ik heb mod Apple een pb gestuurd afgelopen week met de vraag of er misschien een topic geopend kan worden met de regels erbij.. Omdat er best wel veel animo voor is.. (en omdat alle foto's bijv. eigenlijk in links moeten en je niet wil dat er een slotje op komt. Mods kunnen dat beter in de gaten houden imo.)

En wordt er niet op gereageerd kunnen we altijd een ''gewoon'' topic openen

goed idee!
Ook omdat er steeds meer springfoto's komen..
Ik denk dat we de perfecte springhouding hebben gehad.
*gaat zoeken in het topic*

Edit: Hebbes! Die ene van Annelindeee, op pagina 5 :D

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:05

LoveBodin schreef:
svdijk86 schreef:

Edit: Hebbes! Die ene van Annelindeee, op pagina 5 :D

Ik zie geen foto van annelindeee op pagina 5?!!

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:08

ik wilde net zeggen.. ik kan hem ook niet vinden hoor :=

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:10

svdijk86 schreef:
ik kwam deze net tegen in het foto aanvraag tekenen topic:
Afbeelding
Foto is afkomstig van bokker annelindeeee (i.v.m. vragen toestemming mocht de foto wat zijn?)

Deze is het denk ik ;)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:20

Ik denk dat Annelindeeee best geflatteerd zal zijn dat wij haar houding perfect vinden :=

louise98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:22

dots83 schreef:
Wilde toch even mn neefje hier laten zien. Manneke is 8 jaar rijd nog niet zo lang met deze 5 jarige pony. Is best heet ding en vind dat hij er super netjes mee rijd!

Je zou iets van de handen kunnen zeggen maar hij stoort hem nergens en aangezien de pony vrij heet is vind ik een beetje aanleuning geen probleem

Afbeelding

heel mooi hoor !! knap zelf.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:25

Ik vind die pony ook prachtig met het neefje van dot83.. die heeft het ECHT naar zn zin in het parcours :D

nietgedacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:27

Ik heb wel een filmpje, van een meisje die perfect zit op m'n paard.(tijdens de sprong)