Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dus is het nog niet per definitie meteen slecht gebruik

Safiera schreef:Raja: Als de slof los hangt ziet het er misschien vriendelijk uit, maar daar werkt hij ook niet in... De slof werkt alleen als hij soms toch strak komt te staan. Dus hoe zie jij dat?
Die tweede foto vind ik ook niet goed, omdat het bit uit de mond wordt getrokken, het paard duidelijk pijn heeft (tong uit de mond!) en de achterhand er niet bij is. Dit is idd een geval van naar beneden trekken. De gewone teugel hangt ook te los. Toch staat de slof bij ons ook strak af en toe. Als je 'm alleen los laat hangen, waarom hangt hij er dan om?
Professor schreef:Lees ik niet na, alleen het topic waar het overgaat.
Dan zeg ik slofteugel is een scheermes in de hand van een aap.
Men heeft hem helemaal niet nodig wanneer men rijden kan, dus blijft er alleen over mensen die geen tijd hebben.
RougeLaMer schreef:En waarom zou iemand die goed kan rijden hem niet nodig hebben?
Je kunt op Grand prix niveau rijden, en een behoorlijk flippend dier onder je kont hebben, dan voor eigen veiligheid hang je hem er wel om hoog, en haal je hem er weer af als hij rustig is.
Professor schreef:RougeLaMer schreef:En waarom zou iemand die goed kan rijden hem niet nodig hebben?
Je kunt op Grand prix niveau rijden, en een behoorlijk flippend dier onder je kont hebben, dan voor eigen veiligheid hang je hem er wel om hoog, en haal je hem er weer af als hij rustig is.
Een slofteugel geeft geen veiligheid, de mens die erop zit dient eerst te leren zitten en een onafhankelijke zit te krijgen en de hulpen kunnen geven.
Heb in mijn leven meer paarden aangereden dan de meeste bokkers.
Daarom durf ik er oordeel over te vellen, het is voor mij onzin dat men zegt dat het veilig zou zijn heb nog nooit een paard zien bokken met zijn hoofd ophoog maar juist naar beneden.
Eerlijk en goed rijden dat geeft veiligheid. Het is de luiheid van diegene die erop zit.